Deklaracja Dostępności

Dostępność cyfrowa Urząd Gminy w Nowym Dworze  zobowiązuje się zapewnić dostępność Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Nowym Dworze zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://ug-nowydwor.pbip.pl/ Data publikacji BIP:  2003-09-04 Data ostatniej dużej aktualizacji: 2016-05-16 Status pod względem zgodności z ustawą Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej. zamieszczone na stronie informacje w postaci artykułów lub załączników nie są dostępne cyfrowo w całości, zostały opublikowane przed obowiązywaniem stosownych przepisów. Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-21 Deklarację sporządzono na podstawie samooceny sporządzonej przez podmiot publiczny. Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych służących przemieszczaniu się po jej elementach i uruchamianiu dostępnych na niej funkcji. Informacje zwrotne i dane kontaktowe W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt pisząc na adres: poczty elektronicznej: ugnowydwor@gmail.com lub dzwoniąc pod numer telefonu 85 7226032 Informacje zwrotne zostaną dostarczone w odpowiedniej formie (np. poprzez zorganizowanie spotkania z tłumaczem migowym lub wysłanie wiadomości e-mail z załącznikiem w dogodnym formacie). Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargi na brak zapewnienia dostępności można składać na adres: ugnowydwor@gmail.com lub pod numerem telefonu: 85 7226032 Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl Dostępność architektoniczna Urząd Gminy w Nowym Dworze znajduje się w przy ul. Plac Rynkowy 21 w Nowym Dworze na II piętrze. Dostęp dla interesantów do części głównej, zlokalizowanej na I piętrze jest zapewniony poprzez schody. Budynek nie posiada windy. Dostępność informacyjno-komunikacyjna Zgodnie z obowiązującą od dnia 1 kwietnia 2012 roku ustawą o języku migowym i innych środkach komunikowania się osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z usług tłumacza, zobowiązana jest zgłosić ten fakt   w urzędzie, w terminie co najmniej na 3 dni  robocze przed tym zdarzeniem (planowaną wizyta w urzędzie), z wyłączeniem sytuacji nagłych. W  tut.  urzędzie zgłoszenia można dokonać w jednej z następujących form: • e-mail na adres: ugnowydwor@gmail.com • telefonicznie  za pośrednictwem osoby trzeciej na nr 85 722 60 32 • listownie

Deklaracja dostępności serwisu Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Nowym Dworze

Samorząd Gminy Nowy Dwór zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Nowym Dworze zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Nowym Dworze.

Data publikacji strony internetowej: 2005-01-19

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2021-03-21

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Informacja o treściach niedostępnych:

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- treści pochodzą z różnych źródeł,
- treści opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
- treści opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
- treści są bardzo obszerne i zostały zamieszczone jako załączniki,
- treści posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji,
- filmy zamieszczane w serwisie mogą również nie posiadać napisów czy innych wymaganych elementów, z uwagi na fakt, że zostały opublikowane również przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

 

Uzasadnienie nadmiernym obciążeniem:

Link do wyniku analizy: https://checkers.eiii.eu/en/pagecheck2.0/?uuid=b6654a64-d9a5-4304-8e1e-d981ab747ea3

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

Oświadczenie sporządzono dnia 2022-03-31. Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia 2024-03-27.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Pobierz Raport z wynikami przeglądu dostępności.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Stanisław Hrynkiewicz, adres poczty elektronicznej sekretariat@gminanowydwor.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 85 722 60 32. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Skargi i odwołania

Nazwa organu odwoławczego: Wójt Gminy Nowy Dwór

Adres organu odwoławczego: ul. Plac Rynkowy 21 16-205 Nowy Dwór

Adres e-mail organu odwoławczego: sekretariat@gminanowydwor.pl

Telefon organu odwoławczego: 85 722 60 32

Dostępność architektoniczna

Budynek Urzędu Gminy Nowy Dwór znajduje się przy ul. Plac Rynkowy 21, budynek jest częściowo przystosowany do obsługi osób, które mają trudności z poruszaniem się. Przy urzędzie umiejscowiony jest bezpłatny parking samochodowy z wydzielonym i oznaczonym miejscem przeznaczonym dla osób  z niepełnosprawnościami.  Do wejścia głównego budynku prowadzi chodniki z podjazdem dla osób z niepełnosprawnościmi.

Dostęp dla interesantów do części głównej Urzędu, zlokalizowanej na I piętrze jest zapewniony poprzez schody. Budynek Urzędu pozwala na dostęp osób z niepełnosprawnościami na poziomie parteru. Wejście na parter budynku dostępne jest poprzez windę usytuowaną na zewnątrz budynku, od strony parkingu. Drzwi wejściowe do holu i sali konferencyjnej  są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego.  Po wejściu do budynku na drzwiach znajduje się oznaczony dzwonek przywołujący po wciśnięciu którego zejdzie pracownik sekretariatu oddelegowany do pierwszego kontaktu.

Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a i oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Do obsługi osób z niepełnosprawnością ruchową zostaje oddelegowany pracownik sekretariatu – nr kontaktowy do pracownika 85 722 60 32

Dotarcie na inne niż parter piętra budynku możliwe jest schodami nie przystosowanymi dla osób z niepełnosprawnościami, budynek nie posiada windy wewnętrznej.

Sanitariaty dla interesantów wewnątrz budynku nie są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Osoby z niepełnosprawnościami mają prawo do skorzystania, w celu załatwienia sprawy w urzędzie, z pomocy wybranej przez siebie osoby (wybrana osoba powinna mieć ukończone 16 lat). W celu ułatwienia i przyśpieszenia załatwienia sprawy prosimy o wcześniejsze poinformowanie czego ma dotyczyć wizyta.

Udogodnienia

Dostępność informacyjno-komunikacyjna

Zgodnie z obowiązującą od dnia 1 kwietnia 2012 roku ustawą o języku migowym i innych środkach komunikowania się osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z usług tłumacza, zobowiązana jest zgłosić ten fakt w urzędzie, w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem (planowaną wizytą w urzędzie), z wyłączeniem sytuacji nagłych.

W tut. urzędzie zgłoszenia można dokonać w jednej z następujących form:

- e-mail na adres: sekretariat@gminanowydwor.pl 

- telefonicznie za pośrednictwem osoby trzeciej na nr 85 722 60 32

- faxem na nr 85 722 60 32

- listownie (3 dni liczone od dnia otrzymania zawiadomienia przez Urząd)

 

Inne informacje i oświadczenia

Urząd Gminy Nowy Dwór deklaruje ciągłe dążenie do poprawy dostępności stron internetowych i dostępności architektonicznej oraz stosowanie się do wymagań ustawowych.

Deklaracja dostępności jest dostępna również pod adresem : http://bip.ug.nowydwor.wrotapodlasia.pl/deklaracja-dostepnosci/

 

Kontakt do Koordynatora ds. dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Gminy Nowy Dwór:

Sekretarz Gminy Nowy Dwór – Stanisław Hrynkiewicz

Adres:

Urząd Gminy Nowy Dwór
ul. Plac Rynkowy 21
16-205 Nowy Dwór 

 

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Nowy Dwór

Wytwarzający/odpowiadający: Stanisław Hrynkiewicz

Data wytworzenia: 2023-03-31

Wprowadzający: Stanisław Hrynkiewicz

Data modyfikacji: 2024-03-27

Opublikował: Stanisław Hrynkiewicz

Data publikacji: 2020-09-23