Protokół z XIX sesji

Protokół Nr XI/03

Protokół Nr XIX/04

Z obrad XIX Sesji Rady Gminy Nowy Dwór z dnia 29 grudnia 2004r. która odbyła się w lokalu Nowodworskiego Ośrodka Kultury .

Obrady Sesji rozpoczęto o godz. 1000 a zakończono o godz.13 00.

Na stan 15 radnych Rady Gminy Nowy Dwór w obradach Sesji uczestniczyło 15

Radnych, tj.100%

Obecni Radni:

  1. Bałkun Czesław

  2. Bobowik Weronika

  3. Bobowik Kazimierz

  4. Borko Stanisław

  5. Borodziuk Henryk

  6. Giczan Mirosław

  7. Hanczaruk Wiesław

  8. Humienny Kazimierz

  9. Łabieniec Andrzej

  10. Mozolewski Dariusz

  11. Raszkiewicz Stanisław

  12. Rowiński Ja

  13. Strankowski Józef

  14. Stasiulewicz Czesław

  15. Tomaszewski Wiesław

Ponadto w obradach Sesji uczestniczyli:

Pan Kazimierz Bohusz - Wójt Gminy

Pan Stanisław Hrynkiewicz - Z-ca Wójta

Pani Anna Dziedzicka - Skarbnik Gminy

Pan Mieczysław Dziedzicki - Kierownik Zakładu Komunalnego

W Sesji uczestniczyli sołtysi z terenu gminy (lista obecności w załączeniu do protokółu).

Obrady Sesji prowadził Przewodniczący Rady Gminy Pan Wiesław Hanczaruk.

Przewodniczący Rady Gminy otwierając obrady XIX Sesji Rady Gminy Nowy Dwór, stwierdził, że obrady są prawomocne gdyż uczestnicy w nich 100 % składu osobowego Rady.

Porządek obrad w został przedstawiony do głosowania i przyjęty w głosowaniu jawnym przy 14 głosach „za” i 1 „wstrzymującym” Głosów „przeciw” nie było.

Porządek obrad:

1.Przyjęcie protokółu z poprzedniej Sesji

2.Sprawozdanie Wójta z działalności międzysesyjnej

3. Zapytania Radnych

4. Sprawozdania z działalności Komisji Rady Gminy

5. Plan pracy Rady na 2005 rok

6. Podjęcie uchwał:

7. Wnioski i interpelacja

8. Realizacja uchwał Rady

9. Sprawy różne

Ad. pkt1-go

Przewodniczący obrad zapytał czy są uwagi do protokołu z poprzedniej Sesji. Radni uwag nie wnieśli.

do głosowania i przyjęty przy 14 głosach „za”, 1 „wstrzymującym”, głosów „przeciw” nie było.

Ad. pkt.2-go

Informację o działalności międzysesyjnej przedstawił Wójt Pan Kazimierz Bohusz który przedstawił następujące sprawy

  1. Wydano 1 Zarządzenie finansowe

  2. Profilowano wszystkie drogi powiatowe

  3. Trwa budowa drogi w Sieruciowcach

  4. Uporządkowano wszystkie wysypiska wiejskie

  5. Zniesiono hipotekę z księgi wieczystej na budynek po GS

  6. Założono stały dostęp do internetu

.Ad. pkt.3-go

Wójt poinformował o selektywnej zbiórce surowców przez Związek Komunalny Biebrza.

Pan Halicki Włodzimierz zapytał kiedy będzie wybudowany wodociąg w Synkowcach.

Wójt odpowiedział, że po Nowym Roku jek będzie nabór wniosków to zostanie on złożony.

Pan Józef Stankowski zapytał czy każdy będzie mógł otrzymać pojemniki na selektywną zbiórkę odpadów. Wójt odpowiedział ,że będą podpisywane umowy ze wszystkimi chętnymi.

Pan Jan Gajda powiedział, że droga za cmentarzem jest w złym stanie.

Pan Jan Głowin zapytał czy jest możliwość podłączenia wsi do oczyszczalni w Nowym Dworze.

W sprawie naprawy drogi odpowiedział Kierownik Zakładu Komunalnego Pan Mieczysław Dziedzicki.

Wójt odpowiedział w sprawie przyłączenia do oczyszczalni w Nowym Dworze.

.Ad. pkt. 4-go

Sprawozdania z działalności Komisji Rady Gminy przedstawili przewodniczący poszczególnych Komisji. Sprawozdania stanowią załącznik do protokółu.

Ad. pkt.5-go

Plan pracy Rady Gminy i Komisji Rewizyjnej na 2005 rok przedstawił Przewodniczący Rady Gminy. Radni uwag nie wnieśli. Plany pracy zostały przez Radę uchwalone w głosowaniu jawnym przy 13 głosach „za „ i 1 „wstrzymującym”. Głosów przeciw nie było. Plany pracy stanowią załącznik do protokółu.

Ad. pkt.6-go

Na obradach XIX Sesji Rady Gminy zostały podjęte następujące uchwały:

Nr XIX/95/04 w sprawie przyjęcia zmian w Statucie Związku Komunalnego Biebrza.Uchwała została podjęta w głosowaniu jawnym jednogłośnie. Głosów przeciw i wstrzymujących nie było.

Nr XIX/96/04 w sprawie zasad zwrotu wydatków na świadczenia z pomocy społecznej.

Uchwała została podjęta w głosowaniu jawnym jednogłośnie. Głosów przeciw i wstrzymujących nie było.

Uchwały stanowią załącznik do protokółu.

Ad. pkt. 7-go

Pan Henryk Borodziuk zgłosił wniosek o wykonanie dokumentacji dla rolników którzy nie są podłączeniu do wodociągów a chcą się podłączyć.

Ad. pkt. 8-go

Sposób realizacji uchwał z poprzedniej Sesji przedstawił Wójt Pan Kazimierz Bohusz.

Nr XVIII/84/04,Nr XVIII/85/04, Nr XVIII/86/04, Nr XVIII/87/04,Nr XVIII88/04Nr XVIII/89/04,.Nr XVIII/90/04 dotyczących stawek podatkowych oraz zwolnień w podatkach przekazano do referatu finansowego celem realizacji.

Nr XVIII/91? W sprawie zmian w budżecie gminy przekazano do Skarbnika celem realizacji.

Nr XVIII/92/04 i XVIII/93/04 w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości przekazano do realizacji, przygotowanie dokumentów i sprzedaży w drodze przetargu na stanowisko ds. obrotu gruntami.

Nr XVIII/94/04 w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej likwidacji Oddziału ginekologiczno- położniczego Szpitala w Dąbrowie Białostockiej przekazano do Dyrekcji Szpitala.

Zdaniem radnych likwidacja oddziału ginekologiczno - położniczego w Szpitalu w Dąbrowie Białostockiej spowoduje istotne ograniczenie dostępności do tego rodzaju świadczeń zdrowotnych tj. warunków ich udzielania.

Ad.1 ze względu na odległość do szpitala w Sokółce wynosi około 30 km z Nowego Dworu, a z innych miejscowości gminy ok. 50 km, natomiast do Szpitala w Augustowie ok. 60 km, dostępność do tych świadczeń będzie istotnie ograniczona.

Ad. 2 warunki udzielania też ulegną pogorszeniu ze względu na większe obłożenie oddziału ginekologiczno-położniczego w Sokółce.

Ważny jest także kontakt z rodziną osoby leżącej w szpitalu, który ze względu na odległość ulegnie znacznemu ograniczeniu.

Ponadto jak dotąd w opinii mieszkańców naszej gminy nie było zastrzeżeń co do poziomu i jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych na oddziale ginekologiczno- położniczym w Szpitalu w Dąbrowie Białostockiej.

Ad. pkt. 9-go

Pan Henryk Borodziuk zgłosił wniosek aby oddelegować pracownika Urzędu Gminy do Agencji w celu wyjaśnienia sprawy dofinansowania nowych przyłączy w istniejących wodociągach wiejskich.

W jaki sposób rolnicy mogą ubiegać się o dofinansowanie, czy składać wnioski indywidualne czy może Urząd w tym pośredniczyć.

Pan Henryk Borodziuk zaproponował część diet z sesji przeznaczyć na pomoc ofiarom tragedii jaka wydarzyła się w Azji.

Ad. pkt. 10

Wójt oraz Przewodniczący Rady przekazali wszystkim życzenia Noworoczne.

Protokółował: Maria Ropiejko

Przewodniczył: Przewodniczący Rady Wiesław Hanczaruk

5

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Nowy Dwór

Wytwarzający/odpowiadający: Maria Ropiejko

Wprowadzający: Maria Ropiejko

Data modyfikacji: 2005-03-01

Opublikował: K S

Data publikacji: 2005-03-01