Protokół z XV sesji

Protokół Nr XIV/04

Protokół Nr XV/04

Z obrad XV Sesji Rady Gminy Nowy Dwór z dnia 31 maja 2004r. która odbyła się w lokalu Nowodworskiego Ośrodka Kultury .

Obrady Sesji rozpoczęto o godz. 1000 a zakończono o godz.1300.

Na stan 15 radnych Rady Gminy Nowy Dwór w obradach Sesji uczestniczyło 12

Radnych, tj.87 %

Obecni Radni:

  1. Bałkun Czesław

  2. Bobowik Weronika

  3. Bobowik Kazimierz

  4. Borko Stanisław

  5. Borodziuk Henryk

  6. Giczan Mirosław

  7. Hanczaruk Wiesław

  8. Humienny Kazimierz

  9. Łabieniec Andrzej

  10. Mozolewski Dariusz

  11. Raszkiewicz Stanisław

  12. Rowiński Jan

  13. Strankowski Józef

Nieobecni Radni:

    1. Stasiulewicz Czesław

    2. Tomaszewski Wiesław

Ponadto w obradach Sesji uczestniczyli:

Pan Kazimierz Bohusz - Wójt Gminy

Pan Stanisław Hrynkiewicz - Z-ca Wójta

Pani Anna Dziedzicka - Skarbnik Gminy

W Sesji uczestniczyli sołtysi z terenu gminy (lista obecności w załączeniu do protokółu).

Obrady Sesji prowadził Przewodniczący Rady Gminy Pan Wiesław Hanczaruk.

Przewodniczący Rady Gminy otwierając obrady XV Sesji Rady Gminy Nowy Dwór, stwierdził, że obrady są prawomocne gdyż uczestnicy w nich 87% składu osobowego Rady.

Na wstępie powitał wszystkich obecnych i zaproponował wniesienie zmiany do porządku obrad w związku z tym, że na 7 dni przed obradami Sesji Wójt przekazał projekt uchwały w sprawie wyrażenie zgody na zbycie nieruchomości położonej w miejscowości Dubaśno tj. budynek Szkoły Podstawowej w Dubaśnie.

Wójt wyjaśnił, że jest to zabezpieczenie gdyby znalazł się nabywca należy sprzedać aby nie dopuścić do dewastacji budynku.

Wójt nadmienił, że proponował przekazanie budynku dla samorządu mieszkańców Dubaśna jednak mieszkańcy nie wyrazili zgody na przejęcie budynku.

Pan Dariusz Mozolewski zaproponował, aby przed sprzedażą budynku szkoły zrobić zebranie wiejskie i jeszcze raz zaciągnąć opinii na ten temat.

Przewodniczący obrad zapytał, czy są uwagi do porządku obrad. Radni uwag nie wnieśli.

Porządek obrad został przyjęty w głosowaniu jawnym jednogłośnie. Głosów przeciw i wstrzymujących nie było.

  1. Przyjęcie protokółu z poprzedniej Sesji

  2. Sprawozdanie Wójta z działalności międzysesyjnej

  3. Zapytania Radnych

  4. Sprawozdanie z działalności Zakładu Komunalnego

  5. Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

  6. Sprawozdanie z działalności Nowodworskiego Ośrodka Kultury

  7. Podjęcie uchwał

  8. Wnioski i interpelacje

Ad. pkt 1-go

Przewodniczący obrad zapytał czy są uwagi do protokołu z poprzedniej Sesji. Radni uwag nie wnieśli. Protokół został przedstawiony do głosowania i przyjęty jednogłośnie, głosów „przeciw” i „wstrzymujących” nie było.

Ad. pkt.2-go

Informację o działalności międzysesyjnej przedstawił Wójt Kazimierz Bogusz:

  1. Wydanie Zarządzeń (wydano w tym okresie 5 , 2 organizacyjne,2 finansowe i 1 w sprawie powołania obwodowych komisji wyborczych)

  2. Budowa drogi Plebanowce- do szosy

  3. Budowa stadionu sportowego

  4. Sporządzono protokół usterek na drogach i chodnikach po budowie kanalizacji i wodociągu w Chworościanach

  5. Złożono dwa wnioski do Urzędu Marszałkowskiego w sprawie środków finansowych na docieplenie szkoły i wymianę okien

Następnie Wójt powiedział, że wszyscy pracownicy w terminie złożyli oświadczenia majątkowe, które zostały przekazane do Urzędu Skarbowego w Sokółce.

Kolejną sprawą jaką Wójt przedstawił, było wodociągowanie miejscowości Kudrawka, Synkowce, Bieniowce.

Wójt powiedział, ze odbyły się zebrania w Synkowcach i Bieniowach jednak nie było zebrania w Kudrawce.

Sołtys wsi Kudrawka powiedział, że zebranie w tej sprawie odbyło się 2 lata wcześniej, jest powołany komitet, zebrane są wpłaty po 200 zł.

Wójt powidział, że warunki się zmieniły w tej chwili wpłaty wynoszą po 500 zł.

Sołtys wsi Kudrawka powidział, że zwoła zebranie w najbliższym czasie i powiadomi Wójta.

.

.Ad. pkt.3-go

W tym punkcie Radni poruszli następujące sprawy:

Pan Bobowik Kazimierz - brak wody na cmentarzu

Pan Dziedzicki Mieczysław - Kierownik Zakładu Komunalnego odpowiedział, że woda jest zakręcona gdyż jest awaria i w tym miejscu musi wyschnąć aby rozpocząć prace.

Humienny Kazimierz - od miesiąca w Ośrodku zdrowia nie można zrobić wyników jest to utrudnienie szczególnie ludziom starszym.

Pan Jan Rauba powiedział, że w Białymstoku była impreza kulturalna na której miały możliwość zaprezentować się gminy z całego województwa, naszej gminy nikt nie reprezentował, stoisko było puste, zapytał, czy gmina nie mogła zorganizować jakiejś wystawy. Wójt odpowiedział, że sprawa jest znana i osoby odpowiedzialne zostaną ukarane.

Pan Dariusz Mozolewski - w tej sprawie przyczyną był brak funduszy.

Borko Stanisław - wycięcie drzew i krzaków przy szosie które zasłaniają widoczność

Pan Dziedzicki odpowiedział, że sprawa zostanie przekazana do Rejonu Dróg Publicznych.

Mozolewski Dariusz - poprawić drogę na kolei gdyż zagraża bezpieczeństwu.

Pan Dziedzicki powiedział, że tam była równiarka, rowy są oborane i w tym miejscu niewiadomo jaja jest przyczyna tego stanu drogi. Zostanie tam nawieziony żwir.

Pan Andrzej Łabieniec - zakupić mundurki harcerskie dla drużyny harcerskiej, ustawić znaki i przepędzaniu krów na ul. Bobrzańskiej

Ad. pkt. 4-go

Sprawozdanie z działalności Zakładu Komunalnego przedstawił Kierownik Zakładu Pan Mieczysław Dziedzicki (Sprawozdanie w załączeniu do protokółu)

W dyskusji głos zabrał Pan Wiesław Hnaczaruk który poruszył sprawę plombowanych hydrantów. Powiedział, że w Chilmonach był pożar jeden hydrant był zaplombowany a drugi niesprawny i dlatego nie udało się uratować płonącej stodoły.

Pan Mieczysław Dziedzicki powiedział, ze wszystkie hydranty zostaną sprawdzone.

Ad. pkt. 5-go

Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej przedstawiła Pani Stanisława Andrukiewicz - Kierownik Ośrodka (Sprawozdanie w załączeniu do protokółu)

W dyskusji Radni głosu nie zabrali. Wójt poinformował o nowych zadaniach jakie doszły po zmianie ustawy o pomocy społecznej. W związku z tym zmieniono siedzibę Ośrodka. Przeniesiono do większego pomieszczenia.

Ad. pkt. 6-go

Sprawozdanie z działalności Nowodworskiego Ośrodka Kultury przedstawił Dyrektor Ośrodka Pan Krzysztof Chojnacki. Sprawozdanie w załączeniu do protokółu.

W dyskusji głos zabrał Pan Andrzej Łabioeniec który zapytał o zasady funkcjonowania kawiarenki internetowej. Nadmienił, że młodzież nie jest poinformowana o takiej możliwości.

Ad. pkt. 7-go

Na obradach XV Sesji Rady Gminy zostały podjęte następujące uchwały:

Nr XV/73/04 w sprawie powołania Komisji Konkursowej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko Dyrektora Szkoły Podstawowej w Sieruciowcach

Nr XV/74/04 w sprawie zmian w budżecie gminy

Nr XV/57/ w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości

Nr XV/76/04 w sprawie wyarażenia zgody na zbycie nieruchomości

Uchwały zostały podjęte w głosowaniu jawnym jednogłośnie.

Głosów przeciw i wstrzymujących nie było. Uchwały stanowią załącznik do protokółu.

Ad. pkt. 8-go

W tym punkcie radni głosu nie zabierali.

Pan Wiesław Hanczaruk Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że wszyscy radni złożyli oświadczenia jaątkowe w terminie . oświadczenia zostały przekazane do Urzędu Skarbowego w Sokółce.

Następnie Przewodniczący obrad przedstawił do zaopiniowania projekt planu ochrony Biebrzańskiego Parku Narodowego.

Projekt został zaopiniowany pozytywnie

Następnie Wójt przedstawił Sprawozdanie z działalności Powiatowego Komisariatu Policji w Sokółce.

Wobec wyczerpania porządku obrad Przewodniczący Rady Gminy Pan Wiesław Hanczaruk zakończył obrady XV Sesji Rady Gminy Nowy Dwór.

Na tym protokół zakończono i podpisano.

Protokółował: Przewodniczył:

4

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Nowy Dwór

Wytwarzający/odpowiadający: Maria Ropiejko

Wprowadzający: Maria Ropiejko

Data modyfikacji: 2004-11-09

Opublikował: K S

Data publikacji: 2004-11-09