Uchwała 66

w sprawie budżetu gminy.
GGSSS SGS

Uchwała Nr XiiI/ 66/04

Rady Gminy nowy dwór

  1. 04 marca 2004 r

    • w sprawie budżetu gminy na 2004 rok

              • Na podstawie art.18 ust.2 pkt.4 pkt.9 lit. e ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U z 2001r.Nr 142 poz.1591 z 2002r. Nr 23 poz. 220,Nr 62 poz. 558 Nr 113 poz. 984 ,Nr 153 poz. 1271 ,Nr 214 poz. 1806 i z 2003r Nr 80 poz 717 , Nr 162 poz. 1568 oraz art. 109, 116, 117, 122, 124, 128 ust. 2 i art. 134 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych(Dz. U. Nr 15 poz. 148, Nr45 poz. 391,Nr 65 poz. 594,Nr 166 poz 1611, Nr 189 poz 1851) uchwala się:

              • Ustala się budżet gminy na 2004 rok

                      1. Dochody budżetu gminy w wysokości - 3 978 607 zł

                zgodnie z załącznikiem Nr 1

                      1. Wydatki budżetu gminy w wysokości - 3 908 607 zł

                zgodnie z załącznikiem Nr 2

                Z nadwyżki budżetu w kwocie - 70 000 zł oraz z wolnych środków - 20 000 zł przeznacza się na spłatę kredytu zaciągniętego w roku ubiegłym .

                      1. Dochody i wydatki budżetu gminy związane z realizacją zadań zleconych

                zgodnie z załącznikiem Nr 3

                    1. Ustala się rezerwę ogólną w kwocie - 15 000 zł

                    2. Ustala się wykaz zadań inwestycyjnych na 2004 rok

                zgodnie z załącznikiem Nr 4

                    1. Ustala się:

                      1. Plan przychodów zakładów budżetowych gminy w kwocie - 625 340 zł

                w tym dotacja budżetu gminy - 180 000 zł

                zgodnie z załącznikiem Nr 5

                      1. Plan dotacji dla gminnych instytucji kultury w kwocie - 128 000 zł

                zgodnie z załącznikiem Nr 6

                      1. Plan przychodów środków specjalnych w kwocie - 38 000 zł oraz wydatki w kwocie - 43 000 zł

                zgodnie z załącznikiem Nr 7

                    1. Przyjmuje się prognozę kwoty długu budżetu gminy

                zgodnie z załącznikiem Nr 8

                    1. Ustala się plan przychodów i rozchodów Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

                zgodnie z załącznikiem Nr 9

                    1. Dochody w kwocie - 17 000 zł pochodzące z wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznacz się w planie wydatków na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiazywania problemów alkoholowych.

                    2. Ustala się plan przychodów i rozchodów na 2004 rok

                zgodnie z załącznikiem Nr 10

                    1. Upoważnia się Wójta Gminy do:

                      1. Dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przenoszeniu wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działu.

                      2. Lokowania wolnych środków bieżących w innych bankach niż prowadzacy obsługę bankową gminy

                      3. Przekazania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków podległym jednostkom gminy

                    2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

                    3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiazującą od 1.01.2004 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

                Przewodniczący Rady

                Wiesław Hanczaruk

                PLAN BUDŻETU GMINY NA 2004 ROK

                Załącznik Nr 1

                Dochody

                Treść

                Dz

                Rozdz.

                §

                Projekt planu na 2004 rok

                1

                2

                3

                4

                6

                Rolnictwo

                010

                70 000

                Infrastruktura wodociągowa i sanitarna wsi

                01010

                70 000

                wpływy z różnych dochodów

                0970

                70 000

                Leśnictwo

                020

                1 100

                Gospodarka leśna

                02001

                1 100

                dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych

                0750

                1 100

                Transport i łączność

                600

                25 000

                Drogi publiczne gminne

                60016

                25 000

                środki na dofinansowanie wł zadań bieżących gm. pozyskane z innych źródeł

                2700

                25 000

                Gospodarka mieszkaniowa

                700

                28 150

                Gospodarka gruntami i nieruchom.

                70005

                28 150

                wpływ z opłat za uż. wiecz. nieruch

                dochody z najmu dzierżawy

                doch. ze sprzed. wyr. i skł. majątkowych

                0470

                0750

                0840

                150

                20 000

                8 000

                Działalność usługowa

                710

                5 000

                Utrzymanie grobów i cmentarzy wojennych

                71035

                5 000

                dotacje cel otrz. z budz państwa na zad. bież realiz. przez gm. na podstawie porozumień

                2020

                5 000

                Administracja publiczna

                750

                50 200

                Urzędy wojewódzkie

                75011

                50 000

                dot. cel. otrzymana z budżetu państwa

                na real. zad. bież. zlec.

                2010

                50 000

                Pozostała działalność

                75095

                200

                wpływy z opłaty adm. za czynności urz.

                0450

                200

                Urzędy nacz. org. wł państwowej kontr. i ochrony prawa oraz sądownictwa

                751

                540

                Urzędy nacz. org. wł. państw. kontroli i ochrony prawa

                75101

                540

                dot. cel. otrzym. z budż. pań. na real. zad. bież. zlec

                2010

                540

                Dochody od osób pr. od osób fiz. i innych jedn. nie posiad. osobow. prawnych oraz wydatki zw. z ich poborem

                756

                791 050

                Wpływy z podatku dochod. od osób fiz.

                75601

                150

                podatek od działalności gospod. osób fiz. opłacany w formie karty podatkowej

                0350

                150

                Wpływy z podatku rolnego, leśnego pod. od czynności cywilno-prawnych, podatku od spadków i darowizn oraz podatków i opłat lokalnych

                75615

                593 700

                podatek od nieruchomości

                podatek rolny

                podatek leśny

                podatek od środków transportowych

                podatek od spadków i darowizn

                podatek od posiadania psów

                wpływy z opłaty targowej

                opłaty lokalne

                podatek od czynności cywilno prawnych

                odsetki

                0310

                0320

                0330

                0340

                0360

                0370

                0430

                0490

                0500

                0910

                270 000

                284 000

                8 000

                2 200

                300

                500

                4 000

                15 000

                8 200

                1 500

                Wpł. z innych opłat stanow. doch jedn. samorz. terytorialnego na podst. ustaw

                75618

                37 000

                wpływy z opłaty skarbowej

                wpływy za zezw. na sprzedaż napojów alkoh.

                0410

                0480

                20 000

                17 000

                Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa

                75621

                160 200

                podatek od osób fizycznych

                podatek dochodowy od osób prawnych

                0010

                0020

                160 000

                200

                Różne rozliczenia

                758

                2 730 317

                Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu gminnego

                75801

                1 557 167

                subwencje ogólne z budżetu państwa

                2920

                1 557 167

                Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin

                75807

                1 136 150

                subwencje ogólne z budżetu państwa

                2920

                1 136 150

                Część rek. subwencji ogólnej dla gmin

                75805

                37 000

                subwencje ogólne z budżetu państwa

                2920

                37 000

                Oświata i wychowanie

                801

                22 000

                Szkoły Podstawowe

                80101

                22 000

                wpływy z usług

                0830

                22 000

                Pomoc społeczna

                852

                170 000

                Składki na ubezp zdr. opłacane za os. pobier. niektóre świadczenia z pom. społ.

                85213

                3 000

                dot celowa otrzym z budż państwa na realiz. zad. bież. zleconych

                2010

                3 000

                Zasiałki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie społeczne.

                85214

                110 000

                dotacja cel. otzrym. z budżetu państwa na realiz. zadań bieżących zleconych

                2010

                110 000

                Zasiłki rodzinne , pielęgnacyjne i wychowawcze

                85216

                4 000

                dotacja otrzym. z budżetu państw na realiz. zadań bieżących zleconych

                2010

                4 000

                Ośrodki Pomocy Społecznej

                85219

                53 000

                dotacja cel. otrzym z budżetu państwa na realiz. zadan bież zlec.

                2010

                53 000

                Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

                900

                85 250

                Pozostała działalność

                90095

                85 250

                wpływy z różnych dochow

                0970

                85 250

                3 978 607

                PLAN BUDŻETU GMINY NA 2004 r

                Załącznik Nr 2

                Wydatki

                Treść

                Dz

                Rozdz.

                §

                Plan na 2004 rok

                1

                2

                3

                4

                6

                Rolnictwo i łowiectwo

                010

                114 900

                Infrastruktura wodociągowa i sanitarna wsi

                01010

                108 400

                Wydatki inwestycyjne jedn. budżet.

                zakup usług pozostałych

                6050

                4300

                108 400

                -

                Izby rolnicze

                01030

                6 500

                Wpłaty gmin na rzecz izb rolniczych

                2850

                6 500

                Transport i łączność

                600

                76 550

                Drogi publiczne powiatowe

                60014

                36 550

                dotacje przekaz. dla powiatu na inwestycje i zakupy inwest.

                6620

                36 550

                Drogi publiczne gminne

                60016

                40 000

                zakup usług pozostałych

                wydatki inwest. jedn. budzetowych

                4300

                6050

                10 000

                30 000

                Gospodarka mieszkaniowa

                700

                10 000

                Gospod. gruntami i nieruchomości

                70005

                10 000

                zakup usług pozostałych

                zakup materiałów i wyposażenia

                zakup energii

                4300

                4210

                4260

                9 100

                500

                400

                Działalność usługowa

                710

                5 000

                Cmentarze

                71035

                5 000

                zakup usług pozostałych

                4300

                5 000

                Administracja publiczna

                750

                878 150

                Urzędy wojewódzkie

                75011

                93 500

                wynagrodzenie osobowe

                dodatkowe wynagrodzenie roczne

                składki na ubezpieczenie społeczne

                składki na fundusz pracy

                zakup materiałów i wyposażenia

                zakup usług pozostałych

                podróże służbowe krajowe

                odpis na fundusz świadczeń socjaln.

                nagrody i wydatki nie zal.do wynagr.

                różne opłaty i składki

                4010

                4040

                4110

                4120

                4210

                4300

                4410

                4440

                3020

                4430

                63 065

                4 880

                12 770

                1 610

                4 000

                4 000

                313

                2 062

                300

                500

                Rady Gmin

                75022

                72 000

                nagrody i wyd. nie zal. do wynagr.

                zakup materiałów i wyposażenia

                zakup usług pozostałych

                3020

                4210

                4300

                64 000

                4 000

                4 000

                Urzędy Gmin

                75023

                689 650

                wynagrodzenie osobowe

                dodatkowe wynagrodzenia roczne

                składki na ubezpieczenie społeczne

                składki na fundusz pracy

                zakup materiałów

                zakup energii

                zakup usług pozostałych

                podróże służbowe

                różne opłaty i składki

                odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych

                nagrody i wyd. nie zal. do wynagr

                wydatki inwest. jedn. budżetowych

                4010

                4040

                4110

                4120

                4210

                4260

                4300

                4410

                4430

                4440

                3020

                6050

                432 000

                30 400

                76 290

                12 350

                43 000

                8 000

                45 000

                2 500

                2 450

                9 626

                2 034

                26 000

                Pozostała działalność

                75095

                23 000

                zakup usług pozostałych

                4300

                23 000

                Urzędy nacz. organ. władzy państwowej kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

                751

                540

                Urzędy nacz. org. władzy państw. kontroli i ochrony prawa

                75101

                540

                składki na ubezpieczenie społeczne

                zakupy usług pozostałych

                4110

                4300

                78

                462

                Bezpieczeństwo Publiczne i Ochrona Przeciwpożarowa

                754

                57 700

                Ochotnicze Straże Pożarne

                75412

                57 700

                nagrody i wyd. nie zal. do wynagr wynagrodzenie osobowe

                dodatkowe wynagrodzenia roczne

                składki na ubezpieczenie społeczne

                składki na fundusz pracy

                zakup materiałów i wyposażenia

                zakup energii

                zakup usług pozostałych

                różne opłaty i składki

                odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych

                podróże służbowe

                3020

                4010

                4040

                4110

                4120

                4210

                4260

                4300

                4430

                4440

                4410

                5 300

                32 674

                2 900

                6 256

                995

                4 000

                1 000

                2 000

                1 000

                1375

                200

                Dochody od osób prawnych od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadajacej osobowości prawnej oraz wydatki zw. z ich poborem

                756

                34 000

                Pobór podatków , opłat i niepodatkowych należności budżetowych

                75647

                34 000

                wynagrodzenie agencyjno-prowizyjne

                różne wydatki na rzecz osób fizyczn.

                zakup usług pozostałych

                4100

                3030

                4300

                10 000

                22 000

                2 000

                Obsługa Długu Publicznego

                757

                71 000

                Obsługa papierów wartościowych , kredytów i pożyczek samorz. terytor.

                75702

                71 000

                Odsetki i dysk. od krajowych pap. wart. oraz pożyczek i kredytów

                8070

                71 000

                Różne rozliczenia

                758

                15 000

                rezerwy ogólne i celowe

                75818

                15 000

                rezerwy

                4810

                15 000

                Oświata i wychowanie

                801

                1 657 167

                Szkoły Podstawowe

                80101

                1 143 496

                nagrody i wyd. nie zal. do wynagr

                wynagrodzenie osobowe

                dodatkowe wynagrodzenia roczne

                składki na ubezpieczenie społeczne

                składki na fundusz pracy

                zakup materiałów i wyposażenia

                zakup pomocy naukowych

                zakup energii

                zakup usług pozostałych

                podróże służbowe

                różne opłaty i składki

                odpis na zakł f-sz św. socjalnych

                wydatki inwest. jedn. budżetowych

                3020

                4010

                4040

                4110

                4120

                4210

                4240

                4260

                4300

                4410

                4430

                4440

                6050

                51 720

                727 984

                52 042

                122 180

                21 090

                50 000

                2 000

                15 000

                20 000

                1 500

                2 000

                47 980

                30 000

                Przedszkola

                80104

                47 000

                nagrody i wyd. nie zal. do wynagr

                wynagrodzenie osobowe

                dodatkowe wynagrodzenia roczne

                składki na ubezpieczenie społeczne

                składki na fundusz pracy

                zakup materiałów i wyposażenia

                zakup pomocy naukowych

                zakup usług pozostałych

                podróże służbowe

                odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych zakup energii

                3020

                4010

                4040

                4110

                4120

                4210

                42404300

                4410

                4440

                4260

                3 500

                30 338

                3 000

                5114

                1 270

                500

                500

                200

                100

                2 078

                400

                Gimnazja

                80110

                356 671

                nagrody i wyd. nie zal. do wynagr

                wynagrodzenie osobowe

                dodatkowe wynagrodzenia roczne

                składki na ubezpieczenie społeczne

                składki na fundusz pracy

                zakup materiałów i wyposażenia zaku

                zakup pomocy naukowych

                zakup energii

                zakup usług pozostałych

                podróże służbowe

                różne opłaty i składki

                odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych

                3020

                4010

                4040

                4110

                4120

                4210

                4240

                4260

                4300

                4410

                4430

                4440

                11 850

                229 029

                17 796

                44 208

                6 300

                25 000

                2 000

                3 000

                2 000

                500

                500

                14 488

                Dowożenie uczniów do szkół

                80113

                110 000

                zakup usług pozostałych

                4300

                110 000

                Ochrona zdrowia

                851

                17 000

                Przeciwdziałanie alkoholizmowi

                85154

                17 000

                wydatki na rzecz osób fizycznych

                zakup materiałów i wyposażenia

                zakup usług pozostałych

                3030

                4210

                4300

                6 600

                2 200

                8 200

                Pomoc społeczna

                852

                296 000

                Składki na ubezp. zdrowotne opł za osby pobierajace św. z pomocy społ.

                85213

                3 000

                składki na ubezp. zdrowotne

                4130

                3 000

                Zasiłki i pomoc w naturze

                85214

                116 000

                świadczenia społeczne

                składki na ubezpieczenie społeczne

                3110

                4110

                113 000

                3 000

                Dodatki mieszkaniowe

                85215

                75 000

                świadczenia społeczne

                3110

                75 000

                Zasiłki rodzinne i pielegnacyjne

                85216

                4 000

                świadczenia społeczne

                3110

                4 000

                Ośrodki pomocy społecznej

                85219

                88 000

                nagrody i wyd. nie zal. do wynagr

                wynagrodzenie osobowe

                dodatkowe wynagrodzenia roczne

                składki na ubezpieczenie społeczne

                składki na fundusz pracy

                zakup materiałów i wyposażenia

                zakup energii

                zakup usług pozostałych

                podróże służbowe

                różne opłaty i składki

                odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych

                3020

                4010

                4040

                4110

                4120

                4210

                4260

                4300

                4410

                4430

                4440

                300

                62 128

                4 849

                11685

                1601

                2 800

                1 000

                894

                300

                400

                2043

                Pozostała działalność

                85295

                10 000

                świadczenia społeczne

                3110

                10 000

                Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

                900

                532 600

                Oświetlenie ulic

                90015

                57 600

                zakup energii

                zakup usług pozostałych

                4260

                4300

                38 000

                19 600

                -

                Pozostała działalność

                90095

                292 000

                wydatki inwestycyjne jedn. budżet.

                6050

                292 000

                Oczyszczanie miast i wsi

                90003

                3 000

                Zakup usług pozostałych

                4300

                3 000

                Zakłady Gospodarki Komunalnej

                90017

                180 000

                Dot. podm. z budż. otrzymana przez zakład budżetowy.

                2650

                180 000

                Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

                921

                128 000

                Biblioteki

                92116

                55 000

                dotacja podmiotowa dla inst. kultury

                2550

                55 000

                Domy i ośrodki kultury świetlice i kluby

                92109

                73 000

                dotacja podmiotowa dla inst. kultury

                2550

                73 000

                Kultura fizyczna i sport

                926

                15 000

                Pozostała działalność

                92695

                15 000

                zakup materiałów i wyposażenia

                zakup usług pozostałych

                4210

                4300

                1 000

                14 000

                OGÓŁEM

                3 908 607

                Załącznik Nr 3

                PLAN

                dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań zleconych w 2004 roku

                Treść

                Dz.

                Rozdz.

                §

                Dochody

                Wydatki

                1

                2

                3

                4

                5

                6

                Administracja publiczna

                750

                50 000

                50 000

                Urzędy wojewódzkie

                75011

                50 000

                50 000

                dot. cel. otrzym. z budżet. państwa na realizację zadań bieżących zleconych gminie

                201

                50 000

                -

                wynagrodzenia osobowe pracowników

                dodatkowe wynagrodzenie roczne

                składki na ubezpieczenie społeczne

                składki na fundusz pracy

                4010

                4040

                4110

                4120

                40 300

                4 082

                4 200

                1 418

                Działalność usługowa

                710

                5 000

                5 000

                Cmentarze

                71035

                5 000

                5 000

                dotacje celowe otrzym. z budżetu państwa na realiz. zad. bieżących zlec.

                zakup usług pozostałych

                2010

                4300

                5 000

                -

                -

                5 000

                Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa

                751

                540

                540

                Urzędy naczelnych organów władzy państwowej

                75101

                540

                540

                dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących zleconych gminie.

                zakup usług pozostałych

                składki na ubzp. społeczne

                201

                4300

                4110

                540

                -

                462

                78

                Pomoc społeczna

                852

                170 000

                170 000

                zasiłki i pomoc w naturze

                85214

                110 000

                110 000

                dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zad. bież. zad. zlec.

                świadczenia społeczne

                składki na ubezpieczenie społeczne

                201

                3110

                4110

                110 000

                -

                107 000

                3 000

                składki na ubezpieczenie zdrowotne za osoby korzystające ze św. pomocy społecz.

                85213

                3 000

                3 000

                składki na ubezpieczenie zdrowotne

                dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zad. bież. zad. zlec.

                4130

                201

                3 000

                3 000

                -

                Zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne

                85216

                4 000

                4 000

                dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zad. bież. zad. zlec

                świadczenia społeczne

                201

                3110

                4 000

                -

                4 000

                Ośrodki Pomocy Społecznej

                85219

                53 000

                53 000

                dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zad. bież. zad. zlec

                wynagrodzenie osobowe pracowników

                dodatkowe wynagrodzenia roczne

                składki na ubezpieczenie społeczne

                składki na fundusz pracy

                odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych

                201

                4010

                4040

                4110

                4120

                4440

                53 000

                -

                40178

                3 219

                7 760

                1 063

                780

                OGÓŁEM

                225 540

                225 540

                Dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zleconych jednostkom samorządu

                terytorialnego wynoszą - 3 000 zł. ( dz. 750 rozdz. 75011 § 235 ).

                Załącznik Nr 5

                Z E S T A W I E N I E

                PRZYCHODÓW I WYDATKÓW ZAKŁADU KOMUNALNEGO

                w 2004 roku.

                Lp

                Nazwa jednostki

                Stan obr.

                na pocz.roku

                Dochody

                własne

                Dotacje z

                budżetu

                Przychody

                Wydatki

                Stan śr.

                na kon.roku

                1.

                Zakład Komunalny

                71 840

                373 500

                180 000

                625 340

                610 000

                15 340

                OGÓŁEM

                71 840

                373 500

                180 000

                625 340

                610 000

                15 340

                Dotacja z budżetu przeznaczona jest na:

                • na dofinansowanie do utrzymania sprzętu oraz stacji paliw - 26 391 zł

                • na modernizację i utrzymanie dróg gminnych - 49 000 zł

                • na dofinansowanie utrzymania czystości na wysypiskach, ulicach, placach i parku oraz utrzymanie budynków będących na stanie mienia komunalnego - 79 500 zł

                • na dofinansowanie utrzymania oczyszczalni ścieków - 25 109 zł

                Załącznik Nr.6

                PLAN DOTACJI

                dla Gminnych Instytucji Kultury

                na 2004 rok

                Lp.

                Nazwa instytucji kultury

                Kwota dotacji z budżetu

                1.

                Biblioteki

                55 000

                2.

                Nowodworski Ośrodek Kultury

                73 000

                OGÓŁEM

                128 000

                Załącznik Nr 7

                Plan

                przychodów i wydatków środków specjalnych

                na 2004 rok

                Lp

                Rozdz.

                Nazwa jednostki i określenie śr. specjalnego

                Stan środków na poczatek roku

                Przychody

                Rozchody

                Stan środków na koniec roku

                1

                2

                80101

                80110

                Szkoły podstawowe

                Gimnazjum

                5 500

                200

                26 000

                12 000

                31 000

                12 000

                500

                200

                Suma

                5 700

                38 000

                43 000

                700

                Załącznik Nr 8

                PROGNOZA KWOTY DŁUGU

                GMINY NOWY DWÓR

                na 2004 rok

                Lp

                Wyszczególnienie

                Kwota

                I

                Stan długu na 31.12.2003r.

                1 349 700

                1.

                2.

                3.

                4.

                Emisja papierów wartościowych

                Zaciągnięte kredyty

                Zaciągnięte pożyczki

                Przyjęte depozyty w tym depozyty zbywalne

                -

                270 000

                1 079 700

                -

                II

                Planowane zwiększenie długu w 2004 r.

                -

                1

                2..

                3

                Kwota planowanego do zaciągnięcia kredytu długoterminowego

                Kwota planowanej do zaciągnięcia pożyczki

                Zobowiązania wymagalne na koniec roku

                -

                -

                -

                III

                Planowane zmniejszenie zadłużenia w 2004 roku

                90 000

                IV

                Ogółem dług na 31.12.2004 r.

                1 259 700

                V

                Planowane dochody gminy na 2004 rok

                3 978 607

                VI

                Wskaźnik - % ( IV:V )

                32,22

                Załącznik Nr 9

                Zestawienie przychodów i rozchodów

                Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska

                na 2004 rok.

                T R E Ś Ć

                Kwota

                1

                Stan środków na początek roku

                4 331

                2

                Przychody ogółem

                2 500

                w tym:

                - wpływy od Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska

                2500

                3

                Wydatki ogółem

                6 500

                w tym:

                - urządzanie i utrzymanie terenów zieleni, zadrzewień oraz parków i inne cele służące ochronie środowiska w gminie

                6 500

                4

                Stan funduszu na koniec roku

                331

                Załącznik Nr 10

                Plan przychodów i rozchodów na 2004 rok

                Lp.

                Treść

                Kwota

                1

                Przychody ogółem

                20 000

                w tym:

                1.nadwyżka z lat ubiegłych

                2. wolne środki

                3. kredyty długoterminowe

                4. pożyczki (transza)

                5. spłaty udzielonych pożyczek

                6. wpłaty z prywatyzacji mienia

                7. sprzedaż papierów wartościowych

                -

                20 000

                -

                -

                -

                -

                -

                2

                Rozchody ogółem

                90 000

                w tym:

                1. spłaty kredytów długoterminowych

                2. spłaty pożyczek długoterminowych

                3. pożyczki udzielone

                4. wykup papierów wartościowych

                -

                90 000

                -

                -

                Dane uzupełniające:

                1. Przeznaczenie nadwyżki dochodów - 70 000 zł oraz wolne środki - 20 000 zł na spłatę kredytu.

                CZĘŚĆ OPISOWA

                do projektu budżetu gminy na 2004 rok

                Kwota budżetu na 2004 rok po stronie dochodów wynosi - 3 978 607 zł.

                Kwotę tą stanowią:

                • dotacje celowe na realizację zadań zleconych - 250 540 zł

                • subwencje - 2 730 317 zł

                • dochody własne - 997 750 zł

                Planowana kwota wydatków wynosi - 3 908 607 zł. Z dochodów kwotę - 70 000 zł oraz 20 000 zł z wolnych środków przeznacza się na spłatę kredytu zaciągniętego w roku ubiegłym.

                Przedstawiam planowane źródła pozyskania dochodów własnych :

                Dz. 010 Rolnictwo i łowiectwo

                Dochody w tym dziale w kwocie - 70 000 zł planuje się pozyskać z wpłat mieszkańców na budowę linii wodociągowej w miejscowości Kudrawka - Synkowce -Bieniowce .

                Dz. 020. Leśnictwo

                Dochody w tym dziale będą to wpływy w wysokości 1100 zł uzyskane za dzierżawę obwodów łowieckich na terenie naszej gminy.

                Dz. 600 Transport i łączność

                W roku bieżącym pozyskano dotację w wysokości - 25 000 zł przeznaczoną na modernizację drogi dojazdowej do pól w miejscowości Plebanowce.

                Dz.700. Gospodarka mieszkaniowa

                Dochody w tym dziale będą stanowiły wpływy z opłat za dzierżawę i sprzedaż mienia komunalnego na łączną kwotę - 28 150 zł.

                Dz. 750. Administracja publiczna

                Dochody w tym dziale będą stanowiły wpływy za czynności urzędowe w wysokości - 200 zł oraz dotację przekazywaną z budżetu wojewody na realizację zadań zleconych z zakresu administracji w kwocie - 50 000 zł. Do zadań zleconych w tym dziale należą:

                • prowadzenie spraw USC

                • ewidencji ludności

                • sprawy związane z obroną cywilną

                • sprawy wojskowe

                Dz. 710 Działalność usługowa

                W bieżącym roku pozyska się dotację celowa w wysokości - 5 000 zł na utrzymanie grobów i cmentarzy wojennych.

                Dz.751. Urzędy naczelnych organów władzy państwowej kontroli i ochrony prawa.

                Na prowadzenie i aktualizację stałego spisu wyborców przyznano dotację w wysokości - 540 zł.

                Dz. 756 Dochody od osób prawnych od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej.

                Planowane dochody w tym dziale będą pochodziły z wpływów z podatków i opłat od osób fizycznych i osób prawnych tj. jednostek działających na terenie gminy.

                Planowane wpływy z tytułu podatków i opłat lokalnych stanowić będą kwotę - 791 050 zł. Wpłaty te będą pochodziły z:

                • podatku rolnego na kwotę - 284 000 zł

                • podatku leśnego na kwotę - 8 000 zł

                • podatku od nieruchomości na kwotę - 270.000 zł

                • wpływy z opłaty targowej na kwotę - 4 000 zł

                • podatku od czynności cywilno-prawnych -8 200 zł

                • wpłaty z odsetek na kwotę - 1 500 zł

                • podatek od posiadania psów - 500 zł

                • wpływy z innych opłat - 15 000 zł ( , za pas kolejowy)

                • podatki od spadków i darowizn - 300 zł

                • podatek od środków transportowych - 2 200 zł

                Wpłaty za wydawane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w roku bieżącym planuje się na kwotę 17 000 zł. Środki te w całości będą przeznaczone na Gmina Komisję ds. Przeciwdziałania Alkoholizmowi.

                Wpływy z opłaty skarbowej wraz z odsetkami szacuje się na kwotę -20 000 zł.

                Wpływy z podatku dochodowego od osób fiz, opłacanych w formie karty podatkowej planuje się na - 150 zł.

                Udział naszej gminy we wpływach podatku dochodowego od osób fizycznych i prawnych szacuje się na kwotę - 160 200 zł. Podatki te przekazywane są przez Ministerstwo Finansów.

                Dz.758. Różne rozliczenia

                Przyznane subwencje naszej gminie ogółem wynoszą- 2 730 317 zł.

                z tego subwencja :

                • na oświatę - 1.557 167 zł

                • ogólna - 1 136 150 zł

                • rekompensująca - 37 000 to planowana dotacja z tytułu ulg i zwolnień ustawowych w podatku rolnym i leśnym.

                Dz.801. Oświata i wychowanie

                W tym dziale dochody będą stanowiły wpłaty za lokale mieszkalne zajmowane przez nauczycieli jest to kwota - 22 000 zł.

                Dz.853. Opieka społeczna

                Dochody w tym dziale to przyznane dotacje w wysokości - 170 000 zł na sfinansowanie zadań zleconych i własnych z zakresu pomocy społecznej. Powyższe dotacje przeznaczone będą na :

                • zasiłki i pomoc w naturze- 110 000 zł

                • składki na ubezpieczenie zdrowotne za osoby korzystające ze świadczeń pomocy społ.- 3 000 zł

                • zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne - 4 000 zł

                • Terenowe Ośrodki pomocy Społecznej - 53 000 zł

                Dotacje na wymienione cele przekazana będzie z budżetu wojewody.

                Dz.900. Gospodarka komunalna i ochrona środowiska.

                W bieżącym roku na dofinansowanie kosztów inwestycji planuje się wpłaty mieszkańców którym dokonano podłączenia do kanalizacji w miejscowości Nowy Dwór w kwocie - 85 200 zł

                WYDATKI

                Do wysokości dochodów budżetowych planuje się wydatki budżetowe.

                Dz.010. Rolnictwo i łowiectwo

                Wydatki w tym dziale w kwocie - 114 900 zł planuje się na

                • opłatę 2% wpływów z podatku rolnego na Izby Rolnicze - 6 500 zł

                • na dofinansowanie budowy linii wodociagowej w miejscowościach Kudrawka, Synkowce, Bieniowce - 100 000 zł

                • opłacenie należności w wysokości - 8 400 zł za nadzór inwestorski przy budowie linii wodociągowej w Chworościanach.

                Przewidywana wartość planowanego do realizacji całego zadania wynosi ok. - 400 000 zł. Do chwili obecnej zapłacono wykonawcy za sporządzenie podkładów geodezyjnych na potrzeby tej inwestycji - 10 892 zł

                W omawianym roku wykona się dokumentację na potrzeby tej inwestycji i przeprowadzi się przetarg. Czynione będą starania w celu pozyskania środków ze źródeł pomocowych.

                Dz.600. Transport i łączność

                W roku bieżącym na drogownictwo w budżecie gminy planuje się kwotę w wysokości - 76 550 zł.

                Będzie ona przeznaczona na:

                • pokrycie kosztów częściowego opracowania dokumentacji pod asfaltowanie drogi gminnej w miejscowości Bobra Wielka - Chilmony. - 10 000 zł

                • 30 000 zł przeznaczy się na modernizację drogi dojazdowej do pól w Plebanowcach.

                • 36 550 zł przeznacza się na przekazanie dotacji do Starostwa Powiatowego w Sokółce na realizację inwestycji na drodze powiatowej

                Dz.700. Gospodarka mieszkaniowa

                Na wydatki w tym dziale planuje się - 10 000 zł. Będą to koszta za wykonanie dokumentacji oraz wyceny mienia przeznaczonego do sprzedaży oraz drobne wydatki związane z jego utrzymaniem..

                W przyszłym roku planuje się zapłatę za działkę Nr 1087 zajętą pod boisko sportowe przy Zespole Szkół w Nowym Dworze.

                Dz. 750. Administracja publiczna

                Na administrację ogółem planuje się wydatkować kwotę - 878 150 zł. Powyższa kwota przeznaczona będzie na:

                • rady gmin 72000 zł

                • urzędy wojewódzkie - 93 500 zł

                • urzędy gmin - 689 650 zł

                • pozostałą działalność - 23 000 zł

                Na administrację ogółem planuje się - 783 150 zł. Kwota obejmuje koszta realizacji zadań zleconych i własnych wykonywanych przez pracowników tutejszego urzędu.

                Na wynagrodzenia i pochodne pracowników planuje się kwotę - 645 053 zł. Pozostała kwota - 112 097 zł przeznaczona będzie na wydatki rzeczowe związane z utrzymaniem budynku i działalność administracyjną. Do ważniejszych wydatków zaliczyć należy : zakup opału , zakup nowości wydawniczych ( dzienniki urzędowe ), materiałów biurowych, zakup programu LEX ( program prawny)opłaty za telefony, przesyłki pocztowe, przeglądy kserokopiarki i komputerów, zakup prasy i paliwa do samochodu oraz opłata za ubezpieczenie sprzętu komputerowego, samochodu.

                Kwotę 26 000 zł planuje się na przeprowadzenie remontu dachu i wyminę okien w całym budynku Urzędu Gminy.

                Na Rady Gminy planuje się - 72 000 zł . Kwotę tą przeznaczy się na wypłatę diet radnym, członkom komisji za udział w posiedzeniach sesji, komisji oraz wypłatę ryczałtów za pełnienie funkcji Przewodniczącego i Z-cy Przewodniczącego.

                Na pozostałą działalność planuje się kwotę - 23 000 zł Wydatkuje się ją na pokrycie kosztów opłat składek za przynależność gminy do związków i stowarzyszeń oraz na opłaty ekologiczne.

                Dz.751. Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa .

                W dziale tym są zawarte wydatki na prowadzenie i aktualizację stałego rejestru wyborców. Na ten cel planuje się kwotę - 540 zł. Jest to dotacja pochodząca z budżetu wojewody. Aktualizację dokonywana jest przez pracowników USC.

                Dz.754. Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

                Na utrzymanie Straży Pożarnych planuje się kwotę - 57 700 zł . Kwota ta będzie przeznaczona na wynagrodzenie i pochodne kierowców oraz na wydatki rzeczowe .

                Wynagrodzenia i pochodne stanowić będą kwotę - .44 200 zł. Pozostałe środki w wysokości - 13 500 zł przeznaczone będą na zakup paliwa, części zamiennych, opłaty za ubezpieczenie samochodów , przeglądy, oraz wypłatę świadczeń strażakom za udział w akcjach gaśniczych oraz na ubezpieczenie drużyn strażackich

                Dz. 756 Dochody od osób prawnych , osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadajacych osobowości pr. oraz wydatki zwiazane z ich poborem.

                Na prowizję sołtysom za inkaso podatków i opłat planuje się - 22 000 zł , 10 000 zł na wypłatę diet sołtysom uczestniczących w posiedzeniach sesji oraz - 2 000 zł na opłaty egzekucyjne i komornicze pobierane przez Urząd Skarbowy , dział egzekucyjny za pozycje podatników skierowanych na drogę egzekucji.

                Dz.757. Obsługa długu publicznego

                W dziale tym zaplanowano kwotę - 71 000 zł na opłacenie odsetek od zaciągniętego kredytu.

                oraz odsetki od pożyczki zaciągniętej na budowę oczyszczalni i kanalizacji. Od 1 stycznia 2004roku rozpoczynamy spłatę kredytu i na ten cel planujemy kwotę 90 000 zł

                Dz.758. Różne rozliczenia

                W planie budżetu gminy planowana jest rezerwa budżetowa w wysokości - 15 000 zł.

                Powyższa kwota będzie przeznaczona na wydatki ,które przy opracowywaniu budżetu gminy nie zostały uwzględnione.

                Dz. 801. Oświata i wychowanie

                W omawianym okresie na oświatę planuje się ogółem - 1.657 167 zł.

                z tego na :

                • szkoły podstawowe - 1 143 496 zł

                • gimnazjum - 356 671 zł

                • przedszkola przy szkołach podstawowych - 47.000 zł

                • na dowożenie uczniów do szkół - 110.000 zł

                Przyznana subwencja na rok bieżący która to wynosi 1.557 167 zł nie pokrywa w całości wydatków związanych z finansowaniem oświaty.

                Z budżetu gminy na wydatki związane z prowadzeniem i utrzymaniem placówek oświatowych dołożono kwotę - 100 000 zł.

                Na dowożenie uczniów w szkołach planuje się kwotę - 110.000 zł. Usługi w tym zakresie świadczy Zakład Komunalny

                Środki finansowe planowane na oświatę przeznaczone będą na wynagrodzenia i pochodne nauczycieli, obsługi oraz na wydatki rzeczowe związane z ich utrzymaniem tj. koszta energii elektrycznej, opłaty telefoniczne, za wodę prasę ,opłaty pocztowe, zakup opału, materiałów biurowych wyposażenia .W tym roku planuje się dokonanie termoizolacji budynku Szkoły Podstawowej i na ten cel planuje się środki własne w wysokości - 30 000 zł Przewidywana wartość tych prac szacuje się na ok. 100 000 zł Kwotę 70 000 zł planuje się pozyskać z Urzędu Marszałkowskiego i Ministerstwa Edukacji .

                Dz.851. Ochrona zdrowia

                W tym dziale planuje się kwotę w wysokości - 17 000 zł na wydatki związane z działalnością Komisji do Spraw Przeciwdziałania Alkoholizmowi.

                Będą to wypłacone diety członkom komisji i wydatki rzeczowe. Kwota ta będzie pozyskiwana z wpłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.

                Dz. 852. Pomoc społeczna

                Na pomoc społeczną ogółem przeznacza się - 296 000 zł w tym : - 170 000 zł to środki pochodzące z dotacji na pokrycie zadań zleconych i własnych z tego zakresu.

                Powyższa kwota przeznaczona będzie na :

                • zasiłki i pomoc w naturze - 116 000 zł

                • składki na ubezp. zdrowotne za osoby korzystające ze św. pomocy społecznej - 3 000 zł

                • Ośrodki Pomocy Społecznej - 88 000 zł

                • zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne - 4 000 zł

                • pozostałą działalność ( żywienie dzieci ) - 10 000 zł

                • dodatki mieszkaniowe - 75 000 zł

                Na wypłatę zasiłków i opłacenie składek na ubezpieczenie społeczne planuje się kwotę - 116 000 zł.

                Z tego 110.000 zł to środki pochodzące z dotacji celowej będą one wydatkowane na wypłatę zasiłków stałych, zasiłków okresowych, rent socjalnych, zasiłków z tytułu ochrony macierzyństwa.

                Natomiast na wypłatę zasiłków celowych planuje się kwotę - 6 000 zł. Będą to środki z funduszy własnych gminy.

                Na dodatki mieszkaniowe z budżetu gminy planuje się 75 000 zł. Jest to forma pomocy dofinansowująca do kosztów utrzymania mieszkań osobom spełniającym odpowiednie kryterium.

                W bieżącym roku nie będzie dotacji z budżetu państwa na ten cel. Całość środków na to zdanie ma obowiązek zabezpieczyć gmina.

                Na zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne przeznacza się 4 000 zł.

                W chwili obecnej wypłacanych jest zasiłek rodzinny i pielęgnacyjny.

                Na utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej ogółem planuje się 88 000 zł z tego 53 000 zł to środki z dotacji celowej a 35 000 zł to fundusze własne gminy.

                Na dożywianie uczniów w szkołach z budżetu gminy planuje się - 10 000 zł. W ciągu roku na ten cel planuje się pozyskać dotacje z budżetu wojewody.

                Dz 900. Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

                W tym dziale planuje się wydatki związane z oświetleniem i konserwacją punktów świetlnych. Na ten cel przeznacza się - 57 600 zł z tego - 50 000 zł to środki na opłacenie należności za oświetlenie i konserwację punktów świetlnych. a - 7 600 zł na wykonanie oświetlenia w miejscowości Nowy Dwór przy ul. Łąkowej. W planowanym okresie nie będzie dotacji celowej na sfinansowanie kosztów oświetlenia przy drogach gdzie gmina nie jest zarządcą. Całość kosztów ponosi gmina.

                W budżecie gminy planuje się wydatki w wysokości 3 000 zł, które poniesie się za wywóz śmieci z ustawionych kontenerów.

                Na Zakład Komunalny z budżetu gminy planuje się dotację w wysokości - 180.000 zł. Powyższa dotacja przeznaczona będzie na dofinansowanie realizowanych zadań przez tą jednostkę.

                Zakład będzie realizował zadania w zakresie :

                • dowozu uczniów do szkół

                • utrzymania wodociągów gminnych, oczyszczalni ścieków

                • modernizacji i remontów dróg

                • zimowego utrzymania dróg w stanie przejezdności

                • obsługa stacji paliw

                • porządkowanie wysypiska i żwirowni

                • utrzymywanie czystości w miejscach publicznych

                • świadczenia usług dla ludności i na rzecz gminy

                Zakład Komunalny zamierza osiągnąć dochody własne w wysokości - 373 500 zł.

                Będą to wpływy z :

                • wynajmu sprzętu i środków transportu - 34.000 zł

                • wpływy z dzierżawy za punkt skupu żywca i lokali - 38 000 zł

                • marży od sprzedanych towarów i paliw - 30 000 zł

                • wpłat za pobór wody - 100 000 zł

                • innych dochodów ( podłączenie wodociągowe ) - 5 000 zł

                • za dowóz uczniów do szkół - 110.000 zł

                • wpływów z budowy dróg - 30 000 zł

                • sprzedaży kręgów, towarów i sprzętu - 2 500 zł

                • opłat pobieranych za ścieki - 24 000 zł

                Po sumowaniu pozostałości z roku poprzedniego ,dotacji i dochodów własnych ogólny plan

                Zakładu Komunalnego wynosić będzie - 625 340 zł. Ogólna kwota przeznaczona na realizację zadań w Zakładzie wynosić będzie - 610 000 zł

                Kwota ta będzie przeznaczona na :

                - utrzymanie Zakładu Komunalnego jako jednostki organizacyjnej - 341 928 zł

                • utrzymanie wodociągów gminnych - 101 742 zł

                • utrzymanie grupy pracowników interwencyjnych - 17 144 zł

                • bieżące utrzymanie dróg - 100 077 zł

                • utrzymanie oczyszczalni i kanalizacji - 49 109 zł

                Wydatki związane z utrzymaniem Zakładu będą przeznaczone na utrzymanie pracowników administracji, stacji paliw oraz sprzętu. Na wynagrodzenie i pochodne pracowników planuje się - 205 226 zł. Pozostałą kwotę - 136 702 zł planuje się na wydatki rzeczowe. Na zakupy w Zakładzie w bieżącym roku planuje się - 88 000 zł tj. na zakup paliwa do dowożenia uczniów do szkół, na zawody sportowe, do prac porządkowych na terenie gminy i na wynajm sprzętu, zakup części zamiennych, wymiana ogumienia do posiadanych pojazdów i sprzętu, zakup środków BHP, materiałów biurowych, opału, odzieży ochronnej oraz materiałów budowlanych.

                Na usługi planuje się wydatkować - 28 702 zł.

                Będą to wydatki związane z :

                - wydatkami na odzież ochronną

                • naprawą pojazdów i sprzętu

                • ubezpieczeniem pojazdów i mienia

                • opłatami za rozmowy telefoniczne, obsługę bankową, przeglądy kasy fiskalnej , legalizację dystrybutorów, opłatę za dezynfekcję w punkcie skupu żywca, opłata za dozór techniczny, opłaty ekologiczne, opłaty za przeglądy technicze pojazdów oraz wydatki na podróże służbowe pracowników. Na opłacenie należności za energię elektryczna planuje się - 13 000 zł na opłacenie podatku VAT - 7 000 zł

                Na eksploatację i utrzymanie wodociągów gminnych planuje się -101 742 zł.

                Kwota ta zostanie przeznaczona na wynagrodzenie i pochodne pracowników tj.- 38 742 zł Kwotę - 32 000 zł przeznaczy się na:

                • zakup materiałów i części do remontu w hydroforniach oraz zakup masy filtrującej do odżelaziaczy w hydroforniach w Chorużowcach i Dubaśnie .

                - regenerację pomp,

                • opłat za badania wody,

                • opłaty ekologicze za pobór wód.

                • ubezpieczenie budynków hydroforni

                Na opłaty za energię elektryczną planuje się kwotę - 31.000 zł.

                W zakresie drogownictwa planuje się wydatkować kwotę - 100 077 zł, przeznaczona będzie na :

                - wynagrodzenie i pochodne operatorów maszyn

                • bieżące utrzymanie dróg

                • wynajm równarki do profilowania dróg

                • zakładanie przepustów

                • zimowe utrzymanie dróg

                W celu zapewnienia ciągłości prac remontowych i porządkowych na terenie gminy niezbędne jest zabezpieczenie środków na zakup sprzętu oraz na dofinansowanie do części nie refundowanych w całości wynagrodzeń i pochodnych pracowników interwencyjnych

                Na ten cel planuje się - 17 144 zł.

                Na utrzymanie oczyszczalni i kanalizacji na bieżący rok planuje się - 49 109 zł. Będą to koszta wynagrodzenia pracownika które to stanowią kwotę- 15 109 zł oraz wydatki rzeczowe związane z funkcjonowaniem tego obiektu.

                W roku ubiegłym oddano do użytku realizowane zadanie inwestycyjne tj. Oczyszczalnię i linię kanalizacyjną w miejscowości Nowy Dwór . Nie opłacono wszystkich należności za prace budowlane dla wykonawcy. Do zapłacenia pozostało- 481 902 zł Jednak w bieżącym okresie nie wywiążemy się z opłaceniem należności za w/w obiekt. W roku bireżącym na ten cel planuje się 292 000 zł Czynione będą starania w celu pozyskania środków finansowych na ten cel.

                Dz. 921. Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

                Na utrzymanie NOK z budżetu gminy przeznacza się dotację w wysokości - 128.000 zł.

                Dotacja przeznaczona będzie na dofinansowanie działalności tej jednostki.

                Na wynagrodzenia i pochodne wydatkuje się - 113 697 zł. Pozostała kwota - 14 303 zł przeznacza się na działalność kulturalną.

                Do ważniejszych wydatków w tej jednostce zaliczyć należy :

                • zakup księgozbioru

                • opłaty za abonamenty telewizorów

                • opłaty za energię elektryczną

                • opłaty za rozmowy telefoniczne

                • utrzymanie sprzętu

                • zakup środków czystości , prasy i materiałów biurowych.

                Dochody w tej placówce są bardzo małe pochodzą one z wpłat za wynajm sali.

                W powyższym ośrodku zatrudnione są 4 osoby i 5 pracowników świetlic w terenie .

                Dz.926.Kultura fizyczna i sport

                Na działalność w zakresie upowszechniania kultury fizycznej i sportu w gminie planuje się

                • 15 000 zł z tego :

                • 5 000 zł na wydatki związane z organizowaniem zawodów sportowych w gminie oraz na promocję gminy.

                • 10 000 zł na dofinansowanie kosztów utworzenia boiska sportowego przy Zespole Szkół w Nowym Dworze.

                Podsumowując powyższe zagadnienia należy nadmienić, że potrzeby naszej gminy są dużo większe.

                Jednak realizacja tych potrzeb musi ograniczyć się do możliwości finansowych gminy.


                Załącznik Nr 4

                WYKAZ ZADAŃ INWESTYCYJNYCH I ŚRODKÓW NA ICH REALIZACJĘ W 2004 ROKU

                Nazwa zadania

                Rok rozpocz. budowy

                Wartość

                inwestycji

                Dotychcz. poniesione

                nakłady.

                Środki wynik. z planów na 2004 rok

                w tym

                Nakłady do poniesie-nia po

                roku 2004

                środki własne z budżetu

                Wpłaty mieszkańców

                planowane środki do

                pozyskania

                Rok zakończenia

                1

                Budowa wodociągu weiejsliego Nowy Dwór - Kudrawka, Bieniowce-Synkowce

                2004

                400 000

                -

                100 000

                30 000

                70 000

                -

                300 000

                2005

                2

                Rozbudowa wodociągu Nowy Dwór-

                Chworościany - dokończenie

                2001

                731 157

                722 757

                8 400

                8 400

                -

                -

                -

                2004

                3

                Termoizolacja budynku Zespołu Szkół w Nowym Dworze

                2004

                100 000

                -

                100 000

                30 000

                -

                70 000*

                -

                4

                Wymiana okien i remont dachu w budynku Urzędu Gminy

                2004

                26 000

                -

                26 000

                26 000

                -

                -

                -

                5

                Modernizacja drogi dojazdowej do pól w Pebanowcach

                2004

                30 000

                -

                30 000

                5 000

                -

                25 000**

                -

                6

                Oczyszczalnia i kanalizacja w Nowym Dworze

                2000

                3.451 544

                2 969 642

                292 000

                206 750

                85 250

                -

                189 902

                2005

                OGÓŁEM

                4 738 701

                3 692 399

                556 400

                306 150

                155 250

                95 000

                489 902

                * Dotacja pozyskana będzie z Urzędu Marszałkowskiego i Ministerstwa Edukacji Narodowej.

                ** Dotacja pozyskana będzie z Rerenowego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych - Urząd Marszałkowski

                04-03-02 15:09

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Nowy Dwór

Wytwarzający/odpowiadający: Maria Ropiejko

Wprowadzający: Maria Ropiejko

Data modyfikacji: 2004-03-11

Opublikował: K S

Data publikacji: 2004-03-11