Uchwała nr IV/21/07

w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2007 rok
GGSSS SGS

  • Uchwała Nr IV/21/07 rady gminy nowy dwór

  1. 22 lutego 2007

    • w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2007 rok

      • Na podstawie art. 18 ust.2 pkt.4, pkt 9 lit.”d” oraz lit „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorzadzie gminnym (Dz.U. z 2001 rNr 142 poz. 1591 z 2002r Nr 23 poz. 220,Nr 62 poz. 558 , Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806 z 2003 r Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568 ,z 2004 r Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203, Nr 167 poz. 1759 z 2005 r Nr 172 poz. 1441, Nr 175 poz. 1457 z 2006r Nr 17 poz. 128) oraz art. 165, art., 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249 poz. 2104, Nr 169 poz. 1420 z 2006 r Nr 45 poz. 319, Nr 104 poz. 708, 249 poz. 1832 ) Rada Gminy uchwała budżet gminy na 2007 rok wg poniższego zestawienia::

        1. Dochody budzetu gminy w wysokości - 6 172 234 zł

zgodnie z załącznikiem Nr 1

        1. Wydatki budżetu gminy w wysokości - 5 978 234 zł

zgodnie z załacznikiem Nr 2

        1. Nadwyżkę budżetu gminy w wysokości - 194 000 zł przeznacza się na spłatę pożyczki .

        2. Przychody budżetu w wysokości - 30 400 zł, rozchody w wysokości - 224 400 zł

zgodnie z załacznikiem Nr 3

        1. Wykaz zadań inwestycyjnych na 2007 rok

zgodnie z załacznikiem Nr 4

        1. W budżecie tworzy się rezerę ogólna w wysokości - 10 000 zł

        2. Dochody i wydatki zwiazane z realizacją zadań z zakresu administracji rzadowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami

zgodnie z załącznikiem Nr 5

        1. Ustala się dochody w kwocie - 13 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaz napojów alkoholowych oraz wydatki w kwopcie 13 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiazywania problemów alkoholowych.

        2. Plan dochodów i wydatków dla dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody -51 000 zł , wydatki - 52 000 zł

zgodnie z załacznikiem Nr 6

        1. Dotacje podmiotowe dla gminnych instytucji kultury na łaczną kwotę - 141 000 zł

zgodnie z załacznikem Nr 7

        1. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:

            1. przychody - 1 850 zł

            2. wydatki - 7 050 zł

zgodnie z załącznikiem Nr 8

        1. Upoważnia się Wójta Gminy do:

            1. zaciągania zobowiązań: z tytułu umów, których realizacja w roku następnym( 2008) jest niezbędna dla zapewnienia ciagłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2008 roku

            2. przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnien do dokonywania przeniesień w planie wydatków oraz w planie dochodów wlasnych i wydatków nimi finansowanych,

            3. przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków

            4. lokowania wolnych środków budzetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż prowadzacy obsługę budzetu gminy.

            5. dokonywania zmian w planie wydatków budzetu z wyłączeniem przeniesień wydatków miedzy działami.

        2. Załącza się prognozę łącznej kwoty długu gminy i spłat na koniec 2007 roku i lata następne

zgodnie z załącznikem Nr 9

        1. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

        2. Uchwała wchodzi w życie z dnie 1 stycznia 2007r i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego oraz na tablicy ogloszeń Urzędu Gminy

  • Przewodniczący Rady Gminy

  • Dariusz Mozolewski

AZałącznik Nr 1

do uchwały Rady Gminy

Plan budżetu gminy na 2007 roku

Dochody

Treść

Dz

Rozdz.

§

Plan na 2007 rok

1

2

3

4

6

Rolnictwo

010

200 000

Infrastruktura wodociągowa i sanitarna wsi

01010

200 000

Wpływy ze sprzedaży wyrobów

wpływy z różnych dochodów

0840

0970

150 000

50 000

Leśnictwo

020

900

Gospodarka leśna

02001

900

dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych

0750

900

Gospodarka mieszkaniowa

700

257 140

Gospodarka gruntami i nieruchom.

70005

257 140

wpływ z opłat za uż. wiecz. nieruch

dochody z najmu dzierżawy skł maj.

Wpływy z usług

doch. ze sprzed. wyrobów

0470

0750

0830

0840

140

107 000

130 000

20 000

Administracja publiczna

750

53 200

Urzędy wojewódzkie

75011

53 000

dot. cel. otrzymana z budżetu państwa

na real. zad. bież. zlec.

2010

53 000

Pozostała działalność

75095

200

wpływy z opłat adm. za czynności urz.

0450

200

Urzędy nacz. org. wł państwowej kontr. i ochrony prawa oraz sądownictwa

751

520

Urzędy nacz. org. wł. państw. kontroli i ochrony prawa

75101

520

dot. cel. otrzym. z budż. pań. na real. zad. bież. zlec

2010

520

Dochody od osób pr. od osób fiz. i innych jedn. nie posiad. osobow. prawnych oraz wydatki zw. z ich poborem

756

863 000

Wpływy z podatku dochod. od osób fiz.

75601

1000

podatek od działalności gospod. osób fiz. opłacany w formie karty podatkowej

0350

1000

wpływy z podatku rolnego, leśnego pod. od czynności cywilno-prawnych, podatku od spadków i darowizn oraz podatków i opłat lokalnych

75615

225 000

podatek od nieruchomości

podatek rolny

podatek leśny

odesetki

0310

0320

0330

0910

220 000

2 000

2 500

500

Wpływy z pod. rolnego, leśnego , pod. od nieruchom. i darowizn, pod. od czynności cywilno - prawnych

75616

345 000

podatek od nieruchomości

podatek leśny

podatek. rolny

podatek od śr. transportowych

podatek od spadków i darowizn

podatek od posiadania psów

wpływy z opłaty targowej

opłaty lokalne

podatek od czyn. cywilno-prawnych

odsetki

0310

0330

0320

0340

0360

0370

0430

0490

0500

0910

60 000

7 000

255 000

4 000

1 700

300

2 000

3 000

10 000

2 000

Wpł. z innych opłat stanow. doch jedn. samorz. terytorialnego na podst. ustaw

75618

21 000

wpływy z opłaty skarbowej

wpływy za zezw. na sprzedaż napojów alkoh.

0410

0480

8 000

13 000

Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa

75621

271 000

podatek od osób fizycznych

podatek dochodowy od osób prawnych

0010

0020

270 000

1 000

Różne rozliczenia

758

2 830 474

część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu gminnego

75801

1 493 714

subwencje ogólne z budżetu państwa

2920

1 493 714

część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin

75807

1 299 378

subwencje ogólne z budżetu państwa

2920

1 299 378

część równoważąca subwencji ogólnej dla gmin

75831

37 382

subwencje ogólne z budżetu państwa

292

37 382

Oświata i wychowanie

801

15 000

Szkoły Podstawowe

80101

15 000

wpływy z usług

0830

15 000

Pomoc społeczna

852

1 912 000

Świadczenia rodzinne oraz skł. na ubezp emeryt. i rentowe z ubezp. społ.

85212

1 750 000

dot celowa otrzym z budż państwa na realiz. zad. bież. zleconych

2010

1 750 000

Składki na ubezp zdr. opłacane za os. pobier. niektóre świadczenia z pom. społ.

85213

2 000

dot celowa otrzym z budż państwa na realiz. zad. bież. zleconych

2010

2 000

Zasiałki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie społeczne.

85214

82 000

dotacja cel. otrzym. z budżetu państwa na realiz. zadań bieżących zleconych

dotacja cel. otrzym. z budż państwa na realiz zad. bież. wł gminy

2010

2030

9 000

73 000

Ośrodki Pomocy Społecznej

85219

55 000

dotacja cel. otrzym z budżetu państwa na realiz. zadan bież własnych.

2030

55 000

Pozostała działalność

85295

23 000

dotacja cel. otrzym z budżetu państwa na realiz. zadan bież własnych.

2030

23 000

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

900

40 000

Gospodarka ściekowa i ochrona wód

90001

40 000

wpływy z różnych dochodów

wpływy ze sprzedazy wyrobów

0970

0840

10 000

30 000

OGÓŁEM

6 172 234

Załącznik Nr 2

do uchwały Rady Gminy

Plan budżetu gminy na 2007 rok

Wydatki

Treść

Dz

Rozdz.

§

Plan na 2007 r

1

2

3

4

6

Rolnictwo i łowiectwo

010

194 200

Infrastruktura wodociągowa i sanitarna wsi

01010

180 600

Wydatki os. nie zalicz do wynagrodzeń

Wynagrodzenia osobowe

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

Składki na ubezpieczenie społeczne

Składki na f-sz pracy

Zakup materiałów i wyposażenia

Zakup energii

Zakup usług pozostałych

Zakup usług remontowych

Różne opłaty i składki

Odpisy na zakładowy f-sz św. socj.

Wydatki inwestycyjne jedn. budzet.

3020

4010

4040

4110

4120

4210

4260

4300

4270

4430

4440

6050

500

40 380

3 050

7 400

1 050

1 500

23 000

5 000

1 800

12 000

4 920

80 000

Izby rolnicze

01030

7 000

Wpłaty gmin na rzecz izb rolniczych

2850

7 000

Pozostała działalność

01095

6 600

zakup usług pozostałych

4300

6 600

Transport i łączność

600

165 000

Drogi publiczne gminne

60016

165 000

Wydatki os. nie zalicz do wynagrodzeń

Wynagrodzenia osobowe

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

Składki na ubezpieczenie społeczne

Składki na f-sz pracy

Zakup materiałów i wyposażenia

Zakup usług remontowych

Zakup usług zdrowotnych

Zakup usług pozostałych

Różne opłaty i składki

Odpisy na zakładowy f-sz św. socj.

Wydatki inwestycyjne jedn. budzet.

3020

4010

4040

4110

4120

4210

4270

4280

4300

4430

4440

6050

500

40 900

3 040

7 500

1 080

42 700

3 824

300

10 000

1 000

4 156

50 000

Gospodarka mieszkaniowa

700

135 000

Gospod. gruntami i nieruchomości

70005

135 000

zakup usług pozostałych

zakup materiałów i wyposażenia

zakup energii

4300

4210

4260

8 000

119 000

8 000

Działalność usługowa

710

30 000

Plany zagospodarowania przestrzennego

71004

30 000

zakup usług pozostałych

4300

30 000

Administracja publiczna

750

1 303 200

Urzędy wojewódzkie

75011

100 700

wynagrodzenie osobowe

dodatkowe wynagrodzenie roczne

składki na ubezpieczenie społeczne

składki na fundusz pracy

zakup materiałów i wyposażenia

zakup usług zdrowotnych

zakup usług pozostałych

opłaty z tyt. zakupu usł. . telef. stacjonarnej

podróże służbowe krajowe

odpis na fundusz świadczeń socjaln.

nagrody i wydatki nie zal.do wynagr.

różne opłaty i składki

4010

4040

4110

4120

4210

4280

4300

4370

4410

4440

3020

4430

70 000

5 200

12 900

1 800

2 500

500

2 000

1 000

1 000

2 310

490

1 000

Rady Gmin

75022

82 000

wydatki na rzecz osób fizycznych

zakup materiałów i wyposażenia

zakup usług pozostałych

3030

4210

4300

74 000

4 000

4 000

Urzędy Gmin

75023

1 096 500

wynagrodzenie osobowe

dodatkowe wynagrodzenia roczne

składki na ubezpieczenie społeczne

składki na fundusz pracy

zakup materiałów

zakup energii

zakup usług zdrowotnych

zakup usług pozostałych

opłaty z tyt. zakupu usł. telef. stacjon.

opłaty z tyt. zakupu usł. telef. telef. kom.

podróże służbowe

różne opłaty i składki

odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych

nagrody i wyd. nie zal. do wynagr

zakup usług remontowych

podatek od towarów i usług

4010

4040

4110

4120

4210

4260

4280

4300

4360

4370

4410

4430

4440

3020

4270

4530

631 000

49 000

117 000

16 600

70 000

19 000

1 690

48 500

36 000

1 500

2 300

10 500

18 910

4 500

50 000

20 000

Pozostała działalność

75095

24 000

zakup usług pozostałych

4300

24 000

Urzędy nacz. organ. władzy państwowej kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

751

520

Urzędy nacz. org. władzy państw. kontroli i ochrony prawa

75101

520

składki na ubezpieczenie społeczne

składki na f-sz pracy

zakupy usług pozostałych

4110

4120

4300

75

11

434

Bezpieczeństwo Publiczne i Ochrona Przeciwpożarowa

754

54 900

Ochotnicze Straże Pożarne

75412

54 900

nagrody i wyd. nie zal. do wynagr wynagrodzenie osobowe

dodatkowe wynagrodzenia roczne

składki na ubezpieczenie społeczne

składki na fundusz pracy

zakup materiałów i wyposażenia

zakup energii

zakup usług zdrowotnych

zakup usług pozostałych

różne opłaty i składki

odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych

podróże służbowe

3020

4010

4040

4110

4120

4210

4260

4280

4300

4430

4440

4410

5 000

29 100

2 000

5 300

760

3 500

1 000

500

4 000

2 500

1 040

200

Dochody od osób prawnych od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadajacej osobowości prawnej oraz wydatki zw. z ich poborem

756

37 500

Pobór podatków , opłat i niepodatkowych należności budżetowych

75647

37 500

wynagrodzenie agencyjno-prowizyjne

różne wydatki na rzecz osób fizyczn.

zakup usług pozostałych

zakup materiałow i wyposażenia

4100

3030

4300

4210

24 000

11 000

1 000

1 500

Obsługa Długu Publicznego

757

40 000

Obsługa papierów wartościowych , kredytów i pożyczek samorz. terytor.

75702

40 000

Odsetki i dysk. od krajowych pap. wart. oraz pożyczek i kredytów

8070

40 000

Różne rozliczenia

758

10 000

rezerwy ogólne i celowe

75818

10 000

rezerwy

4810

10 000

Oświata i wychowanie

801

1 683 914

Szkoły Podstawowe

80101

1026 914

nagrody i wyd. nie zal. do wynagr

wynagrodzenie osobowe

dodatkowe wynagrodzenia roczne

składki na ubezpieczenie społeczne

składki na fundusz pracy

zakup materiałów i wyposażenia

zakup pomocy naukowych

zakup energii

zakup usług zdrowotnych

zakup usług pozostałych

opłata z tyt. zakupu usł teleksom. stacj.

podróże służbowe

różne opłaty i składki

odpis na zakł f-sz św. socjalnych

3020

3260

4010

4040

4110

4120

4210

4240

4260

4280

4300

4370

4410

4430

4440

35 000

-

606 000

49 000

109 500

17 500

110 414

3 000

15 000

1 000

10 000

4 500

2 500

3 000

60 500

Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych

80103

107 000

nagrody i wyd. nie zal. do wynagr

wynagrodzenie osobowe

dodatkowe wynagrodzenia roczne

składki na ubezpieczenie społeczne

składki na fundusz pracy

zakup materiałów i wyposażenia

zakup pomocy naukowych

zakup usług zdrowotnych

zakup usług pozostałych

podróże służbowe

odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych

3020

4010

4040

4110

4120

4210

4240

4280 4300

4410

4440

5 000

67 150

5 100

13 100

2 100

5 500

2 000

200

2 000

300

4 550

Gimnazja

80110

430 000

nagrody i wyd. nie zal. do wynagr

wynagrodzenie osobowe

dodatkowe wynagrodzenia roczne

składki na ubezpieczenie społeczne

składki na fundusz pracy

zakup materiałów i wyposażenia zaku

zakup pomocy naukowych

zakup energii

zakup usług zdrowotnych

zakup usług pozostałych

opłaty z tyt. zak. usł. telefonii stacjon.

podróże służbowe

różne opłaty i składki

odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych

3020

4010

4040

4110

4120

4210

4240

4260

4280

4300

4370

4410

4430

4440

29 000

232 500

19 800

52 400

7 500

28 000

2 000

12 000

800

22 000

2 800

1 500

1 500

18 200

Dowożenie uczniów do szkół

80113

112 000

nagrody i wyd. nie zal. do wynagr

wynagrodzenie osobowe

dodatkowe wynagrodzenia roczne

składki na ubezpieczenie społeczne

składki na fundusz pracy

zakup materiałów i wyposażenia

zakup usług remontowych

zakup usług zdrowotnych

zakup usług pozostałych

opłaty z tyt. zak. usł. telefonii stacjon.

różne opłaty i składki

odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych

3020

4010

4040

4110

4120

4210

4270

4280

4300

4370

4430

4440

540

32 300

2 600

5 900

900

52 000

3 500

512

3 300

1 000

5 000

4 448

Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli

80146

8 000

zakup usług pozostałych

4300

8 000

Ochrona zdrowia

851

13 000

Przeciwdziałanie alkoholizmowi

85154

13 000

wydatki na rzecz osób fizycznych

zakup materiałów i wyposażenia

zakup usług pozostałych

3030

4210

4300

6 100

2 900

4 000

Pomoc społeczna

852

2 037 000

Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezp. emeryt. i rentowe

85212

1750 000

Świadczenia społeczne

3110

1750 000

Składki na ubezp. zdrowotne opł za osby pobierajace św. z pomocy społ.

85213

2 000

składki na ubezp. zdrowotne

4130

2 000

Zasiłki i pomoc w naturze

85214

92 000

świadczenia społeczne

3110

92 000

Dodatki mieszkaniowe

85215

45 000

świadczenia społeczne

3110

45 000

Ośrodki pomocy społecznej

85219

115 000

nagrody i wyd. nie zal. do wynagr

wynagrodzenie osobowe

dodatkowe wynagrodzenia roczne

składki na ubezpieczenie społeczne

składki na fundusz pracy

zakup materiałów i wyposażenia

zakup energii

zakup usług zdrowotnych

zakup usług pozostałych

opłaty z tyt. zak. usług telef stacjon.

podróże służbowe

różne opłaty i składki

odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych

3020

4010

4040

4110

4120

4210

4260

4280

4300

4370

4410

4430

4440

600

80 500

6 400

13 800

2 100

3 000

880

200

2 000

1 800

1 000

400

2 320

Pozostała działalność

85295

33 000

świadczenia społeczne

3110

33 000

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

900

115 000

Gospodarka ściekowa i ochrona wód

90001

51 000

nagrody i wyd. nie zal. do wynagr

wynagrodzenie osobowe

dodatkowe wynagrodzenia roczne

składki na ubezpieczenie społeczne

składki na fundusz pracy

zakup materiałów i wyposażenia

zakup energii

zakup usług remontowych

zakup usług zdrowotnych

zakup usług pozostałych

różne opłaty i składki

odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych

3020

4010

4040

4110

4120

4210

4260

4270

4280

4300

4430

4440

270

16 300

1 200

3 000

450

1 000

21 000

1 300

100

1 303

3 000

2 077

Oświetlenie ulic

90015

60 000

zakup energii

zakup usług pozostałych

4260

4300

48 000

12 000

Oczyszczanie miast i wsi

90003

4 000

zakup usług pozostałych

4300

4 000

Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

921

141 000

Biblioteki

92116

63 000

dotacja podmiotowa dla inst. kultury

2480

63 000

Domy i ośrodki kultury świetlice i kluby

92109

78 000

dotacja podmiotowa dla inst. kultury

2480

78 000

Kultura fizyczna i sport

926

18 000

Pozostała działalność

92695

18 000

zakup usług pozostałych

zakup materiałów i wyposażenia

wydatki inwestycyjne jednostek budżet.

4300

4210

6050

2 000

1 000

15 000

OGÓŁEM

5 978 234

Załącznik Nr 6

do uchwały Rady Gminy

PLAN

dochodów i wydatków rachunku dochodów własnych

na 2007 rok

Lp

Rozdz.

Nazwa jednostki rachunku dochodów własnych

Stan środków na początek roku

Dochody

Wydatki

Stan środków na koniec roku

1

80101

Szkoły podstawowe

1 250

51 000

52 000

250

Suma

1 250

51 000

52 000

250

Załącznik Nr 8

do Uchwały Rady Gminy

Zestawienie przychodów i rozchodów

Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska

na 2007 rok.

T R E Ś Ć

Kwota

1

Stan środków na początek roku

5 287

2

Przychody ogółem

1 850

w tym:

- wpływy od Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska

1 850

3

Wydatki ogółem

7 050

w tym:

  • urządzanie i utrzymanie terenów zieleni, zadrzewień oraz parków i inne cele służące ochronie środowiska w gminie

  • inne

6 500

550

4

Stan funduszu na koniec roku (1+2-3)

87

Załącznik Nr.7

do uchwały Rady Gminy

PLAN

dotacji dla gminnych instytucji kultury na 2007 rok

Lp.

Nazwa instytucji kultury

Rozdział

Kwota dotacji z budżetu

1.

Biblioteki

92116

63 000

2.

Nowodworski Ośrodek Kultury

92109

78 000

OGÓŁEM

141 000

ZAŁĄCZNIK Nr 9

do uchwały Rady Gminy

PROGNOZA KWOTY DŁUGU I SPLAT NA 2007 ROK I LATA NASTĘPNE

LP

Wyszczególnienie

Kwota długu na dzień 31.12.2006

Prognoza

2007

2008

2009

2010

1.

2

3

4

5

6

7

1.

Zobowiązania wg tytułów dłużnych

800 400

800 400

576 000

351 600

127 200

1.1

Zaciągnięte zobowiązania (bez prefinansowania) z tytułu

800 400

800 400

576 000

351 600

127 200

1.1.1.

pożyczek

800 400

800 400

576 000

351 600

127 200

1.1.2.

kredytów

-

-

-

-

-

1.2

Planowane do zaciągnięcia (bez prefinansowania )

-

-

-

-

-

1.2.1.

pożyczki

-

-

-

-

-

12.2.

kredyty

-

-

-

-

-

1.3

Pożyczki na prefinansowanie

-

-

-

-

-

2.

Obsługa długu

-

264 400

257 400

243 400

133 100

2.1

Spłata rat kapitałowych(bez refinansowania)

-

224 400*

224 400

224 400

127 200

2.1.1.

Kredytów pożyczek

-

224 400

224 400

224 400

127 200

2.2

Spłata zobowiązań na prefinsowanie

-

-

-

-

-

2.3

Splata odsetek

-

40 000

33 000

19 000

5 900

3.

Prognozowane dochody budżetowe

-

6 172 234

6 230 000

6 380 000

6 590 000

4.

Prognozowane wydatki budżetowe

-

5 978 234

6 005 600

6 055 600

6 462 800

4.1

Wydatki bieżące

-

5 833 234

5 795 600

5 835 600

6 142 800

4.2

Wydatki majątkowe

-

145 000

210 000

260 000

320 000

5.

Prognozowany wynik finansowy(3-4)

-

194 000

224 400

224 400

127 200

6

Poręczenia i gwarancje

-

-

-

-

-

7

Dług na koniec okresu ( 1-2.1)

-

576 000

351 600

127 200

-

8

Relacje długu do dochodu w % (1.-2.1-2.2):3

-

9,5

5,6

3,4

-

8.1.

Relacje do spłaty zadłużenia w % (2:3)

-

4,3

3,6

3,8

0

* Kwota -194 000 zł zostanie pokryta z dochodów budżetu, a kwota -30 400 zł z wolnych środków.

CZĘŚĆ OPISOWA

do budżetu gminy na 2007 rok

Kwota budżetu na 2007 rok po stronie dochodów wynosi - 6 172 234 zł.

Kwotę tą stanowią:

  • dotacje celowe na realizację zadań zleconych i własnych - 1 965 520 zł

  • subwencje - 2 830 474 zł

  • dochody własne - 1 376 240 zł

Planowana kwota wydatków wynosi - 5 978 234 zł. Z dochodów kwotę - 194 000 zł oraz -30 400 zł z wolnych środków przeznacza się na spłatę wcześniej zaciągniętej pożyczki.

Z dniem 31 października bieżącego roku nastąpiła likwidacja Zakładu Komunalnego ,poprzez przekształcenie go w referat komunalny . W związku z tym dochody dotychczas pozyskiwane przez powyższy zakład oraz wydatki będą ujęte w tym budżecie gminy.

Przedstawiam planowane źródła pozyskania dochodów własnych:

Dz. 010 Rolnictwo i łowiectwo

Dochody w tym dziale w kwocie - 200 000 zł planuje się pozyskać: - - z wpłat mieszkańców na rozbudowę linii wodociągowej w miejscowościach : Jaginty, Chorużowce i Dubaśno - 50 000 zł.

- z wpłat osób fizycznych i prawnych za pobór wody - 150 000 zł

Dz. 020. Leśnictwo

Dochody w tym dziale będą to wpływy uzyskane za dzierżawę obwodów łowieckich na terenie naszej gminy w wysokości - 900 zł

Dz.700. Gospodarka mieszkaniowa

Dochody w tym dziale będą stanowiły : - wpływy z opłat za dzierżawę i wynajem pomieszczeń w budynkach będących na stanie mienia komunalnego w wysokości - 68 000 zł,

  • wpłaty z tytułu dzierżawy działek użytkowanych rolniczo i działek wydzierżawionych pod stacje telefonii komórkowych - 39 000 zł,

  • wpłaty z tytułu wynajmu punktu skupu( spędu) - 20 000 zł,

  • wpłaty za dostarczaną energię cieplną do bloków w Bobrze Wielkiej - 110 000 zł,

  • wpływy ze sprzedaży mienia komunalnego - 20 000 zł

Dz. 750. Administracja publiczna

Dochody w tym dziale będą stanowiły wpływy za czynności urzędowe w wysokości - 200 zł oraz dotację przekazywaną z budżetu wojewody na realizację zadań zleconych z zakresu administracji rządowej w kwocie - 53 000 zł. Do zadań zleconych w tym dziale należą:

  • prowadzenie spraw USC,

  • ewidencji ludności,

  • sprawy związane z obroną cywilną,

  • sprawy wojskowe,

Dz.751. Urzędy naczelnych organów władzy państwowej kontroli i ochrony prawa.

Na prowadzenie i aktualizację stałego spisu wyborców przyznano dotację w wysokości - 520 zł. Dotacja ta przekazywana będzie w ratach miesięcznych z Krajowego Biura Wyborczego Delegatury w Suwałkach

Dz. 756 Dochody od osób prawnych od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej.

Planowane dochody w tym dziale będą pochodziły z wpływów z podatków i opłat od osób fizycznych oraz osób prawnych tj. jednostek działających na terenie gminy.

Planowane wpływy z tytułu podatków i opłat lokalnych stanowić będą kwotę - 863 000 zł. Wpłaty te będą pochodziły z podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i od osób fizycznych.

Wpływy od osób prawnych czyli jednostek prowadzącą działalność na terenie gminy będą stanowiły kwotę -225 000 zł będą to:

- podatku od nieruchomości - 220 000 zł

  • podatku rolnego na kwotę - 2 000 zł

  • podatku leśnego na kwotę - 2 500 zł

  • odsetek od nieterminowych wpłat - 500 zł

Wpływy od osób fizycznych planuje się na kwotę - 345 000 zł będą pochodziły z:

- podatku rolnego na kwotę - 225 000 zł

  • podatku od nieruchomości na kwotę - 60.000 zł

  • podatku leśnego na kwotę - 7 000 zł

  • wpływy z opłaty targowej na kwotę - 2 000 zł

  • podatku od czynności cywilno-prawnych - 10 000 zł

  • wpłaty z odsetek na kwotę - 2 000 zł

  • podatek od posiadania psów - 300 zł

  • wpływy z opłat lokalnych - 3 000 zł

  • podatki od spadków i darowizn - 1 700 zł

  • podatek od środków transportowych - 4 000 zł

Wpłaty za wydawane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w roku bieżącym planuje się na kwotę 13 000 zł. Środki te w całości będą przeznaczone na działalność Gminnej Komisji ds. Rozwiazywania Problemów Alkoholowych.

Wpływy z opłaty skarbowej szacuje się na kwotę - 8 000 zł.

Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych, opłacanych w formie karty podatkowej planuje się na - 1000 zł.

Udział naszej gminy we wpływach podatku dochodowego od osób fizycznych i prawnych szacuje się na kwotę - 271 000 zł. Podatki te przekazywane są przez Ministerstwo Finansów w ratach miesięcznych.

Dz.758. Różne rozliczenia

Przyznane subwencje naszej gminie ogółem wynoszą- 2 830 474 zł.

z tego subwencja :

  • na oświatę - 1.493 714 zł,

  • ogólna - 1 299 378 zł,

  • równoważąca - 37 382 zł,

Dz.801. Oświata i wychowanie

W tym dziale dochody w wysokości - 15 000 zł będą stanowiły wpłaty za zajmowane lokale mieszkalne w Domu Nauczyciela w Nowym Dworze. W bieżącym roku zwolniono z opłat lokale w Domu Nauczyciela w Sieruciowcach z uwagi na to ,że lokatorzy dokonali wymiany okien na własny koszt w zajmowanych lokalach.

Dz.852 . Pomoc społeczna

Dochody w tym dziale to przyznane dotacje w wysokości - 1 912 000 zł na sfinansowanie zadań zleconych i własnych z zakresu pomocy społecznej. Powyższe dotacje przeznaczone będą na :

- wypłatę świadczeń rodzinnych - 1 750 000 zł

  • zasiłki i pomoc w naturze- 82 000 zł

  • składki na ubezpieczenie zdrowotne za osoby korzystające ze świadczeń pomocy społ.- 2 000 zł

  • Terenowe Ośrodki pomocy Społecznej - 55 000 zł

  • na dofinansowanie do kosztów żywienia - 23 000 zł

Dotacje na wymienione cele przekazana będzie z budżetu państwa..

Dz.900. Gospodarka komunalna i ochrona środowiska.

Dochody w tym dziale zł będą stanowiły: - wpłaty z opłat za ścieki - 30 000 zł - wpłaty ludności za przywóz fekalii do istniejącej oczyszczalni.- 10 000 zł

WYDATKI

Do wysokości dochodów budżetowych planuje się wydatki budżetowe w wysokości - 5 978 234 zł na poszczególne zadania:.

Dz.010. Rolnictwo i łowiectwo

Wydatki w tym dziale w kwocie - 194 200 zł planuje się na:

  • opłatę 2% wpływów z podatku rolnego na Izby Rolnicze - 7 000 zł

  • na dofinansowanie rozbudowę linii wodociągowej w miejscowościach Jaginty, Chorużowcach i Dubaśnie - 80 000 zł .W miejscowościach tych planowane jest do podłączenia ok. 20 gospodarstw. Długość linii wodociągowych to - ok. 3 km. Planowany termin rozpoczęcia robót przewiduje się na miesiąc kwiecień - maj. bieżącego roku. Zadanie to realizowane będzie ze srodków własnych gminy przy współudziale mieszkańców.

  • na opłacenie abonamentu za gotowość odbioru padłych sztuk zwierząt z terenu gminy- 6 600 zł

  • na opłacenie kosztów związanych z utrzymaniem 3 hydroforni i ich obsługą i pracownika zajmującego się ewidencją poboru wody i ścieków - 100 600 zł.

Dz.600. Transport i łączność

W roku bieżącym na drogownictwo w budżecie gminy planuje się kwotę w wysokości - 165 000 zł. Będzie przeznaczona na:.

- budowę drogi gminnej Bobra Wielka Chilmony - 50 000 zł Wartość kosztorysowa tej drogi wynosi 1 310 133 zł Dokumentacja została wykonana w poprzednim okresie. Czynione będą starania w celu pozyskania na tą inwestycję środków ze źródeł pomocowych.

- na utrzymanie kierowców ciągnika i DT oraz sprzętu. Na wynagrodzenia i pochodne przeznacza się - 56 676 zł pozostała kwota - 58 324 zł przeznaczona będzie na utrzymanie sprzętu, drobne remonty dróg, wynajm równiarki i zakup paliwa do pojazdów.

Ponadto planowana jest budowa drogi dojazdowej do pól w miejscowości Chorużowce ( nad łąkami). Planuje się pozyskać środki finansowe z Urzędu Marszałkowskiego z Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych.

Dz.700. Gospodarka mieszkaniowa

Na wydatki w tym dziale planuje się łącznie kwotę - 135 000 zł. Będą to koszta za wykonanie dokumentacji oraz wyceny mienia przeznaczonego do sprzedaży oraz drobne wydatki związane z jego utrzymaniem. Na zakup opału do ogrzanie bloków mieszkalnych w Bobrze Wielkiej planuje się - 119 000 zł. W chwili obecnej ogrzewane są 2 całe bloki i pół trzeciego. Obecnie stawka za energię cieplna wynosi - 5,14 zł za 1 m2 ogrzewanej powierzchni.

Dz. 710 Działalność usługowa

W tym dziale wydatki przeznaczone będą na opłacenie za sporządzenia planu studium wykonalności - 30 000 zł.

Dz. 750. Administracja publiczna

Na administrację ogółem planuje się wydatkować kwotę - 1 303 200 zł. Powyższa kwota przeznaczona będzie na:

  • rady gmin 82 000 zł

  • urzędy wojewódzkie - 100 700 zł

  • urzędy gmin - 1 096 500 zł

  • pozostałą działalność - 24 000 zł

Na administrację ogółem planuje się - 1 197 200 zł. Kwota obejmuje koszta realizacji zadań zleconych i własnych wykonywanych przez pracowników tutejszego urzędu.

Na wynagrodzenia i pochodne pracowników planuje się kwotę - 924 720 zł. Pozostała kwota - 272 480 zł przeznaczona będzie na wydatki rzeczowe związane z utrzymaniem budynku i działalność administracyjną. Do ważniejszych wydatków zaliczyć należy : zakup opału , zakup nowości wydawniczych ( dzienniki urzędowe ), materiałów biurowych, zakup programu LEX ( program prawny), zakup programów komputerowych, opłaty za telefony, przesyłki pocztowe, przeglądy kserokopiarki i komputerów, zakup prasy i paliwa do samochodu oraz opłata za ubezpieczenie sprzętu komputerowego, samochodu W omawianym okresie planuje się remont kapitalny budynku Urzędu Gminy. Będzie on polegał na remoncie dachu, malowaniu pomieszczeń wewnątrz. Czynione będą starania w celu pozyskania środków finansowych z f-szy pomocowych. Po ich otrzymaniu planuje się ocieplenie i elewację zewnętrzną całego budynku.

Na Rady Gminy planuje się - 82 000 zł . Kwotę tą przeznaczy się na wypłatę diet radnym, członkom komisji za udział w posiedzeniach sesji, komisji oraz wypłatę ryczałtów za pełnienie funkcji Przewodniczącego i Z-cy Przewodniczącego.

Na pozostałą działalność planuje się kwotę - 24 000 zł Wydatkuje się ją na pokrycie kosztów opłat składek za przynależność gminy do związków i stowarzyszeń oraz na opłaty ekologiczne.

Dz.751. Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa .

W dziale tym są zawarte wydatki na prowadzenie i aktualizację stałego rejestru wyborców. Na ten cel planuje się kwotę - 520 zł. Jest to dotacja pochodząca z budżetu wojewody. Aktualizację dokonywana jest przez pracowników USC.

Dz.754. Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

Na utrzymanie Straży Pożarnych planuje się kwotę - 54 900 zł . Kwota ta będzie przeznaczona na wynagrodzenie i pochodne kierowców oraz na wydatki rzeczowe .

Wynagrodzenia i pochodne stanowić będą kwotę - .38 200 zł. Pozostałe środki w wysokości - 16 700 zł przeznaczone będą na zakup paliwa, części zamiennych, opłaty za ubezpieczenie samochodów , przeglądy, oraz wypłatę świadczeń strażakom za udział w akcjach gaśniczych oraz na ubezpieczenie drużyn strażackich.

Dz. 756 Dochody od osób prawnych , osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadajacych osobowości pr. oraz wydatki związane z ich poborem.

Na prowizję sołtysom za inkaso podatków i opłat planuje się - 24 000 zł , 11 000 zł na wypłatę diet sołtysom uczestniczących w posiedzeniach sesji oraz - 2 500 zł na opłaty pobierane przez Urząd Skarbowy , dział egzekucyjny za pozycje podatników skierowanych na drogę egzekucji

Dz.757. Obsługa długu publicznego

W dziale tym zaplanowano kwotę - 40 000 zł na opłacenie odsetek od zaciągniętej pożyczki

zaciągniętej na budowę oczyszczalni i kanalizacji. W roku tym planujemy spłatę pożyczki w wysokości - 224 400 zł

Dz.758. Różne rozliczenia

W planie budżetu gminy planowana jest rezerwa budżetowa w wysokości - 10 000 zł.

Powyższa kwota będzie przeznaczona na wydatki , które przy opracowywaniu budżetu gminy nie zostały uwzględnione.

Dz. 801. Oświata i wychowanie

W omawianym okresie na oświatę planuje się ogółem - 1 688 914 zł.

z tego na :

  • szkoły podstawowe - 1 026 914 zł

  • gimnazjum - 430 000 zł

  • oddziały przedszkolne przy szkołach podstawowych - 107 000 zł

  • na dowożenie uczniów do szkół - 112 000 zł

  • na dokształcanie nauczycieli - 8 000 zł

Przyznana subwencja na rok bieżący która to wynosi - 1 493 714 zł Jest ona wyższa o - 43 350 zł w stosunku do subwencji roku ubiegłego. Z budżetu gminy na dofinansowanie oświaty planuje się 195 200 zł .

Środki finansowe planowane na oświatę przeznaczone będą na wynagrodzenia i pochodne nauczycieli, obsługi oraz na wydatki rzeczowe związane z utrzymaniem budynków szkół tj. koszta energii elektrycznej, opłaty telefoniczne, za wodę , ścieki, prasę ,opłaty pocztowe, zakup opału, materiałów biurowych i wyposażenia . W zakresie dowożenia uczniów do szkół w tym rozdziale są ujęte wydatki na utrzymanie kierowców i samochodów . tj. są to koszta wynagrodzeń i wydatki rzeczowe na zakup paliwa i opłaty związane z utrzymaniem pojazdów.

Dz. 851. Ochrona zdrowia

W tym dziale planuje się kwotę w wysokości - 13 000 zł na wydatki związane z działalnością Komisji do Spraw Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Będą to wypłacone diety członkom komisji i wydatki rzeczowe. Kwota ta będzie pozyskiwana z wpłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych. Kwota ta może ulec zmianie z uwagi na otrzymanie wyższych lub niższych wpływów które przeznacza się na to zadanie.

Dz. 852. Pomoc społeczna

Na pomoc społeczną ogółem przeznacza się - 2 037 000 zł w tym : - 1 912 000 zł to środki pochodzące z dotacji celowej na pokrycie zadań zleconych i własnych z tego zakresu.

Powyższa kwota przeznaczona będzie na :

- wypłatę świadczeń rodzinnych - 1 750 000 zł

  • zasiłki i pomoc w naturze - 92 000 zł

  • składki na ubezp. zdrowotne za osoby korzystające ze św. pomocy społecznej - 2 000 zł

  • Ośrodki Pomocy Społecznej - 115 000 zł

  • pozostałą działalność (dofinansowanie do żywienia dzieci ) - 33 000 zł

  • dodatki mieszkaniowe - 45 000 zł

Na wypłatę zasiłków celowych wypłacanych z funduszy własnych gminy planuje się - 10 000 zł.

Na dodatki mieszkaniowe z budżetu gminy planuje się 45 000 zł. Jest to forma pomocy dofinansowująca do kosztów utrzymania mieszkań osobom spełniającym odpowiednie kryterium.

Na utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej ogółem planuje się - 115 000 zł z tego - 55 000 zł to środki z dotacji celowej a - 60 000 zł to fundusze własne gminy. Dotacja przeznaczona jest na utrzymanie 2 pracowników w tym ośrodku. a 1 pracownik jest finansowany z f-szy własnych gminy.

Na dożywianie uczniów planuje się ogółem - 33 000 zł. z tego dotacja celowa to kwota - 23 000 zł , a -10 000 zł to środki własne gminy. W ciągu roku na ten cel dotacja może ulec zwiększeniu.

Na wypłatę świadczeń rodzinnych przyznano dotację celową w wysokości -1 750 000 zł

Powyższe świadczenia obejmują wypłatę zasiłków rodzinnych, zasiłków pielęgnacyjnych, dodatków do zasiłków rodzinnych, zaliczek alimentacyjnych, zasiłków z tytułu urodzenia dziecka.

Planowane składki na ubezpieczenie zdrowotne w kwocie - 2000 zł są opłacane za osoby pobierające zasiłek stały z pomocy społecznej.

Dz 900. Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

W tym dziale planuje się wydatki związane z oświetleniem i konserwacją punktów świetlnych. Na ten cel przeznacza się - 60 000 zł Całość kosztów związanych z tym zadaniem ponosi gmina.

W budżecie gminy planuje się wydatki w wysokości - 4 000 zł, które poniesie się za wywóz śmieci z ustawionych kontenerów.

Na utrzymanie istniejącej oczyszczalni w budżecie gminy zaplanowano- 51 000 zł Kwota ta przeznaczona jest na utrzymanie konserwatora i wydatki rzeczowe. Koszta utrzymania konserwatora wynoszą - 23 027 zł, a wydatki rzeczowe - 27 973 zł. Największym wydatkiem rzeczowym w tym dziale jest opłata za energię elektryczną.

Dz. 921. Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

Na utrzymanie Nowodworskiego Ośrodka Kultury z budżetu gminy przeznacza się dotację w wysokości - 141 000 zł.

Dotacja przeznaczona będzie na dofinansowanie działalności tej jednostki.

Na wynagrodzenia i pochodne wydatkuje się - 118 760 zł. Pozostała kwota - 22 240 zł przeznacza się na działalność kulturalną.

Do ważniejszych wydatków w tej jednostce zaliczyć należy :

  • zakup księgozbioru

  • opłaty za abonamenty telewizorów

  • opłaty za energię elektryczną

  • opłaty za rozmowy telefoniczne

  • utrzymanie sprzętu

  • zakup środków czystości , prasy i materiałów biurowych.

W powyższym ośrodku zatrudnione są 4 osoby i 4 pracowników świetlic w terenie .

Dz.926.Kultura fizyczna i sport

Na działalność w zakresie upowszechniania kultury fizycznej i sportu w gminie planuje się

  • 3 000 zł na wydatki związane z upowszechnianiem kultury fizycznej tj. organizowanie turnieji sportowych i zakup drobnego sprzętu.

  • 15 000 zł na budowę boiska sportowego przy Zespole Szkół w Nowym Dworze. Wartość robót planowanych do realizacji wynosi - 294 707 zł. Na to zadanie planuje się pozyskać środki finansowe z funduszy pomocowych tj środków z programów Unii Europejskiej.

Podsumowując powyższe zagadnienia należy nadmienić, że potrzeby naszej gminy są dużo większe.

Jednak realizacja tych potrzeb musi ograniczyć się do możliwości finansowych gminy

2007-03-07 11:13:00

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Nowy Dwór

Wytwarzający/odpowiadający: Stanisław Hrynkiewicz

Wprowadzający: Stanisław Hrynkiewicz

Data modyfikacji: 2007-03-19

Opublikował: Stanisław Hrynkiewicz

Data publikacji: 2007-03-19