Protokół z VII sesji

Protokół Nr IV/03

Protokół Nr VII/03

Z obrad VII Sesji Rady Gminy Nowy Dwór z dnia 17 czerwca 2003 roku.

Obrady Sesji rozpoczęto o godz. 1000 a zakończono o godz.13oo.

Na stan 15 radnych Rady Gminy Nowy Dwór w obradach Sesji uczestniczyło 14 Radnych, tj. 96%.

Obecni Radni:

  1. Bałkun Czesław

  2. Bobowik Kazimierz

  3. Borko Stanisław

  4. Borodziuk Henryk

  5. Giczan Mirosław

  6. Hanczaruk Wiesław

  7. Humienny Kazimierz

  8. Łabieniec Andrzej

  9. Mozolewski Dariusz

  10. Raszkiewicz Stanisław

  11. Rowiński Jan

  12. Stasiulewicz Czesław

  13. Strankowski Józef

  14. Tomaszewski Wiesław

Nieobecni Radni:

1.Bobowik Weronika

Ponadto w obradach Sesji uczestniczyli:

Pan Kazimierz Bohusz - Wójt Gminy

Pan Stanisław Hrynkiewicz - Z-ca Wójta

Pani Anna Dziedzicka - Skarbnik Gminy

Pani Danuta Szabłowska - Sokół - Radca Prawny,

Pan Kazimierz Stasiulewicz - Radny Powiatowy

Pan Kazimierz Łabieniec - Radny Powiatowy

Pan Grzegorz Pull - Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg

Sołtysi z terenu Gminy - lista obecności w załączeniu do protokółu,

Obrady VII Sesji Rad Gminy Nowy Dwór otworzył i prowadził Pan Wiesław Hanczaruk - Przewodniczący Rady Gminy.

Na wstępie powitał wszystkich obecnych oraz stwierdził, że obrady są prawomocne ,gdyż uczestniczy w nich 96 % składu osobowego Rady.

Przewodniczący Rady powiedział, że nieobecna jest radna Weronika Bobowik, która usprawiedliwiła swoją nieobecność ważnymi sprawami rodzinnymi.

Następnie przewodniczący obrad zapytał czy są uwagi do przesłanego porządku obrad. Radni uwag nie wnieśli. Porządek obrad został przedstawiony do głosowania i przyjęty w głosowaniu jawnym jednogłośnie w następującym brzmieniu:

  1. Złożenie ślubowania przez nowo wybranych radnych

  2. Przyjęcie protokółu z poprzedniej Sesji

  3. Zapytania Radnych

  4. Realizacja inwestycji gminnych

  5. Sprawozdanie z działalności Zakładu Komunalnego

  6. Sprawozdanie z działalności Nowodworskiego Ośrodka Kultury

  7. Podjęcie uchwał

  8. Powołanie zespołu ds. opiniowania zgłoszonych kandydatów na ławników

  9. Wnioski i interpelacje

  10. Sprawy różne

Ad. pkt1-go

Przewodniczący Rady Gminy pogratulował wyboru nowo wybranym radnym i poprosił wszystkich obecnym o powstanie w celu złożenia ślubowania przez Pana Czesława Stasiulewicz i Pana Andrzeja Łabieniec,

następnie odczytał treść roty i po wywołaniu kolejno radni wypowiadali słowa „ślubuję, tak mi dopomóż Bóg”

Ad. pkt.2-go

Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi do protokółu z poprzedniej Sesji. Radni uwag nie wnieśli, protokół został przedstawiony do głosowania i przyjęty w głosowaniu jawnym przy 13 głosach „za” i 1 „wstrzymującym”.

Ad. pkt.3 -go

W tym punkcie Pan Wiesław Hanczaruk poprosił o przedstawienie informacji dotyczącej wykorzystania urlopów wypoczynkowych przez pracowników Urzędu Gminy oraz jednostek organizacyjnych.

Pan Stanisław Hrynkiewiecz - Z-ca Wójta poinformował Radę, że urlopy

pracownicy wykorzystali z wyjątkiem Pani Krystyny Kowalskiej ze szkoły, która jest w trakcie wykorzystywania urlopu

Następnie w związku z tym, że na obrady Sesji przybył Pan Grzegorz Pull - Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg Radni zwracali się z zapytaniami dotyczącymi utrzymania dróg powiatowych.

Pan Czesław Bałkun zgłosił, że jest nieprzejezdna droga do Jagint - odcinek 500 mb.

Pan Pull odpowiedział, że sprawa tej drogi jest znana, aby wykonać jej odwodnienia należy wykonać dokumentację i Zarząd Powiatu powinien ująć ją do realizacji w planach inwestycji, Pan Pull podkreślił, że wszelkie inwestycje na drogach powiatowych mogą być realizowane w partycypacji w kosztach przez gminę w wys. 50%,

Pan Andrzej Ponikarczyk- sołtys wsi Jaginty powiedział, że na wiosnę ok. 70 cm wody jest na tej drodze, dzieci nie mogą dojść do szkoły i trzeba ten problem rozwiązać.

Pan Wiesław Hanczaruk zapytał, co można zrobić z brukiem w Sieruciowcach.

Pan Pull odpowiedział, że technologia jaką była wykonywana droga Nowy Dwór - Bobra Wielka nie nadaje się do pokrywania bruku. Musi to być masa bitumiczna, koszt 1 m 2 kosztuje ok. 30 zł. Nawiezienie żwirem nie zda egzaminu..

Pan Wiesław Tomaszewski powiedział, że została wykonana dokumentacja na asfaltowanie bruku na drodze Bieniowce-Chorużowce, kiedy będzie wykonywana. Pan Pull odpowiedział, że to będzie zależało od Zarządu Powiatu, Zarząd Dróg wykonuje postanowienia Zarządu Powiatu.

Pan Henryk Borodziuk zgłosił drogę Bieniowce- Chorużowce,

Pan Stanisław Raszkiwicz Różanystok - Butrymowce Pan Mirosław Giczan drogę do Koniuszek .

Pan Dariusz Mozolewski zapytał w sprawie wycinko drzew.

Pan Jan Łogwin zgłosił potrzebę sprofilowania drogi Bieniowce-Butrymowce.

Pan Henryk Borodziuk zgłosił potrzebę podsypania wjazdu z drogi wojewódzkiej do Bieniowiec

Pan Halicki zgłosił potrzebę podsypania drogi w Synkowcach.

Ad. pkt.4-go

Realizację inwestycji gminnych przedstawił Wójt Gminy Pan Kazimierz Bogusz - informacja w załączeniu do protokółu.

Pan Wiesław Hanczaruk otworzył dyskusję nad przedstawioną informacją, Radni głosu nie zabierali więc przystąpiono do realizacji kolejnego punktu obrad.

Ad. pkt.5-go

Sprawozdanie z działalności Zakładu Komunalnego przedstawił Kierownik Zakładu Pan Mieczysław Dziedzicki - Sprawozdanie w załączeniu do protokółu.

W dyskusji nad sprawozdaniem głos zabrał Pan Andrzej Łabieniec,

stwierdził, że należy zabronić pobierania wody z hydrantów do celów wykonania oprysków środkami chemicznymi.

Wójt powiedział, że wszystkie hydranty będą pozamykane. Pan Józef Strankowski powiedział, że powinny być punkty czerpalne wody.

Pan Mieczysław Dziedzicki powiedział, że hydranty służą do celów p.poż..

Pan Wiesław Tomaszewski zgłosił sprawę założenia przepustu drogowego.

Pan Andrzej Łabieniec zgłosił potrzebę poszerzenia drogi do Jagint.

Ad. pkt.6

Sprawozdanie z działalności Nowodworskiego Ośrodka Kultury przedstawił Pan Krzysztof Chojnacki - Dyrektor NOK.

Sprawozdanie stanowi załącznik do protokółu.

W dyskusji nad sprawozdaniem głos zabrał Pan Stanisław Raszkiewicz - zapytał jakie działają organizacje kulturalno-sportowe na terenie gminy, czy jest prowadzona ewidencja twórców ludowych, czy NOK z nimi współpracuje, czy jest już opracowany program pracy z młodzieżą w czasie wakacji na terenie gminy.

Pan Andrzej Łabieniec stwierdził, że nie było ogłoszeń o imprezach, które zostały wykazane w sprawozdaniu.

Na wszystkie pytania, odpowiedzi udzielił Pan Krzysztof Chojnicki - Dyrektor NOK.

Ad. pkt.7-go

Na obradach VII Sesji Rady Gminy Nowy Dwór zostały podjęte następujące uchwały:

Nr VII/35/03 w sprawie wyboru przedstawiciela Gminy Nowy Dwór do Rady Społecznej działającej przy Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Dąbrowie Białostockiej

Pan Jan Rowiński zaproponował kandydaturę Pana Kazimierza Bogusz - Wójta Gminy. Pan Józef Strankowski poparł zgłoszoną kandydaturę, stwierdzając że sprawy ZOZ-u są bardzo ważne i Wójt jest w tych sprawach na bieżąco.

Uchwała została przedstawiona do głosowania i podjęta w głosowaniu jawnym jednogłośnie.

Nr VII/36/03 w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości, Wójt zaproponował wykreślenie z tej uchwały zapisu o sprzedaży budynków skupu żywca.

Uchwała została przedstawiona do głosowania i podjęta w głosowaniu jawnym przy 11 głosach ”za” i 1 „wstrzymującym”.

Nr VII/37/03 w sprawie zmiany uchwały dotyczącej składów osobowych

stałych Komisji Rady Gminy Nowy Dwór , uchwała została podjęta w głosowaniu jawnym jednogłośnie.

Nr VII/38/03 w sprawie zmian w budżecie gminy, uchwała została podjęta w głosowaniu jawnym jednogłośnie.

Nr VII/39/03 w sprawie zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego pomostowego na realizację zadania inwestycyjnego objętego programem SAPARD., o potrzebie podjęcia takiej uchwały poinformował Wójt Gminy. Uchwała została podjęta w głosowaniu jawnym przy 11 głosach „za” i 1 „przeciw”.

Ad. pkt. 8 -go.

Przewodniczący Rady Gminy Pan Wiesław Hanczaruk przedstawił obwieszczenie w sprawie wyboru kandydatów na ławników do Sądu Rejonowego w Sokółce, następnie Wójt poinformował że należy powołać zespół ds. opiniowania zgłoszonych kandydatur. W skład w/w zespołu Wójt zaproponował następujące osoby Wiesław Hanczaruk, Kazimierz Bohusz, Józef Strankowski, Maria Ropiejko, Kazimierz Łabieniec.

Przedstawiona propozycja została poddana pod głosowanie i przyjęta jednogłośnie.

Ad. pkt. 9-go.

W tym punkcie głos zabrał Pan Wiesław Tomaszewski, powiedział że od 2 miesięcy niesprawne jest oświetlenie uliczne o czym zgłaszał do Urzędu. Pan Andrzej Łabieniec poruszył sprawę linii elektrycznych ( są za nisko i zagrażają bezpieczeństwu, szczególnie przy przejazdach kombajnami).

Na wnioski odpowiedzi udzielił Wójt Gminy który powiedział że sprawa oświetlenia ulicznego była kilkakrotnie zgłaszana do zakładu energetycznego jednak po sprawdzeniu okazało się że oświetlenie uliczne działało. Wójt powiedział że radny powinien sam wszelkie przerwy w dostawie energii bezpośrednio zgłaszać do zakładu energetycznego.

W tym punkcie obrad Przewodniczący Rady Gminy Pan Wiesław Hanczaruk poinformował Radę, że wszyscy radni złożyli oświadczenia o stanie majątkowym w terminie i zgodnie z obowiązującym prawem.

Następnie Przewodniczący Rady Gminy Pan Wiesław Hanczaruk poinformował że został założony Klub Radnych w skład którego weszło 11 osób.

Następnie Wójt Gminy poinformował radę o działalności między sesjami.

Wobec wyczerpania porządku obrad i braku głosów w dyskusji Przewodniczący Rady Gminy zakończył obrady VII Sesji Rady Gminy Nowy Dwór.

Na tym protokół zakończono i podpisano.

Protokółował: Przewodniczył:

Maria Ropiejko Wiesław Hanczaruk

4

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Nowy Dwór

Wytwarzający/odpowiadający: Maria Ropiejko

Wprowadzający: Maria Ropiejko

Data modyfikacji: 2003-12-01

Opublikował: K S

Data publikacji: 2003-12-01