Uchwała nr IV/21/07
Uchwała Nr IV/21/07 rady gminy nowy dwór
22 lutego 2007
w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2007 rok
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt.4, pkt 9 lit.”d” oraz lit „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorzadzie gminnym (Dz.U. z 2001 rNr 142 poz. 1591 z 2002r Nr 23 poz. 220,Nr 62 poz. 558 , Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806 z 2003 r Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568 ,z 2004 r Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203, Nr 167 poz. 1759 z 2005 r Nr 172 poz. 1441, Nr 175 poz. 1457 z 2006r Nr 17 poz. 128) oraz art. 165, art., 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249 poz. 2104, Nr 169 poz. 1420 z 2006 r Nr 45 poz. 319, Nr 104 poz. 708, 249 poz. 1832 ) Rada Gminy uchwała budżet gminy na 2007 rok wg poniższego zestawienia::
Dochody budzetu gminy w wysokości - 6 172 234 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 1
Wydatki budżetu gminy w wysokości - 5 978 234 zł
zgodnie z załacznikiem Nr 2
Nadwyżkę budżetu gminy w wysokości - 194 000 zł przeznacza się na spłatę pożyczki .
Przychody budżetu w wysokości - 30 400 zł, rozchody w wysokości - 224 400 zł
zgodnie z załacznikiem Nr 3
Wykaz zadań inwestycyjnych na 2007 rok
zgodnie z załacznikiem Nr 4
W budżecie tworzy się rezerę ogólna w wysokości - 10 000 zł
Dochody i wydatki zwiazane z realizacją zadań z zakresu administracji rzadowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami
zgodnie z załącznikiem Nr 5
Ustala się dochody w kwocie - 13 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaz napojów alkoholowych oraz wydatki w kwopcie 13 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiazywania problemów alkoholowych.
Plan dochodów i wydatków dla dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody -51 000 zł , wydatki - 52 000 zł
zgodnie z załacznikiem Nr 6
Dotacje podmiotowe dla gminnych instytucji kultury na łaczną kwotę - 141 000 zł
zgodnie z załacznikem Nr 7
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
przychody - 1 850 zł
wydatki - 7 050 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 8
Upoważnia się Wójta Gminy do:
zaciągania zobowiązań: z tytułu umów, których realizacja w roku następnym( 2008) jest niezbędna dla zapewnienia ciagłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2008 roku
przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnien do dokonywania przeniesień w planie wydatków oraz w planie dochodów wlasnych i wydatków nimi finansowanych,
przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków
lokowania wolnych środków budzetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż prowadzacy obsługę budzetu gminy.
dokonywania zmian w planie wydatków budzetu z wyłączeniem przeniesień wydatków miedzy działami.
Załącza się prognozę łącznej kwoty długu gminy i spłat na koniec 2007 roku i lata następne
zgodnie z załącznikem Nr 9
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
Uchwała wchodzi w życie z dnie 1 stycznia 2007r i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego oraz na tablicy ogloszeń Urzędu Gminy
Przewodniczący Rady Gminy
Dariusz Mozolewski
AZałącznik Nr 1
do uchwały Rady Gminy
Plan budżetu gminy na 2007 roku
Dochody
Treść |
Dz |
Rozdz. |
§
|
Plan na 2007 rok |
1 |
2 |
3 |
4 |
6 |
Rolnictwo |
010 |
|
|
200 000 |
Infrastruktura wodociągowa i sanitarna wsi |
|
01010 |
|
200 000 |
Wpływy ze sprzedaży wyrobów wpływy z różnych dochodów |
|
|
0840 0970 |
150 000 50 000 |
Leśnictwo
|
020 |
|
|
900 |
Gospodarka leśna |
|
02001 |
|
900 |
dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych |
|
|
0750 |
900 |
Gospodarka mieszkaniowa |
700 |
|
|
257 140 |
Gospodarka gruntami i nieruchom. |
|
70005 |
|
257 140 |
wpływ z opłat za uż. wiecz. nieruch dochody z najmu dzierżawy skł maj. Wpływy z usług doch. ze sprzed. wyrobów |
|
|
0470 0750 0830 0840 |
140 107 000 130 000 20 000 |
Administracja publiczna
|
750 |
|
|
53 200 |
Urzędy wojewódzkie |
|
75011 |
|
53 000 |
dot. cel. otrzymana z budżetu państwa na real. zad. bież. zlec. |
|
|
2010 |
53 000 |
Pozostała działalność |
|
75095 |
|
200 |
wpływy z opłat adm. za czynności urz. |
|
|
0450
|
200 |
Urzędy nacz. org. wł państwowej kontr. i ochrony prawa oraz sądownictwa |
751 |
|
|
520
|
Urzędy nacz. org. wł. państw. kontroli i ochrony prawa |
|
75101 |
|
520 |
dot. cel. otrzym. z budż. pań. na real. zad. bież. zlec |
|
|
2010 |
520 |
Dochody od osób pr. od osób fiz. i innych jedn. nie posiad. osobow. prawnych oraz wydatki zw. z ich poborem
|
756 |
|
|
863 000 |
Wpływy z podatku dochod. od osób fiz.
|
|
75601 |
|
1000 |
podatek od działalności gospod. osób fiz. opłacany w formie karty podatkowej
|
|
|
0350 |
1000 |
wpływy z podatku rolnego, leśnego pod. od czynności cywilno-prawnych, podatku od spadków i darowizn oraz podatków i opłat lokalnych |
|
75615 |
|
225 000 |
podatek od nieruchomości podatek rolny podatek leśny odesetki |
|
|
0310 0320 0330 0910
|
220 000 2 000 2 500 500 |
Wpływy z pod. rolnego, leśnego , pod. od nieruchom. i darowizn, pod. od czynności cywilno - prawnych |
|
75616 |
|
345 000 |
podatek od nieruchomości podatek leśny podatek. rolny podatek od śr. transportowych podatek od spadków i darowizn podatek od posiadania psów wpływy z opłaty targowej opłaty lokalne podatek od czyn. cywilno-prawnych odsetki |
|
|
0310 0330 0320 0340 0360 0370 0430 0490 0500 0910 |
60 000 7 000 255 000 4 000 1 700 300 2 000 3 000 10 000 2 000 |
Wpł. z innych opłat stanow. doch jedn. samorz. terytorialnego na podst. ustaw |
|
75618 |
|
21 000 |
wpływy z opłaty skarbowej wpływy za zezw. na sprzedaż napojów alkoh. |
|
|
0410 0480 |
8 000 13 000
|
Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa |
|
75621 |
|
271 000
|
podatek od osób fizycznych podatek dochodowy od osób prawnych |
|
|
0010 0020 |
270 000 1 000
|
Różne rozliczenia
|
758 |
|
|
2 830 474 |
część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu gminnego |
|
75801 |
|
1 493 714 |
subwencje ogólne z budżetu państwa |
|
|
2920 |
1 493 714 |
część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin |
|
75807 |
|
1 299 378 |
subwencje ogólne z budżetu państwa |
|
|
2920 |
1 299 378 |
część równoważąca subwencji ogólnej dla gmin |
|
75831 |
|
37 382 |
subwencje ogólne z budżetu państwa |
|
|
292 |
37 382 |
Oświata i wychowanie
|
801 |
|
|
15 000
|
Szkoły Podstawowe |
|
80101 |
|
15 000 |
wpływy z usług |
|
|
0830 |
15 000 |
Pomoc społeczna |
852 |
|
|
1 912 000 |
Świadczenia rodzinne oraz skł. na ubezp emeryt. i rentowe z ubezp. społ. |
|
85212
|
|
1 750 000 |
dot celowa otrzym z budż państwa na realiz. zad. bież. zleconych |
|
|
2010 |
1 750 000 |
Składki na ubezp zdr. opłacane za os. pobier. niektóre świadczenia z pom. społ. |
|
85213 |
|
2 000 |
dot celowa otrzym z budż państwa na realiz. zad. bież. zleconych |
|
|
2010 |
2 000 |
Zasiałki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie społeczne. |
|
85214 |
|
82 000 |
dotacja cel. otrzym. z budżetu państwa na realiz. zadań bieżących zleconych dotacja cel. otrzym. z budż państwa na realiz zad. bież. wł gminy |
|
|
2010
2030 |
9 000
73 000 |
Ośrodki Pomocy Społecznej |
|
85219 |
|
55 000 |
dotacja cel. otrzym z budżetu państwa na realiz. zadan bież własnych. |
|
|
2030 |
55 000 |
Pozostała działalność |
|
85295 |
|
23 000 |
dotacja cel. otrzym z budżetu państwa na realiz. zadan bież własnych. |
|
|
2030 |
23 000 |
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
900 |
|
|
40 000 |
Gospodarka ściekowa i ochrona wód |
|
90001 |
|
40 000 |
wpływy z różnych dochodów wpływy ze sprzedazy wyrobów |
|
|
0970 0840 |
10 000 30 000 |
OGÓŁEM
|
|
|
|
6 172 234 |
Załącznik Nr 2
do uchwały Rady Gminy
Plan budżetu gminy na 2007 rok
Wydatki
Treść
|
Dz |
Rozdz. |
§ |
Plan na 2007 r |
1 |
2 |
3 |
4 |
6 |
Rolnictwo i łowiectwo |
010 |
|
|
194 200 |
Infrastruktura wodociągowa i sanitarna wsi |
|
01010 |
|
180 600
|
Wydatki os. nie zalicz do wynagrodzeń Wynagrodzenia osobowe Dodatkowe wynagrodzenie roczne Składki na ubezpieczenie społeczne Składki na f-sz pracy Zakup materiałów i wyposażenia Zakup energii Zakup usług pozostałych Zakup usług remontowych Różne opłaty i składki Odpisy na zakładowy f-sz św. socj. Wydatki inwestycyjne jedn. budzet. |
|
|
3020 4010 4040 4110 4120 4210 4260 4300 4270 4430 4440 6050 |
500 40 380 3 050 7 400 1 050 1 500 23 000 5 000 1 800 12 000 4 920 80 000 |
Izby rolnicze |
|
01030 |
|
7 000 |
Wpłaty gmin na rzecz izb rolniczych |
|
|
2850 |
7 000 |
Pozostała działalność |
|
01095 |
|
6 600 |
zakup usług pozostałych |
|
|
4300 |
6 600 |
Transport i łączność
|
600 |
|
|
165 000 |
Drogi publiczne gminne |
|
60016 |
|
165 000 |
Wydatki os. nie zalicz do wynagrodzeń Wynagrodzenia osobowe Dodatkowe wynagrodzenie roczne Składki na ubezpieczenie społeczne Składki na f-sz pracy Zakup materiałów i wyposażenia Zakup usług remontowych Zakup usług zdrowotnych Zakup usług pozostałych Różne opłaty i składki Odpisy na zakładowy f-sz św. socj. Wydatki inwestycyjne jedn. budzet.
|
|
|
3020 4010 4040 4110 4120 4210 4270 4280 4300 4430 4440 6050 |
500 40 900 3 040 7 500 1 080 42 700 3 824 300 10 000 1 000 4 156 50 000 |
Gospodarka mieszkaniowa
|
700 |
|
|
135 000
|
Gospod. gruntami i nieruchomości |
|
70005 |
|
135 000 |
zakup usług pozostałych zakup materiałów i wyposażenia zakup energii |
|
|
4300 4210 4260 |
8 000 119 000 8 000 |
Działalność usługowa |
710 |
|
|
30 000 |
Plany zagospodarowania przestrzennego |
|
71004 |
|
30 000 |
zakup usług pozostałych |
|
|
4300 |
30 000 |
Administracja publiczna |
750 |
|
|
1 303 200 |
Urzędy wojewódzkie |
|
75011 |
|
100 700 |
wynagrodzenie osobowe dodatkowe wynagrodzenie roczne składki na ubezpieczenie społeczne składki na fundusz pracy zakup materiałów i wyposażenia zakup usług zdrowotnych zakup usług pozostałych opłaty z tyt. zakupu usł. . telef. stacjonarnej podróże służbowe krajowe odpis na fundusz świadczeń socjaln. nagrody i wydatki nie zal.do wynagr. różne opłaty i składki |
|
|
4010 4040 4110 4120 4210 4280 4300 4370 4410 4440 3020 4430 |
70 000 5 200 12 900 1 800 2 500 500 2 000 1 000 1 000 2 310 490 1 000 |
Rady Gmin |
|
75022 |
|
82 000 |
wydatki na rzecz osób fizycznych zakup materiałów i wyposażenia zakup usług pozostałych |
|
|
3030 4210 4300 |
74 000 4 000 4 000 |
Urzędy Gmin |
|
75023 |
|
1 096 500 |
wynagrodzenie osobowe dodatkowe wynagrodzenia roczne składki na ubezpieczenie społeczne składki na fundusz pracy zakup materiałów zakup energii zakup usług zdrowotnych zakup usług pozostałych opłaty z tyt. zakupu usł. telef. stacjon. opłaty z tyt. zakupu usł. telef. telef. kom. podróże służbowe różne opłaty i składki odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych nagrody i wyd. nie zal. do wynagr zakup usług remontowych podatek od towarów i usług |
|
|
4010 4040 4110 4120 4210 4260 4280 4300 4360 4370 4410 4430 4440 3020 4270 4530 |
631 000 49 000 117 000 16 600 70 000 19 000 1 690 48 500 36 000 1 500 2 300 10 500 18 910 4 500 50 000 20 000 |
Pozostała działalność |
|
75095 |
|
24 000 |
zakup usług pozostałych
|
|
|
4300 |
24 000 |
Urzędy nacz. organ. władzy państwowej kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa |
751 |
|
|
520 |
Urzędy nacz. org. władzy państw. kontroli i ochrony prawa |
|
75101 |
|
520 |
składki na ubezpieczenie społeczne składki na f-sz pracy zakupy usług pozostałych
|
|
|
4110 4120 4300 |
75 11 434 |
Bezpieczeństwo Publiczne i Ochrona Przeciwpożarowa |
754 |
|
|
54 900 |
Ochotnicze Straże Pożarne |
|
75412 |
|
54 900 |
nagrody i wyd. nie zal. do wynagr wynagrodzenie osobowe dodatkowe wynagrodzenia roczne składki na ubezpieczenie społeczne składki na fundusz pracy zakup materiałów i wyposażenia zakup energii zakup usług zdrowotnych zakup usług pozostałych różne opłaty i składki odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych podróże służbowe |
|
|
3020 4010 4040 4110 4120 4210 4260 4280 4300 4430 4440 4410 |
5 000 29 100 2 000 5 300 760 3 500 1 000 500 4 000 2 500 1 040 200 |
Dochody od osób prawnych od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadajacej osobowości prawnej oraz wydatki zw. z ich poborem |
756 |
|
|
37 500 |
Pobór podatków , opłat i niepodatkowych należności budżetowych |
|
75647 |
|
37 500 |
wynagrodzenie agencyjno-prowizyjne różne wydatki na rzecz osób fizyczn. zakup usług pozostałych zakup materiałow i wyposażenia |
|
|
4100 3030 4300 4210 |
24 000 11 000 1 000 1 500 |
Obsługa Długu Publicznego
|
757 |
|
|
40 000 |
Obsługa papierów wartościowych , kredytów i pożyczek samorz. terytor. |
|
75702 |
|
40 000 |
Odsetki i dysk. od krajowych pap. wart. oraz pożyczek i kredytów |
|
|
8070 |
40 000 |
Różne rozliczenia |
758 |
|
|
10 000 |
rezerwy ogólne i celowe |
|
75818 |
|
10 000 |
rezerwy |
|
|
4810 |
10 000 |
Oświata i wychowanie |
801 |
|
|
1 683 914 |
Szkoły Podstawowe |
|
80101 |
|
1026 914 |
nagrody i wyd. nie zal. do wynagr
wynagrodzenie osobowe dodatkowe wynagrodzenia roczne składki na ubezpieczenie społeczne składki na fundusz pracy zakup materiałów i wyposażenia zakup pomocy naukowych zakup energii zakup usług zdrowotnych zakup usług pozostałych opłata z tyt. zakupu usł teleksom. stacj. podróże służbowe różne opłaty i składki odpis na zakł f-sz św. socjalnych |
|
|
3020 3260 4010 4040 4110 4120 4210 4240 4260 4280 4300 4370 4410 4430 4440
|
35 000 - 606 000 49 000 109 500 17 500 110 414 3 000 15 000 1 000 10 000 4 500 2 500 3 000 60 500 |
Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych |
|
80103 |
|
107 000
|
nagrody i wyd. nie zal. do wynagr wynagrodzenie osobowe dodatkowe wynagrodzenia roczne składki na ubezpieczenie społeczne składki na fundusz pracy zakup materiałów i wyposażenia zakup pomocy naukowych zakup usług zdrowotnych zakup usług pozostałych podróże służbowe odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych |
|
|
3020 4010 4040 4110 4120 4210 4240 4280 4300 4410 4440 |
5 000 67 150 5 100 13 100 2 100 5 500 2 000 200 2 000 300 4 550 |
Gimnazja |
|
80110 |
|
430 000 |
nagrody i wyd. nie zal. do wynagr wynagrodzenie osobowe dodatkowe wynagrodzenia roczne składki na ubezpieczenie społeczne składki na fundusz pracy zakup materiałów i wyposażenia zaku zakup pomocy naukowych zakup energii zakup usług zdrowotnych zakup usług pozostałych opłaty z tyt. zak. usł. telefonii stacjon. podróże służbowe różne opłaty i składki odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych |
|
|
3020 4010 4040 4110 4120 4210 4240 4260 4280 4300 4370 4410 4430 4440 |
29 000 232 500 19 800 52 400 7 500 28 000 2 000 12 000 800 22 000 2 800 1 500 1 500 18 200 |
Dowożenie uczniów do szkół
|
|
80113 |
|
112 000 |
nagrody i wyd. nie zal. do wynagr wynagrodzenie osobowe dodatkowe wynagrodzenia roczne składki na ubezpieczenie społeczne składki na fundusz pracy zakup materiałów i wyposażenia zakup usług remontowych zakup usług zdrowotnych zakup usług pozostałych opłaty z tyt. zak. usł. telefonii stacjon. różne opłaty i składki odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych |
|
|
3020 4010 4040 4110 4120 4210 4270 4280 4300 4370 4430 4440 |
540 32 300 2 600 5 900 900 52 000 3 500 512 3 300 1 000 5 000 4 448 |
Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli |
|
80146 |
|
8 000 |
zakup usług pozostałych |
|
|
4300 |
8 000 |
Ochrona zdrowia
|
851 |
|
|
13 000 |
Przeciwdziałanie alkoholizmowi
|
|
85154 |
|
13 000 |
wydatki na rzecz osób fizycznych zakup materiałów i wyposażenia zakup usług pozostałych
|
|
|
3030 4210 4300 |
6 100 2 900 4 000
|
Pomoc społeczna |
852 |
|
|
2 037 000 |
Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezp. emeryt. i rentowe |
|
85212 |
|
1750 000 |
Świadczenia społeczne |
|
|
3110 |
1750 000 |
Składki na ubezp. zdrowotne opł za osby pobierajace św. z pomocy społ. |
|
85213 |
|
2 000 |
składki na ubezp. zdrowotne |
|
|
4130 |
2 000 |
Zasiłki i pomoc w naturze |
|
85214 |
|
92 000 |
świadczenia społeczne |
|
|
3110 |
92 000 |
Dodatki mieszkaniowe |
|
85215 |
|
45 000 |
świadczenia społeczne |
|
|
3110 |
45 000 |
Ośrodki pomocy społecznej |
|
85219 |
|
115 000 |
nagrody i wyd. nie zal. do wynagr wynagrodzenie osobowe dodatkowe wynagrodzenia roczne składki na ubezpieczenie społeczne składki na fundusz pracy zakup materiałów i wyposażenia zakup energii zakup usług zdrowotnych zakup usług pozostałych opłaty z tyt. zak. usług telef stacjon. podróże służbowe różne opłaty i składki odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych |
|
|
3020 4010 4040 4110 4120 4210 4260 4280 4300 4370 4410 4430 4440 |
600 80 500 6 400 13 800 2 100 3 000 880 200 2 000 1 800 1 000 400 2 320
|
Pozostała działalność |
|
85295 |
|
33 000 |
świadczenia społeczne |
|
|
3110 |
33 000 |
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
900 |
|
|
115 000 |
Gospodarka ściekowa i ochrona wód |
|
90001 |
|
51 000 |
nagrody i wyd. nie zal. do wynagr wynagrodzenie osobowe dodatkowe wynagrodzenia roczne składki na ubezpieczenie społeczne składki na fundusz pracy zakup materiałów i wyposażenia zakup energii zakup usług remontowych zakup usług zdrowotnych zakup usług pozostałych różne opłaty i składki odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych |
|
|
3020 4010 4040 4110 4120 4210 4260 4270 4280 4300 4430 4440 |
270 16 300 1 200 3 000 450 1 000 21 000 1 300 100 1 303 3 000 2 077
|
Oświetlenie ulic
|
|
90015 |
|
60 000 |
zakup energii zakup usług pozostałych |
|
|
4260 4300
|
48 000 12 000
|
Oczyszczanie miast i wsi |
|
90003 |
|
4 000 |
zakup usług pozostałych
|
|
|
4300 |
4 000 |
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
|
921 |
|
|
141 000 |
Biblioteki |
|
92116 |
|
63 000 |
dotacja podmiotowa dla inst. kultury |
|
|
2480 |
63 000 |
Domy i ośrodki kultury świetlice i kluby |
|
92109 |
|
78 000 |
dotacja podmiotowa dla inst. kultury |
|
|
2480 |
78 000 |
Kultura fizyczna i sport
|
926 |
|
|
18 000 |
Pozostała działalność
|
|
92695 |
|
18 000 |
zakup usług pozostałych zakup materiałów i wyposażenia wydatki inwestycyjne jednostek budżet. |
|
|
4300 4210 6050 |
2 000 1 000 15 000 |
OGÓŁEM
|
|
|
|
5 978 234 |
Załącznik Nr 6
do uchwały Rady Gminy
PLAN
dochodów i wydatków rachunku dochodów własnych
na 2007 rok
Lp |
Rozdz. |
Nazwa jednostki rachunku dochodów własnych |
Stan środków na początek roku |
Dochody |
Wydatki |
Stan środków na koniec roku |
1
|
80101
|
Szkoły podstawowe
|
1 250
|
51 000
|
52 000
|
250
|
|
|
Suma |
1 250 |
51 000
|
52 000 |
250 |
Załącznik Nr 8
do Uchwały Rady Gminy
Zestawienie przychodów i rozchodów
Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska
na 2007 rok.
|
T R E Ś Ć
|
Kwota |
1 |
Stan środków na początek roku |
5 287 |
2 |
Przychody ogółem |
1 850 |
|
w tym: - wpływy od Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska |
1 850 |
3 |
Wydatki ogółem |
7 050
|
|
w tym:
|
6 500
550 |
4 |
Stan funduszu na koniec roku (1+2-3)
|
87 |
Załącznik Nr.7
do uchwały Rady Gminy
PLAN
dotacji dla gminnych instytucji kultury na 2007 rok
Lp. |
Nazwa instytucji kultury |
Rozdział |
Kwota dotacji z budżetu
|
1. |
Biblioteki
|
92116 |
63 000 |
2. |
Nowodworski Ośrodek Kultury
|
92109
|
78 000 |
|
OGÓŁEM |
|
141 000 |
ZAŁĄCZNIK Nr 9
do uchwały Rady Gminy
PROGNOZA KWOTY DŁUGU I SPLAT NA 2007 ROK I LATA NASTĘPNE
LP |
Wyszczególnienie |
Kwota długu na dzień 31.12.2006 |
Prognoza |
|||
|
|
|
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
1. |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1. |
Zobowiązania wg tytułów dłużnych |
800 400 |
800 400 |
576 000 |
351 600 |
127 200 |
1.1 |
Zaciągnięte zobowiązania (bez prefinansowania) z tytułu |
800 400 |
800 400 |
576 000 |
351 600 |
127 200 |
1.1.1. |
pożyczek |
800 400 |
800 400 |
576 000 |
351 600 |
127 200 |
1.1.2. |
kredytów |
- |
- |
- |
- |
- |
1.2 |
Planowane do zaciągnięcia (bez prefinansowania ) |
- |
- |
- |
- |
- |
1.2.1. |
pożyczki |
- |
- |
- |
- |
- |
12.2. |
kredyty |
- |
- |
- |
- |
- |
1.3 |
Pożyczki na prefinansowanie |
- |
- |
- |
- |
- |
2. |
Obsługa długu |
- |
264 400 |
257 400 |
243 400 |
133 100 |
2.1 |
Spłata rat kapitałowych(bez refinansowania) |
- |
224 400* |
224 400 |
224 400 |
127 200 |
2.1.1. |
Kredytów pożyczek |
- |
224 400 |
224 400 |
224 400 |
127 200 |
2.2 |
Spłata zobowiązań na prefinsowanie |
- |
- |
- |
- |
- |
2.3 |
Splata odsetek |
- |
40 000 |
33 000 |
19 000 |
5 900 |
3. |
Prognozowane dochody budżetowe |
- |
6 172 234 |
6 230 000 |
6 380 000 |
6 590 000 |
4. |
Prognozowane wydatki budżetowe |
- |
5 978 234 |
6 005 600 |
6 055 600 |
6 462 800 |
4.1 |
Wydatki bieżące |
- |
5 833 234 |
5 795 600 |
5 835 600 |
6 142 800 |
4.2 |
Wydatki majątkowe |
- |
145 000 |
210 000 |
260 000 |
320 000 |
5. |
Prognozowany wynik finansowy(3-4) |
- |
194 000 |
224 400 |
224 400 |
127 200 |
6 |
Poręczenia i gwarancje |
- |
- |
- |
- |
- |
7 |
Dług na koniec okresu ( 1-2.1) |
- |
576 000 |
351 600 |
127 200 |
- |
8 |
Relacje długu do dochodu w % (1.-2.1-2.2):3 |
- |
9,5 |
5,6 |
3,4 |
- |
8.1. |
Relacje do spłaty zadłużenia w % (2:3) |
- |
4,3 |
3,6 |
3,8 |
0 |
* Kwota -194 000 zł zostanie pokryta z dochodów budżetu, a kwota -30 400 zł z wolnych środków.
CZĘŚĆ OPISOWA
do budżetu gminy na 2007 rok
Kwota budżetu na 2007 rok po stronie dochodów wynosi - 6 172 234 zł.
Kwotę tą stanowią:
dotacje celowe na realizację zadań zleconych i własnych - 1 965 520 zł
subwencje - 2 830 474 zł
dochody własne - 1 376 240 zł
Planowana kwota wydatków wynosi - 5 978 234 zł. Z dochodów kwotę - 194 000 zł oraz -30 400 zł z wolnych środków przeznacza się na spłatę wcześniej zaciągniętej pożyczki.
Z dniem 31 października bieżącego roku nastąpiła likwidacja Zakładu Komunalnego ,poprzez przekształcenie go w referat komunalny . W związku z tym dochody dotychczas pozyskiwane przez powyższy zakład oraz wydatki będą ujęte w tym budżecie gminy.
Przedstawiam planowane źródła pozyskania dochodów własnych:
Dz. 010 Rolnictwo i łowiectwo
Dochody w tym dziale w kwocie - 200 000 zł planuje się pozyskać: - - z wpłat mieszkańców na rozbudowę linii wodociągowej w miejscowościach : Jaginty, Chorużowce i Dubaśno - 50 000 zł.
- z wpłat osób fizycznych i prawnych za pobór wody - 150 000 zł
Dz. 020. Leśnictwo
Dochody w tym dziale będą to wpływy uzyskane za dzierżawę obwodów łowieckich na terenie naszej gminy w wysokości - 900 zł
Dz.700. Gospodarka mieszkaniowa
Dochody w tym dziale będą stanowiły : - wpływy z opłat za dzierżawę i wynajem pomieszczeń w budynkach będących na stanie mienia komunalnego w wysokości - 68 000 zł,
wpłaty z tytułu dzierżawy działek użytkowanych rolniczo i działek wydzierżawionych pod stacje telefonii komórkowych - 39 000 zł,
wpłaty z tytułu wynajmu punktu skupu( spędu) - 20 000 zł,
wpłaty za dostarczaną energię cieplną do bloków w Bobrze Wielkiej - 110 000 zł,
wpływy ze sprzedaży mienia komunalnego - 20 000 zł
Dz. 750. Administracja publiczna
Dochody w tym dziale będą stanowiły wpływy za czynności urzędowe w wysokości - 200 zł oraz dotację przekazywaną z budżetu wojewody na realizację zadań zleconych z zakresu administracji rządowej w kwocie - 53 000 zł. Do zadań zleconych w tym dziale należą:
prowadzenie spraw USC,
ewidencji ludności,
sprawy związane z obroną cywilną,
sprawy wojskowe,
Dz.751. Urzędy naczelnych organów władzy państwowej kontroli i ochrony prawa.
Na prowadzenie i aktualizację stałego spisu wyborców przyznano dotację w wysokości - 520 zł. Dotacja ta przekazywana będzie w ratach miesięcznych z Krajowego Biura Wyborczego Delegatury w Suwałkach
Dz. 756 Dochody od osób prawnych od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej.
Planowane dochody w tym dziale będą pochodziły z wpływów z podatków i opłat od osób fizycznych oraz osób prawnych tj. jednostek działających na terenie gminy.
Planowane wpływy z tytułu podatków i opłat lokalnych stanowić będą kwotę - 863 000 zł. Wpłaty te będą pochodziły z podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i od osób fizycznych.
Wpływy od osób prawnych czyli jednostek prowadzącą działalność na terenie gminy będą stanowiły kwotę -225 000 zł będą to:
- podatku od nieruchomości - 220 000 zł
podatku rolnego na kwotę - 2 000 zł
podatku leśnego na kwotę - 2 500 zł
odsetek od nieterminowych wpłat - 500 zł
Wpływy od osób fizycznych planuje się na kwotę - 345 000 zł będą pochodziły z:
- podatku rolnego na kwotę - 225 000 zł
podatku od nieruchomości na kwotę - 60.000 zł
podatku leśnego na kwotę - 7 000 zł
wpływy z opłaty targowej na kwotę - 2 000 zł
podatku od czynności cywilno-prawnych - 10 000 zł
wpłaty z odsetek na kwotę - 2 000 zł
podatek od posiadania psów - 300 zł
wpływy z opłat lokalnych - 3 000 zł
podatki od spadków i darowizn - 1 700 zł
podatek od środków transportowych - 4 000 zł
Wpłaty za wydawane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w roku bieżącym planuje się na kwotę 13 000 zł. Środki te w całości będą przeznaczone na działalność Gminnej Komisji ds. Rozwiazywania Problemów Alkoholowych.
Wpływy z opłaty skarbowej szacuje się na kwotę - 8 000 zł.
Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych, opłacanych w formie karty podatkowej planuje się na - 1000 zł.
Udział naszej gminy we wpływach podatku dochodowego od osób fizycznych i prawnych szacuje się na kwotę - 271 000 zł. Podatki te przekazywane są przez Ministerstwo Finansów w ratach miesięcznych.
Dz.758. Różne rozliczenia
Przyznane subwencje naszej gminie ogółem wynoszą- 2 830 474 zł.
z tego subwencja :
na oświatę - 1.493 714 zł,
ogólna - 1 299 378 zł,
równoważąca - 37 382 zł,
Dz.801. Oświata i wychowanie
W tym dziale dochody w wysokości - 15 000 zł będą stanowiły wpłaty za zajmowane lokale mieszkalne w Domu Nauczyciela w Nowym Dworze. W bieżącym roku zwolniono z opłat lokale w Domu Nauczyciela w Sieruciowcach z uwagi na to ,że lokatorzy dokonali wymiany okien na własny koszt w zajmowanych lokalach.
Dz.852 . Pomoc społeczna
Dochody w tym dziale to przyznane dotacje w wysokości - 1 912 000 zł na sfinansowanie zadań zleconych i własnych z zakresu pomocy społecznej. Powyższe dotacje przeznaczone będą na :
- wypłatę świadczeń rodzinnych - 1 750 000 zł
zasiłki i pomoc w naturze- 82 000 zł
składki na ubezpieczenie zdrowotne za osoby korzystające ze świadczeń pomocy społ.- 2 000 zł
Terenowe Ośrodki pomocy Społecznej - 55 000 zł
na dofinansowanie do kosztów żywienia - 23 000 zł
Dotacje na wymienione cele przekazana będzie z budżetu państwa..
Dz.900. Gospodarka komunalna i ochrona środowiska.
Dochody w tym dziale zł będą stanowiły: - wpłaty z opłat za ścieki - 30 000 zł - wpłaty ludności za przywóz fekalii do istniejącej oczyszczalni.- 10 000 zł
WYDATKI
Do wysokości dochodów budżetowych planuje się wydatki budżetowe w wysokości - 5 978 234 zł na poszczególne zadania:.
Dz.010. Rolnictwo i łowiectwo
Wydatki w tym dziale w kwocie - 194 200 zł planuje się na:
opłatę 2% wpływów z podatku rolnego na Izby Rolnicze - 7 000 zł
na dofinansowanie rozbudowę linii wodociągowej w miejscowościach Jaginty, Chorużowcach i Dubaśnie - 80 000 zł .W miejscowościach tych planowane jest do podłączenia ok. 20 gospodarstw. Długość linii wodociągowych to - ok. 3 km. Planowany termin rozpoczęcia robót przewiduje się na miesiąc kwiecień - maj. bieżącego roku. Zadanie to realizowane będzie ze srodków własnych gminy przy współudziale mieszkańców.
na opłacenie abonamentu za gotowość odbioru padłych sztuk zwierząt z terenu gminy- 6 600 zł
na opłacenie kosztów związanych z utrzymaniem 3 hydroforni i ich obsługą i pracownika zajmującego się ewidencją poboru wody i ścieków - 100 600 zł.
Dz.600. Transport i łączność
W roku bieżącym na drogownictwo w budżecie gminy planuje się kwotę w wysokości - 165 000 zł. Będzie przeznaczona na:.
- budowę drogi gminnej Bobra Wielka Chilmony - 50 000 zł Wartość kosztorysowa tej drogi wynosi 1 310 133 zł Dokumentacja została wykonana w poprzednim okresie. Czynione będą starania w celu pozyskania na tą inwestycję środków ze źródeł pomocowych.
- na utrzymanie kierowców ciągnika i DT oraz sprzętu. Na wynagrodzenia i pochodne przeznacza się - 56 676 zł pozostała kwota - 58 324 zł przeznaczona będzie na utrzymanie sprzętu, drobne remonty dróg, wynajm równiarki i zakup paliwa do pojazdów.
Ponadto planowana jest budowa drogi dojazdowej do pól w miejscowości Chorużowce ( nad łąkami). Planuje się pozyskać środki finansowe z Urzędu Marszałkowskiego z Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych.
Dz.700. Gospodarka mieszkaniowa
Na wydatki w tym dziale planuje się łącznie kwotę - 135 000 zł. Będą to koszta za wykonanie dokumentacji oraz wyceny mienia przeznaczonego do sprzedaży oraz drobne wydatki związane z jego utrzymaniem. Na zakup opału do ogrzanie bloków mieszkalnych w Bobrze Wielkiej planuje się - 119 000 zł. W chwili obecnej ogrzewane są 2 całe bloki i pół trzeciego. Obecnie stawka za energię cieplna wynosi - 5,14 zł za 1 m2 ogrzewanej powierzchni.
Dz. 710 Działalność usługowa
W tym dziale wydatki przeznaczone będą na opłacenie za sporządzenia planu studium wykonalności - 30 000 zł.
Dz. 750. Administracja publiczna
Na administrację ogółem planuje się wydatkować kwotę - 1 303 200 zł. Powyższa kwota przeznaczona będzie na:
rady gmin 82 000 zł
urzędy wojewódzkie - 100 700 zł
urzędy gmin - 1 096 500 zł
pozostałą działalność - 24 000 zł
Na administrację ogółem planuje się - 1 197 200 zł. Kwota obejmuje koszta realizacji zadań zleconych i własnych wykonywanych przez pracowników tutejszego urzędu.
Na wynagrodzenia i pochodne pracowników planuje się kwotę - 924 720 zł. Pozostała kwota - 272 480 zł przeznaczona będzie na wydatki rzeczowe związane z utrzymaniem budynku i działalność administracyjną. Do ważniejszych wydatków zaliczyć należy : zakup opału , zakup nowości wydawniczych ( dzienniki urzędowe ), materiałów biurowych, zakup programu LEX ( program prawny), zakup programów komputerowych, opłaty za telefony, przesyłki pocztowe, przeglądy kserokopiarki i komputerów, zakup prasy i paliwa do samochodu oraz opłata za ubezpieczenie sprzętu komputerowego, samochodu W omawianym okresie planuje się remont kapitalny budynku Urzędu Gminy. Będzie on polegał na remoncie dachu, malowaniu pomieszczeń wewnątrz. Czynione będą starania w celu pozyskania środków finansowych z f-szy pomocowych. Po ich otrzymaniu planuje się ocieplenie i elewację zewnętrzną całego budynku.
Na Rady Gminy planuje się - 82 000 zł . Kwotę tą przeznaczy się na wypłatę diet radnym, członkom komisji za udział w posiedzeniach sesji, komisji oraz wypłatę ryczałtów za pełnienie funkcji Przewodniczącego i Z-cy Przewodniczącego.
Na pozostałą działalność planuje się kwotę - 24 000 zł Wydatkuje się ją na pokrycie kosztów opłat składek za przynależność gminy do związków i stowarzyszeń oraz na opłaty ekologiczne.
Dz.751. Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa .
W dziale tym są zawarte wydatki na prowadzenie i aktualizację stałego rejestru wyborców. Na ten cel planuje się kwotę - 520 zł. Jest to dotacja pochodząca z budżetu wojewody. Aktualizację dokonywana jest przez pracowników USC.
Dz.754. Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
Na utrzymanie Straży Pożarnych planuje się kwotę - 54 900 zł . Kwota ta będzie przeznaczona na wynagrodzenie i pochodne kierowców oraz na wydatki rzeczowe .
Wynagrodzenia i pochodne stanowić będą kwotę - .38 200 zł. Pozostałe środki w wysokości - 16 700 zł przeznaczone będą na zakup paliwa, części zamiennych, opłaty za ubezpieczenie samochodów , przeglądy, oraz wypłatę świadczeń strażakom za udział w akcjach gaśniczych oraz na ubezpieczenie drużyn strażackich.
Dz. 756 Dochody od osób prawnych , osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadajacych osobowości pr. oraz wydatki związane z ich poborem.
Na prowizję sołtysom za inkaso podatków i opłat planuje się - 24 000 zł , 11 000 zł na wypłatę diet sołtysom uczestniczących w posiedzeniach sesji oraz - 2 500 zł na opłaty pobierane przez Urząd Skarbowy , dział egzekucyjny za pozycje podatników skierowanych na drogę egzekucji
Dz.757. Obsługa długu publicznego
W dziale tym zaplanowano kwotę - 40 000 zł na opłacenie odsetek od zaciągniętej pożyczki
zaciągniętej na budowę oczyszczalni i kanalizacji. W roku tym planujemy spłatę pożyczki w wysokości - 224 400 zł
Dz.758. Różne rozliczenia
W planie budżetu gminy planowana jest rezerwa budżetowa w wysokości - 10 000 zł.
Powyższa kwota będzie przeznaczona na wydatki , które przy opracowywaniu budżetu gminy nie zostały uwzględnione.
Dz. 801. Oświata i wychowanie
W omawianym okresie na oświatę planuje się ogółem - 1 688 914 zł.
z tego na :
szkoły podstawowe - 1 026 914 zł
gimnazjum - 430 000 zł
oddziały przedszkolne przy szkołach podstawowych - 107 000 zł
na dowożenie uczniów do szkół - 112 000 zł
na dokształcanie nauczycieli - 8 000 zł
Przyznana subwencja na rok bieżący która to wynosi - 1 493 714 zł Jest ona wyższa o - 43 350 zł w stosunku do subwencji roku ubiegłego. Z budżetu gminy na dofinansowanie oświaty planuje się 195 200 zł .
Środki finansowe planowane na oświatę przeznaczone będą na wynagrodzenia i pochodne nauczycieli, obsługi oraz na wydatki rzeczowe związane z utrzymaniem budynków szkół tj. koszta energii elektrycznej, opłaty telefoniczne, za wodę , ścieki, prasę ,opłaty pocztowe, zakup opału, materiałów biurowych i wyposażenia . W zakresie dowożenia uczniów do szkół w tym rozdziale są ujęte wydatki na utrzymanie kierowców i samochodów . tj. są to koszta wynagrodzeń i wydatki rzeczowe na zakup paliwa i opłaty związane z utrzymaniem pojazdów.
Dz. 851. Ochrona zdrowia
W tym dziale planuje się kwotę w wysokości - 13 000 zł na wydatki związane z działalnością Komisji do Spraw Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Będą to wypłacone diety członkom komisji i wydatki rzeczowe. Kwota ta będzie pozyskiwana z wpłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych. Kwota ta może ulec zmianie z uwagi na otrzymanie wyższych lub niższych wpływów które przeznacza się na to zadanie.
Dz. 852. Pomoc społeczna
Na pomoc społeczną ogółem przeznacza się - 2 037 000 zł w tym : - 1 912 000 zł to środki pochodzące z dotacji celowej na pokrycie zadań zleconych i własnych z tego zakresu.
Powyższa kwota przeznaczona będzie na :
- wypłatę świadczeń rodzinnych - 1 750 000 zł
zasiłki i pomoc w naturze - 92 000 zł
składki na ubezp. zdrowotne za osoby korzystające ze św. pomocy społecznej - 2 000 zł
Ośrodki Pomocy Społecznej - 115 000 zł
pozostałą działalność (dofinansowanie do żywienia dzieci ) - 33 000 zł
dodatki mieszkaniowe - 45 000 zł
Na wypłatę zasiłków celowych wypłacanych z funduszy własnych gminy planuje się - 10 000 zł.
Na dodatki mieszkaniowe z budżetu gminy planuje się 45 000 zł. Jest to forma pomocy dofinansowująca do kosztów utrzymania mieszkań osobom spełniającym odpowiednie kryterium.
Na utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej ogółem planuje się - 115 000 zł z tego - 55 000 zł to środki z dotacji celowej a - 60 000 zł to fundusze własne gminy. Dotacja przeznaczona jest na utrzymanie 2 pracowników w tym ośrodku. a 1 pracownik jest finansowany z f-szy własnych gminy.
Na dożywianie uczniów planuje się ogółem - 33 000 zł. z tego dotacja celowa to kwota - 23 000 zł , a -10 000 zł to środki własne gminy. W ciągu roku na ten cel dotacja może ulec zwiększeniu.
Na wypłatę świadczeń rodzinnych przyznano dotację celową w wysokości -1 750 000 zł
Powyższe świadczenia obejmują wypłatę zasiłków rodzinnych, zasiłków pielęgnacyjnych, dodatków do zasiłków rodzinnych, zaliczek alimentacyjnych, zasiłków z tytułu urodzenia dziecka.
Planowane składki na ubezpieczenie zdrowotne w kwocie - 2000 zł są opłacane za osoby pobierające zasiłek stały z pomocy społecznej.
Dz 900. Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
W tym dziale planuje się wydatki związane z oświetleniem i konserwacją punktów świetlnych. Na ten cel przeznacza się - 60 000 zł Całość kosztów związanych z tym zadaniem ponosi gmina.
W budżecie gminy planuje się wydatki w wysokości - 4 000 zł, które poniesie się za wywóz śmieci z ustawionych kontenerów.
Na utrzymanie istniejącej oczyszczalni w budżecie gminy zaplanowano- 51 000 zł Kwota ta przeznaczona jest na utrzymanie konserwatora i wydatki rzeczowe. Koszta utrzymania konserwatora wynoszą - 23 027 zł, a wydatki rzeczowe - 27 973 zł. Największym wydatkiem rzeczowym w tym dziale jest opłata za energię elektryczną.
Dz. 921. Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
Na utrzymanie Nowodworskiego Ośrodka Kultury z budżetu gminy przeznacza się dotację w wysokości - 141 000 zł.
Dotacja przeznaczona będzie na dofinansowanie działalności tej jednostki.
Na wynagrodzenia i pochodne wydatkuje się - 118 760 zł. Pozostała kwota - 22 240 zł przeznacza się na działalność kulturalną.
Do ważniejszych wydatków w tej jednostce zaliczyć należy :
zakup księgozbioru
opłaty za abonamenty telewizorów
opłaty za energię elektryczną
opłaty za rozmowy telefoniczne
utrzymanie sprzętu
zakup środków czystości , prasy i materiałów biurowych.
W powyższym ośrodku zatrudnione są 4 osoby i 4 pracowników świetlic w terenie .
Dz.926.Kultura fizyczna i sport
Na działalność w zakresie upowszechniania kultury fizycznej i sportu w gminie planuje się
3 000 zł na wydatki związane z upowszechnianiem kultury fizycznej tj. organizowanie turnieji sportowych i zakup drobnego sprzętu.
15 000 zł na budowę boiska sportowego przy Zespole Szkół w Nowym Dworze. Wartość robót planowanych do realizacji wynosi - 294 707 zł. Na to zadanie planuje się pozyskać środki finansowe z funduszy pomocowych tj środków z programów Unii Europejskiej.
Podsumowując powyższe zagadnienia należy nadmienić, że potrzeby naszej gminy są dużo większe.
Jednak realizacja tych potrzeb musi ograniczyć się do możliwości finansowych gminy
2007-03-07 11:13:00
Metryka strony