Uchwała 66
Uchwała Nr XiiI/ 66/04
Rady Gminy nowy dwór
04 marca 2004 r
w sprawie budżetu gminy na 2004 rok
Na podstawie art.18 ust.2 pkt.4 pkt.9 lit. e ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U z 2001r.Nr 142 poz.1591 z 2002r. Nr 23 poz. 220,Nr 62 poz. 558 Nr 113 poz. 984 ,Nr 153 poz. 1271 ,Nr 214 poz. 1806 i z 2003r Nr 80 poz 717 , Nr 162 poz. 1568 oraz art. 109, 116, 117, 122, 124, 128 ust. 2 i art. 134 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych(Dz. U. Nr 15 poz. 148, Nr45 poz. 391,Nr 65 poz. 594,Nr 166 poz 1611, Nr 189 poz 1851) uchwala się:
Ustala się budżet gminy na 2004 rok
Dochody budżetu gminy w wysokości - 3 978 607 zł
Wydatki budżetu gminy w wysokości - 3 908 607 zł
Dochody i wydatki budżetu gminy związane z realizacją zadań zleconych
Ustala się rezerwę ogólną w kwocie - 15 000 zł
Ustala się wykaz zadań inwestycyjnych na 2004 rok
Ustala się:
Plan przychodów zakładów budżetowych gminy w kwocie - 625 340 zł
Plan dotacji dla gminnych instytucji kultury w kwocie - 128 000 zł
Plan przychodów środków specjalnych w kwocie - 38 000 zł oraz wydatki w kwocie - 43 000 zł
Przyjmuje się prognozę kwoty długu budżetu gminy
Ustala się plan przychodów i rozchodów Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Dochody w kwocie - 17 000 zł pochodzące z wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznacz się w planie wydatków na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiazywania problemów alkoholowych.
Ustala się plan przychodów i rozchodów na 2004 rok
Upoważnia się Wójta Gminy do:
Dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przenoszeniu wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działu.
Lokowania wolnych środków bieżących w innych bankach niż prowadzacy obsługę bankową gminy
Przekazania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków podległym jednostkom gminy
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiazującą od 1.01.2004 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
na dofinansowanie do utrzymania sprzętu oraz stacji paliw - 26 391 zł
na modernizację i utrzymanie dróg gminnych - 49 000 zł
na dofinansowanie utrzymania czystości na wysypiskach, ulicach, placach i parku oraz utrzymanie budynków będących na stanie mienia komunalnego - 79 500 zł
na dofinansowanie utrzymania oczyszczalni ścieków - 25 109 zł
spłaty kredytów długoterminowych
spłaty pożyczek długoterminowych
pożyczki udzielone
wykup papierów wartościowych
dotacje celowe na realizację zadań zleconych - 250 540 zł
subwencje - 2 730 317 zł
dochody własne - 997 750 zł
prowadzenie spraw USC
ewidencji ludności
sprawy związane z obroną cywilną
sprawy wojskowe
podatku rolnego na kwotę - 284 000 zł
podatku leśnego na kwotę - 8 000 zł
podatku od nieruchomości na kwotę - 270.000 zł
wpływy z opłaty targowej na kwotę - 4 000 zł
podatku od czynności cywilno-prawnych -8 200 zł
wpłaty z odsetek na kwotę - 1 500 zł
podatek od posiadania psów - 500 zł
wpływy z innych opłat - 15 000 zł ( , za pas kolejowy)
podatki od spadków i darowizn - 300 zł
podatek od środków transportowych - 2 200 zł
na oświatę - 1.557 167 zł
ogólna - 1 136 150 zł
rekompensująca - 37 000 to planowana dotacja z tytułu ulg i zwolnień ustawowych w podatku rolnym i leśnym.
zasiłki i pomoc w naturze- 110 000 zł
składki na ubezpieczenie zdrowotne za osoby korzystające ze świadczeń pomocy społ.- 3 000 zł
zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne - 4 000 zł
Terenowe Ośrodki pomocy Społecznej - 53 000 zł
opłatę 2% wpływów z podatku rolnego na Izby Rolnicze - 6 500 zł
na dofinansowanie budowy linii wodociagowej w miejscowościach Kudrawka, Synkowce, Bieniowce - 100 000 zł
opłacenie należności w wysokości - 8 400 zł za nadzór inwestorski przy budowie linii wodociągowej w Chworościanach.
pokrycie kosztów częściowego opracowania dokumentacji pod asfaltowanie drogi gminnej w miejscowości Bobra Wielka - Chilmony. - 10 000 zł
30 000 zł przeznaczy się na modernizację drogi dojazdowej do pól w Plebanowcach.
36 550 zł przeznacza się na przekazanie dotacji do Starostwa Powiatowego w Sokółce na realizację inwestycji na drodze powiatowej
rady gmin 72000 zł
urzędy wojewódzkie - 93 500 zł
urzędy gmin - 689 650 zł
pozostałą działalność - 23 000 zł
szkoły podstawowe - 1 143 496 zł
gimnazjum - 356 671 zł
przedszkola przy szkołach podstawowych - 47.000 zł
na dowożenie uczniów do szkół - 110.000 zł
zasiłki i pomoc w naturze - 116 000 zł
składki na ubezp. zdrowotne za osoby korzystające ze św. pomocy społecznej - 3 000 zł
Ośrodki Pomocy Społecznej - 88 000 zł
zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne - 4 000 zł
pozostałą działalność ( żywienie dzieci ) - 10 000 zł
dodatki mieszkaniowe - 75 000 zł
dowozu uczniów do szkół
utrzymania wodociągów gminnych, oczyszczalni ścieków
modernizacji i remontów dróg
zimowego utrzymania dróg w stanie przejezdności
obsługa stacji paliw
porządkowanie wysypiska i żwirowni
utrzymywanie czystości w miejscach publicznych
świadczenia usług dla ludności i na rzecz gminy
wynajmu sprzętu i środków transportu - 34.000 zł
wpływy z dzierżawy za punkt skupu żywca i lokali - 38 000 zł
marży od sprzedanych towarów i paliw - 30 000 zł
wpłat za pobór wody - 100 000 zł
innych dochodów ( podłączenie wodociągowe ) - 5 000 zł
za dowóz uczniów do szkół - 110.000 zł
wpływów z budowy dróg - 30 000 zł
sprzedaży kręgów, towarów i sprzętu - 2 500 zł
opłat pobieranych za ścieki - 24 000 zł
utrzymanie wodociągów gminnych - 101 742 zł
utrzymanie grupy pracowników interwencyjnych - 17 144 zł
bieżące utrzymanie dróg - 100 077 zł
utrzymanie oczyszczalni i kanalizacji - 49 109 zł
naprawą pojazdów i sprzętu
ubezpieczeniem pojazdów i mienia
opłatami za rozmowy telefoniczne, obsługę bankową, przeglądy kasy fiskalnej , legalizację dystrybutorów, opłatę za dezynfekcję w punkcie skupu żywca, opłata za dozór techniczny, opłaty ekologiczne, opłaty za przeglądy technicze pojazdów oraz wydatki na podróże służbowe pracowników. Na opłacenie należności za energię elektryczna planuje się - 13 000 zł na opłacenie podatku VAT - 7 000 zł
zakup materiałów i części do remontu w hydroforniach oraz zakup masy filtrującej do odżelaziaczy w hydroforniach w Chorużowcach i Dubaśnie .
opłat za badania wody,
opłaty ekologicze za pobór wód.
ubezpieczenie budynków hydroforni
bieżące utrzymanie dróg
wynajm równarki do profilowania dróg
zakładanie przepustów
zimowe utrzymanie dróg
zakup księgozbioru
opłaty za abonamenty telewizorów
opłaty za energię elektryczną
opłaty za rozmowy telefoniczne
utrzymanie sprzętu
zakup środków czystości , prasy i materiałów biurowych.
15 000 zł z tego :
5 000 zł na wydatki związane z organizowaniem zawodów sportowych w gminie oraz na promocję gminy.
10 000 zł na dofinansowanie kosztów utworzenia boiska sportowego przy Zespole Szkół w Nowym Dworze.
zgodnie z załącznikiem Nr 1
zgodnie z załącznikiem Nr 2
Z nadwyżki budżetu w kwocie - 70 000 zł oraz z wolnych środków - 20 000 zł przeznacza się na spłatę kredytu zaciągniętego w roku ubiegłym .
zgodnie z załącznikiem Nr 3
zgodnie z załącznikiem Nr 4
w tym dotacja budżetu gminy - 180 000 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 5
zgodnie z załącznikiem Nr 6
zgodnie z załącznikiem Nr 7
zgodnie z załącznikiem Nr 8
zgodnie z załącznikiem Nr 9
zgodnie z załącznikiem Nr 10
Przewodniczący Rady
Wiesław Hanczaruk
PLAN BUDŻETU GMINY NA 2004 ROK
Załącznik Nr 1
Dochody
Treść |
Dz |
Rozdz. |
§ |
Projekt planu na 2004 rok |
1 |
2 |
3 |
4 |
6 |
Rolnictwo |
010 |
|
|
70 000 |
Infrastruktura wodociągowa i sanitarna wsi |
|
01010 |
|
70 000 |
wpływy z różnych dochodów
|
|
|
0970 |
70 000 |
Leśnictwo
|
020 |
|
|
1 100 |
Gospodarka leśna |
|
02001 |
|
1 100 |
dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych |
|
|
0750 |
1 100 |
Transport i łączność |
600 |
|
|
25 000 |
Drogi publiczne gminne |
|
60016 |
|
25 000 |
środki na dofinansowanie wł zadań bieżących gm. pozyskane z innych źródeł |
|
|
2700 |
25 000 |
Gospodarka mieszkaniowa
|
700 |
|
|
28 150 |
Gospodarka gruntami i nieruchom. |
|
70005 |
|
28 150 |
wpływ z opłat za uż. wiecz. nieruch dochody z najmu dzierżawy doch. ze sprzed. wyr. i skł. majątkowych
|
|
|
0470 0750 0840 |
150 20 000 8 000 |
Działalność usługowa |
710 |
|
|
5 000 |
Utrzymanie grobów i cmentarzy wojennych |
|
71035 |
|
5 000 |
dotacje cel otrz. z budz państwa na zad. bież realiz. przez gm. na podstawie porozumień |
|
|
2020 |
5 000 |
Administracja publiczna
|
750 |
|
|
50 200 |
Urzędy wojewódzkie |
|
75011 |
|
50 000 |
dot. cel. otrzymana z budżetu państwa na real. zad. bież. zlec. |
|
|
2010 |
50 000 |
Pozostała działalność |
|
75095 |
|
200 |
wpływy z opłaty adm. za czynności urz.
|
|
|
0450
|
200 |
Urzędy nacz. org. wł państwowej kontr. i ochrony prawa oraz sądownictwa
|
751 |
|
|
540 |
Urzędy nacz. org. wł. państw. kontroli i ochrony prawa |
|
75101 |
|
540 |
dot. cel. otrzym. z budż. pań. na real. zad. bież. zlec |
|
|
2010 |
540 |
Dochody od osób pr. od osób fiz. i innych jedn. nie posiad. osobow. prawnych oraz wydatki zw. z ich poborem |
756 |
|
|
791 050 |
Wpływy z podatku dochod. od osób fiz.
|
|
75601 |
|
150 |
podatek od działalności gospod. osób fiz. opłacany w formie karty podatkowej |
|
|
0350
|
150 |
Wpływy z podatku rolnego, leśnego pod. od czynności cywilno-prawnych, podatku od spadków i darowizn oraz podatków i opłat lokalnych |
|
75615 |
|
593 700 |
podatek od nieruchomości podatek rolny podatek leśny podatek od środków transportowych podatek od spadków i darowizn podatek od posiadania psów wpływy z opłaty targowej opłaty lokalne podatek od czynności cywilno prawnych odsetki |
|
|
0310 0320 0330 0340 0360 0370 0430 0490 0500 0910
|
270 000 284 000 8 000 2 200 300 500 4 000 15 000 8 200 1 500 |
Wpł. z innych opłat stanow. doch jedn. samorz. terytorialnego na podst. ustaw
|
|
75618 |
|
37 000 |
wpływy z opłaty skarbowej wpływy za zezw. na sprzedaż napojów alkoh. |
|
|
0410 0480 |
20 000 17 000 |
Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa |
|
75621 |
|
160 200 |
podatek od osób fizycznych podatek dochodowy od osób prawnych
|
|
|
0010 0020 |
160 000 200 |
Różne rozliczenia
|
758 |
|
|
2 730 317 |
Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu gminnego |
|
75801 |
|
1 557 167 |
subwencje ogólne z budżetu państwa |
|
|
2920 |
1 557 167 |
Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin |
|
75807 |
|
1 136 150 |
subwencje ogólne z budżetu państwa |
|
|
2920 |
1 136 150 |
Część rek. subwencji ogólnej dla gmin |
|
75805 |
|
37 000 |
subwencje ogólne z budżetu państwa |
|
|
2920 |
37 000 |
Oświata i wychowanie
|
801 |
|
|
22 000 |
Szkoły Podstawowe |
|
80101 |
|
22 000 |
wpływy z usług |
|
|
0830
|
22 000 |
Pomoc społeczna |
852 |
|
|
170 000 |
Składki na ubezp zdr. opłacane za os. pobier. niektóre świadczenia z pom. społ. |
|
85213 |
|
3 000 |
dot celowa otrzym z budż państwa na realiz. zad. bież. zleconych |
|
|
2010 |
3 000 |
Zasiałki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie społeczne. |
|
85214 |
|
110 000 |
dotacja cel. otzrym. z budżetu państwa na realiz. zadań bieżących zleconych |
|
|
2010 |
110 000 |
Zasiłki rodzinne , pielęgnacyjne i wychowawcze |
|
85216 |
|
4 000 |
dotacja otrzym. z budżetu państw na realiz. zadań bieżących zleconych |
|
|
2010 |
4 000 |
Ośrodki Pomocy Społecznej |
|
85219 |
|
53 000 |
dotacja cel. otrzym z budżetu państwa na realiz. zadan bież zlec. |
|
|
2010 |
53 000 |
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
900 |
|
|
85 250 |
Pozostała działalność |
|
90095 |
|
85 250 |
wpływy z różnych dochow |
|
|
0970 |
85 250 |
|
|
|
|
3 978 607 |
PLAN BUDŻETU GMINY NA 2004 r
Załącznik Nr 2
Wydatki
Treść
|
Dz |
Rozdz. |
§ |
Plan na 2004 rok |
1 |
2 |
3 |
4 |
6 |
Rolnictwo i łowiectwo |
010 |
|
|
114 900 |
Infrastruktura wodociągowa i sanitarna wsi |
|
01010 |
|
108 400 |
Wydatki inwestycyjne jedn. budżet. zakup usług pozostałych |
|
|
6050 4300 |
108 400 - |
Izby rolnicze |
|
01030 |
|
6 500 |
Wpłaty gmin na rzecz izb rolniczych |
|
|
2850 |
6 500 |
Transport i łączność
|
600 |
|
|
76 550 |
Drogi publiczne powiatowe |
|
60014 |
|
36 550 |
dotacje przekaz. dla powiatu na inwestycje i zakupy inwest. |
|
|
6620 |
36 550 |
Drogi publiczne gminne |
|
60016 |
|
40 000 |
zakup usług pozostałych wydatki inwest. jedn. budzetowych |
|
|
4300 6050 |
10 000 30 000 |
Gospodarka mieszkaniowa
|
700 |
|
|
10 000 |
Gospod. gruntami i nieruchomości |
|
70005 |
|
10 000 |
zakup usług pozostałych zakup materiałów i wyposażenia zakup energii |
|
|
4300 4210 4260 |
9 100 500 400 |
Działalność usługowa
|
710 |
|
|
5 000 |
Cmentarze |
|
71035 |
|
5 000 |
zakup usług pozostałych |
|
|
4300 |
5 000 |
Administracja publiczna
|
750 |
|
|
878 150 |
Urzędy wojewódzkie |
|
75011 |
|
93 500 |
wynagrodzenie osobowe dodatkowe wynagrodzenie roczne składki na ubezpieczenie społeczne składki na fundusz pracy zakup materiałów i wyposażenia zakup usług pozostałych podróże służbowe krajowe odpis na fundusz świadczeń socjaln. nagrody i wydatki nie zal.do wynagr. różne opłaty i składki
|
|
|
4010 4040 4110 4120 4210 4300 4410 4440 3020 4430 |
63 065 4 880 12 770 1 610 4 000 4 000 313 2 062 300 500 |
Rady Gmin |
|
75022 |
|
72 000 |
nagrody i wyd. nie zal. do wynagr. zakup materiałów i wyposażenia zakup usług pozostałych |
|
|
3020 4210 4300 |
64 000 4 000 4 000 |
Urzędy Gmin |
|
75023 |
|
689 650 |
wynagrodzenie osobowe dodatkowe wynagrodzenia roczne składki na ubezpieczenie społeczne składki na fundusz pracy zakup materiałów zakup energii zakup usług pozostałych podróże służbowe różne opłaty i składki odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych nagrody i wyd. nie zal. do wynagr wydatki inwest. jedn. budżetowych |
|
|
4010 4040 4110 4120 4210 4260 4300 4410 4430 4440 3020 6050 |
432 000 30 400 76 290 12 350 43 000 8 000 45 000 2 500 2 450 9 626 2 034 26 000 |
Pozostała działalność |
|
75095 |
|
23 000 |
zakup usług pozostałych
|
|
|
4300 |
23 000 |
Urzędy nacz. organ. władzy państwowej kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa |
751 |
|
|
540 |
Urzędy nacz. org. władzy państw. kontroli i ochrony prawa |
|
75101 |
|
540 |
składki na ubezpieczenie społeczne zakupy usług pozostałych |
|
|
4110 4300 |
78 462 |
Bezpieczeństwo Publiczne i Ochrona Przeciwpożarowa |
754 |
|
|
57 700 |
Ochotnicze Straże Pożarne |
|
75412 |
|
57 700 |
nagrody i wyd. nie zal. do wynagr wynagrodzenie osobowe dodatkowe wynagrodzenia roczne składki na ubezpieczenie społeczne składki na fundusz pracy zakup materiałów i wyposażenia zakup energii zakup usług pozostałych różne opłaty i składki odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych podróże służbowe |
|
|
3020 4010 4040 4110 4120 4210 4260 4300 4430 4440 4410 |
5 300 32 674 2 900 6 256 995 4 000 1 000 2 000 1 000 1375 200 |
Dochody od osób prawnych od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadajacej osobowości prawnej oraz wydatki zw. z ich poborem |
756 |
|
|
34 000 |
Pobór podatków , opłat i niepodatkowych należności budżetowych |
|
75647 |
|
34 000 |
wynagrodzenie agencyjno-prowizyjne różne wydatki na rzecz osób fizyczn. zakup usług pozostałych |
|
|
4100 3030 4300 |
10 000 22 000 2 000 |
Obsługa Długu Publicznego
|
757 |
|
|
71 000 |
Obsługa papierów wartościowych , kredytów i pożyczek samorz. terytor. |
|
75702 |
|
71 000 |
Odsetki i dysk. od krajowych pap. wart. oraz pożyczek i kredytów |
|
|
8070 |
71 000 |
Różne rozliczenia
|
758 |
|
|
15 000 |
rezerwy ogólne i celowe |
|
75818 |
|
15 000 |
rezerwy |
|
|
4810 |
15 000 |
Oświata i wychowanie
|
801 |
|
|
1 657 167 |
Szkoły Podstawowe |
|
80101 |
|
1 143 496 |
nagrody i wyd. nie zal. do wynagr wynagrodzenie osobowe dodatkowe wynagrodzenia roczne składki na ubezpieczenie społeczne składki na fundusz pracy zakup materiałów i wyposażenia zakup pomocy naukowych zakup energii zakup usług pozostałych podróże służbowe różne opłaty i składki odpis na zakł f-sz św. socjalnych wydatki inwest. jedn. budżetowych
|
|
|
3020 4010 4040 4110 4120 4210 4240 4260 4300 4410 4430 4440 6050
|
51 720 727 984 52 042 122 180 21 090 50 000 2 000 15 000 20 000 1 500 2 000 47 980 30 000 |
Przedszkola |
|
80104 |
|
47 000 |
nagrody i wyd. nie zal. do wynagr wynagrodzenie osobowe dodatkowe wynagrodzenia roczne składki na ubezpieczenie społeczne składki na fundusz pracy zakup materiałów i wyposażenia zakup pomocy naukowych zakup usług pozostałych podróże służbowe odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych zakup energii
|
|
|
3020 4010 4040 4110 4120 4210 42404300 4410 4440 4260 |
3 500 30 338 3 000 5114 1 270 500 500 200 100 2 078 400 |
Gimnazja |
|
80110 |
|
356 671 |
nagrody i wyd. nie zal. do wynagr wynagrodzenie osobowe dodatkowe wynagrodzenia roczne składki na ubezpieczenie społeczne składki na fundusz pracy zakup materiałów i wyposażenia zaku zakup pomocy naukowych zakup energii zakup usług pozostałych podróże służbowe różne opłaty i składki odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych
|
|
|
3020 4010 4040 4110 4120 4210 4240 4260 4300 4410 4430 4440 |
11 850 229 029 17 796 44 208 6 300 25 000 2 000 3 000 2 000 500 500 14 488 |
Dowożenie uczniów do szkół
|
|
80113 |
|
110 000 |
zakup usług pozostałych
|
|
|
4300
|
110 000 |
Ochrona zdrowia
|
851 |
|
|
17 000 |
Przeciwdziałanie alkoholizmowi
|
|
85154 |
|
17 000 |
wydatki na rzecz osób fizycznych zakup materiałów i wyposażenia zakup usług pozostałych
|
|
|
3030 4210 4300 |
6 600 2 200 8 200 |
Pomoc społeczna |
852 |
|
|
296 000 |
Składki na ubezp. zdrowotne opł za osby pobierajace św. z pomocy społ. |
|
85213 |
|
3 000 |
składki na ubezp. zdrowotne |
|
|
4130 |
3 000 |
Zasiłki i pomoc w naturze |
|
85214 |
|
116 000 |
świadczenia społeczne składki na ubezpieczenie społeczne |
|
|
3110 4110 |
113 000 3 000 |
Dodatki mieszkaniowe |
|
85215 |
|
75 000 |
świadczenia społeczne |
|
|
3110 |
75 000 |
Zasiłki rodzinne i pielegnacyjne |
|
85216 |
|
4 000 |
świadczenia społeczne |
|
|
3110 |
4 000 |
Ośrodki pomocy społecznej |
|
85219 |
|
88 000 |
nagrody i wyd. nie zal. do wynagr wynagrodzenie osobowe dodatkowe wynagrodzenia roczne składki na ubezpieczenie społeczne składki na fundusz pracy zakup materiałów i wyposażenia zakup energii zakup usług pozostałych podróże służbowe różne opłaty i składki odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych
|
|
|
3020 4010 4040 4110 4120 4210 4260 4300 4410 4430 4440 |
300 62 128 4 849 11685 1601 2 800 1 000 894 300 400 2043 |
Pozostała działalność |
|
85295 |
|
10 000 |
świadczenia społeczne |
|
|
3110 |
10 000 |
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
900 |
|
|
532 600 |
Oświetlenie ulic |
|
90015 |
|
57 600 |
zakup energii zakup usług pozostałych |
|
|
4260 4300
|
38 000 19 600 - |
Pozostała działalność |
|
90095 |
|
292 000 |
wydatki inwestycyjne jedn. budżet. |
|
|
6050 |
292 000 |
Oczyszczanie miast i wsi |
|
90003 |
|
3 000 |
Zakup usług pozostałych |
|
|
4300 |
3 000 |
Zakłady Gospodarki Komunalnej |
|
90017 |
|
180 000 |
Dot. podm. z budż. otrzymana przez zakład budżetowy. |
|
|
2650 |
180 000 |
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
|
921 |
|
|
128 000 |
Biblioteki |
|
92116 |
|
55 000 |
dotacja podmiotowa dla inst. kultury |
|
|
2550 |
55 000 |
Domy i ośrodki kultury świetlice i kluby |
|
92109 |
|
73 000 |
dotacja podmiotowa dla inst. kultury |
|
|
2550 |
73 000 |
Kultura fizyczna i sport
|
926 |
|
|
15 000 |
Pozostała działalność
|
|
92695 |
|
15 000 |
zakup materiałów i wyposażenia zakup usług pozostałych |
|
|
4210 4300 |
1 000 14 000 |
OGÓŁEM
|
|
|
|
3 908 607 |
Załącznik Nr 3
PLAN
dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań zleconych w 2004 roku
Treść |
Dz. |
Rozdz. |
§ |
Dochody |
Wydatki |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
Administracja publiczna
|
750 |
|
|
50 000 |
50 000 |
|
Urzędy wojewódzkie |
|
75011 |
|
50 000 |
50 000 |
|
dot. cel. otrzym. z budżet. państwa na realizację zadań bieżących zleconych gminie |
|
|
201 |
50 000 |
- |
|
wynagrodzenia osobowe pracowników dodatkowe wynagrodzenie roczne składki na ubezpieczenie społeczne składki na fundusz pracy |
|
|
4010 4040 4110 4120
|
|
40 300 4 082 4 200 1 418
|
|
Działalność usługowa |
710 |
|
|
5 000 |
5 000 |
|
Cmentarze |
|
71035 |
|
5 000 |
5 000 |
|
dotacje celowe otrzym. z budżetu państwa na realiz. zad. bieżących zlec. zakup usług pozostałych |
|
|
2010
4300 |
5 000
- |
-
5 000 |
|
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa |
751 |
|
|
540 |
540 |
|
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej
|
|
75101 |
|
540 |
540 |
|
dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących zleconych gminie. zakup usług pozostałych składki na ubzp. społeczne
|
|
|
201
4300 4110 |
540 |
-
462 78
|
|
Pomoc społeczna
|
852 |
|
|
170 000 |
170 000 |
|
zasiłki i pomoc w naturze |
|
85214 |
|
110 000 |
110 000 |
|
dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zad. bież. zad. zlec. świadczenia społeczne składki na ubezpieczenie społeczne |
|
|
201
3110 4110 |
110 000 |
-
107 000 3 000 |
|
składki na ubezpieczenie zdrowotne za osoby korzystające ze św. pomocy społecz. |
|
85213 |
|
3 000 |
3 000 |
|
składki na ubezpieczenie zdrowotne dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zad. bież. zad. zlec. |
|
|
4130 201 |
3 000 |
3 000 - |
|
Zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne |
|
85216 |
|
4 000 |
4 000 |
|
dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zad. bież. zad. zlec świadczenia społeczne |
|
|
201
3110 |
4 000 |
-
4 000 |
|
Ośrodki Pomocy Społecznej |
|
85219 |
|
53 000 |
53 000 |
|
dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zad. bież. zad. zlec wynagrodzenie osobowe pracowników dodatkowe wynagrodzenia roczne składki na ubezpieczenie społeczne składki na fundusz pracy odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych |
|
|
201
4010 4040 4110 4120 4440 |
53 000 |
-
40178 3 219 7 760 1 063 780
|
|
OGÓŁEM
|
|
|
|
225 540 |
225 540 |
Dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zleconych jednostkom samorządu
terytorialnego wynoszą - 3 000 zł. ( dz. 750 rozdz. 75011 § 235 ).
Załącznik Nr 5
Z E S T A W I E N I E
PRZYCHODÓW I WYDATKÓW ZAKŁADU KOMUNALNEGO
w 2004 roku.
Lp |
Nazwa jednostki |
Stan obr. na pocz.roku |
Dochody własne |
Dotacje z budżetu |
Przychody |
Wydatki |
Stan śr. na kon.roku |
1. |
Zakład Komunalny
|
71 840 |
373 500 |
180 000 |
625 340 |
610 000 |
15 340 |
|
OGÓŁEM
|
71 840 |
373 500 |
180 000 |
625 340 |
610 000 |
15 340 |
Dotacja z budżetu przeznaczona jest na:
Załącznik Nr.6
PLAN DOTACJI
dla Gminnych Instytucji Kultury
na 2004 rok
Lp. |
Nazwa instytucji kultury |
Kwota dotacji z budżetu
|
1. |
Biblioteki
|
55 000 |
2. |
Nowodworski Ośrodek Kultury
|
73 000 |
|
OGÓŁEM |
128 000 |
Załącznik Nr 7
Plan
przychodów i wydatków środków specjalnych
na 2004 rok
Lp |
Rozdz. |
Nazwa jednostki i określenie śr. specjalnego |
Stan środków na poczatek roku |
Przychody |
Rozchody |
Stan środków na koniec roku |
1
2 |
80101
80110 |
Szkoły podstawowe
Gimnazjum |
5 500
200 |
26 000
12 000 |
31 000
12 000 |
500
200 |
|
|
Suma |
5 700 |
38 000
|
43 000 |
700 |
Załącznik Nr 8
PROGNOZA KWOTY DŁUGU
GMINY NOWY DWÓR
na 2004 rok
Lp |
Wyszczególnienie |
Kwota |
I |
Stan długu na 31.12.2003r. |
1 349 700 |
1. 2. 3. 4. |
Emisja papierów wartościowych Zaciągnięte kredyty Zaciągnięte pożyczki Przyjęte depozyty w tym depozyty zbywalne |
- 270 000 1 079 700 - |
II |
Planowane zwiększenie długu w 2004 r. |
- |
1
2..
3 |
Kwota planowanego do zaciągnięcia kredytu długoterminowego Kwota planowanej do zaciągnięcia pożyczki Zobowiązania wymagalne na koniec roku |
-
-
- |
III |
Planowane zmniejszenie zadłużenia w 2004 roku |
90 000 |
IV |
Ogółem dług na 31.12.2004 r. |
1 259 700 |
V |
Planowane dochody gminy na 2004 rok |
3 978 607 |
VI |
Wskaźnik - % ( IV:V ) |
32,22 |
Załącznik Nr 9
Zestawienie przychodów i rozchodów
Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska
na 2004 rok.
|
T R E Ś Ć
|
Kwota |
1 |
Stan środków na początek roku |
4 331 |
2 |
Przychody ogółem |
2 500 |
|
w tym: - wpływy od Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska |
2500 |
3 |
Wydatki ogółem |
6 500
|
|
w tym: - urządzanie i utrzymanie terenów zieleni, zadrzewień oraz parków i inne cele służące ochronie środowiska w gminie |
6 500 |
4 |
Stan funduszu na koniec roku
|
331 |
Załącznik Nr 10
Plan przychodów i rozchodów na 2004 rok
Lp. |
Treść |
Kwota
|
1 |
Przychody ogółem
|
20 000 |
|
w tym: 1.nadwyżka z lat ubiegłych 2. wolne środki 3. kredyty długoterminowe 4. pożyczki (transza) 5. spłaty udzielonych pożyczek 6. wpłaty z prywatyzacji mienia 7. sprzedaż papierów wartościowych
|
- 20 000 - - - - -
|
2 |
Rozchody ogółem |
90 000 |
|
w tym:
|
- 90 000 - - |
Dane uzupełniające:
1. Przeznaczenie nadwyżki dochodów - 70 000 zł oraz wolne środki - 20 000 zł na spłatę kredytu.
CZĘŚĆ OPISOWA
do projektu budżetu gminy na 2004 rok
Kwota budżetu na 2004 rok po stronie dochodów wynosi - 3 978 607 zł.
Kwotę tą stanowią:
Planowana kwota wydatków wynosi - 3 908 607 zł. Z dochodów kwotę - 70 000 zł oraz 20 000 zł z wolnych środków przeznacza się na spłatę kredytu zaciągniętego w roku ubiegłym.
Przedstawiam planowane źródła pozyskania dochodów własnych :
Dz. 010 Rolnictwo i łowiectwo
Dochody w tym dziale w kwocie - 70 000 zł planuje się pozyskać z wpłat mieszkańców na budowę linii wodociągowej w miejscowości Kudrawka - Synkowce -Bieniowce .
Dz. 020. Leśnictwo
Dochody w tym dziale będą to wpływy w wysokości 1100 zł uzyskane za dzierżawę obwodów łowieckich na terenie naszej gminy.
Dz. 600 Transport i łączność
W roku bieżącym pozyskano dotację w wysokości - 25 000 zł przeznaczoną na modernizację drogi dojazdowej do pól w miejscowości Plebanowce.
Dz.700. Gospodarka mieszkaniowa
Dochody w tym dziale będą stanowiły wpływy z opłat za dzierżawę i sprzedaż mienia komunalnego na łączną kwotę - 28 150 zł.
Dz. 750. Administracja publiczna
Dochody w tym dziale będą stanowiły wpływy za czynności urzędowe w wysokości - 200 zł oraz dotację przekazywaną z budżetu wojewody na realizację zadań zleconych z zakresu administracji w kwocie - 50 000 zł. Do zadań zleconych w tym dziale należą:
Dz. 710 Działalność usługowa
W bieżącym roku pozyska się dotację celowa w wysokości - 5 000 zł na utrzymanie grobów i cmentarzy wojennych.
Dz.751. Urzędy naczelnych organów władzy państwowej kontroli i ochrony prawa.
Na prowadzenie i aktualizację stałego spisu wyborców przyznano dotację w wysokości - 540 zł.
Dz. 756 Dochody od osób prawnych od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej.
Planowane dochody w tym dziale będą pochodziły z wpływów z podatków i opłat od osób fizycznych i osób prawnych tj. jednostek działających na terenie gminy.
Planowane wpływy z tytułu podatków i opłat lokalnych stanowić będą kwotę - 791 050 zł. Wpłaty te będą pochodziły z:
Wpłaty za wydawane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w roku bieżącym planuje się na kwotę 17 000 zł. Środki te w całości będą przeznaczone na Gmina Komisję ds. Przeciwdziałania Alkoholizmowi.
Wpływy z opłaty skarbowej wraz z odsetkami szacuje się na kwotę -20 000 zł.
Wpływy z podatku dochodowego od osób fiz, opłacanych w formie karty podatkowej planuje się na - 150 zł.
Udział naszej gminy we wpływach podatku dochodowego od osób fizycznych i prawnych szacuje się na kwotę - 160 200 zł. Podatki te przekazywane są przez Ministerstwo Finansów.
Dz.758. Różne rozliczenia
Przyznane subwencje naszej gminie ogółem wynoszą- 2 730 317 zł.
z tego subwencja :
Dz.801. Oświata i wychowanie
W tym dziale dochody będą stanowiły wpłaty za lokale mieszkalne zajmowane przez nauczycieli jest to kwota - 22 000 zł.
Dz.853. Opieka społeczna
Dochody w tym dziale to przyznane dotacje w wysokości - 170 000 zł na sfinansowanie zadań zleconych i własnych z zakresu pomocy społecznej. Powyższe dotacje przeznaczone będą na :
Dotacje na wymienione cele przekazana będzie z budżetu wojewody.
Dz.900. Gospodarka komunalna i ochrona środowiska.
W bieżącym roku na dofinansowanie kosztów inwestycji planuje się wpłaty mieszkańców którym dokonano podłączenia do kanalizacji w miejscowości Nowy Dwór w kwocie - 85 200 zł
WYDATKI
Do wysokości dochodów budżetowych planuje się wydatki budżetowe.
Dz.010. Rolnictwo i łowiectwo
Wydatki w tym dziale w kwocie - 114 900 zł planuje się na
Przewidywana wartość planowanego do realizacji całego zadania wynosi ok. - 400 000 zł. Do chwili obecnej zapłacono wykonawcy za sporządzenie podkładów geodezyjnych na potrzeby tej inwestycji - 10 892 zł
W omawianym roku wykona się dokumentację na potrzeby tej inwestycji i przeprowadzi się przetarg. Czynione będą starania w celu pozyskania środków ze źródeł pomocowych.
Dz.600. Transport i łączność
W roku bieżącym na drogownictwo w budżecie gminy planuje się kwotę w wysokości - 76 550 zł.
Będzie ona przeznaczona na:
Dz.700. Gospodarka mieszkaniowa
Na wydatki w tym dziale planuje się - 10 000 zł. Będą to koszta za wykonanie dokumentacji oraz wyceny mienia przeznaczonego do sprzedaży oraz drobne wydatki związane z jego utrzymaniem..
W przyszłym roku planuje się zapłatę za działkę Nr 1087 zajętą pod boisko sportowe przy Zespole Szkół w Nowym Dworze.
Dz. 750. Administracja publiczna
Na administrację ogółem planuje się wydatkować kwotę - 878 150 zł. Powyższa kwota przeznaczona będzie na:
Na administrację ogółem planuje się - 783 150 zł. Kwota obejmuje koszta realizacji zadań zleconych i własnych wykonywanych przez pracowników tutejszego urzędu.
Na wynagrodzenia i pochodne pracowników planuje się kwotę - 645 053 zł. Pozostała kwota - 112 097 zł przeznaczona będzie na wydatki rzeczowe związane z utrzymaniem budynku i działalność administracyjną. Do ważniejszych wydatków zaliczyć należy : zakup opału , zakup nowości wydawniczych ( dzienniki urzędowe ), materiałów biurowych, zakup programu LEX ( program prawny)opłaty za telefony, przesyłki pocztowe, przeglądy kserokopiarki i komputerów, zakup prasy i paliwa do samochodu oraz opłata za ubezpieczenie sprzętu komputerowego, samochodu.
Kwotę 26 000 zł planuje się na przeprowadzenie remontu dachu i wyminę okien w całym budynku Urzędu Gminy.
Na Rady Gminy planuje się - 72 000 zł . Kwotę tą przeznaczy się na wypłatę diet radnym, członkom komisji za udział w posiedzeniach sesji, komisji oraz wypłatę ryczałtów za pełnienie funkcji Przewodniczącego i Z-cy Przewodniczącego.
Na pozostałą działalność planuje się kwotę - 23 000 zł Wydatkuje się ją na pokrycie kosztów opłat składek za przynależność gminy do związków i stowarzyszeń oraz na opłaty ekologiczne.
Dz.751. Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa .
W dziale tym są zawarte wydatki na prowadzenie i aktualizację stałego rejestru wyborców. Na ten cel planuje się kwotę - 540 zł. Jest to dotacja pochodząca z budżetu wojewody. Aktualizację dokonywana jest przez pracowników USC.
Dz.754. Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
Na utrzymanie Straży Pożarnych planuje się kwotę - 57 700 zł . Kwota ta będzie przeznaczona na wynagrodzenie i pochodne kierowców oraz na wydatki rzeczowe .
Wynagrodzenia i pochodne stanowić będą kwotę - .44 200 zł. Pozostałe środki w wysokości - 13 500 zł przeznaczone będą na zakup paliwa, części zamiennych, opłaty za ubezpieczenie samochodów , przeglądy, oraz wypłatę świadczeń strażakom za udział w akcjach gaśniczych oraz na ubezpieczenie drużyn strażackich
Dz. 756 Dochody od osób prawnych , osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadajacych osobowości pr. oraz wydatki zwiazane z ich poborem.
Na prowizję sołtysom za inkaso podatków i opłat planuje się - 22 000 zł , 10 000 zł na wypłatę diet sołtysom uczestniczących w posiedzeniach sesji oraz - 2 000 zł na opłaty egzekucyjne i komornicze pobierane przez Urząd Skarbowy , dział egzekucyjny za pozycje podatników skierowanych na drogę egzekucji.
Dz.757. Obsługa długu publicznego
W dziale tym zaplanowano kwotę - 71 000 zł na opłacenie odsetek od zaciągniętego kredytu.
oraz odsetki od pożyczki zaciągniętej na budowę oczyszczalni i kanalizacji. Od 1 stycznia 2004roku rozpoczynamy spłatę kredytu i na ten cel planujemy kwotę 90 000 zł
Dz.758. Różne rozliczenia
W planie budżetu gminy planowana jest rezerwa budżetowa w wysokości - 15 000 zł.
Powyższa kwota będzie przeznaczona na wydatki ,które przy opracowywaniu budżetu gminy nie zostały uwzględnione.
Dz. 801. Oświata i wychowanie
W omawianym okresie na oświatę planuje się ogółem - 1.657 167 zł.
z tego na :
Przyznana subwencja na rok bieżący która to wynosi 1.557 167 zł nie pokrywa w całości wydatków związanych z finansowaniem oświaty.
Z budżetu gminy na wydatki związane z prowadzeniem i utrzymaniem placówek oświatowych dołożono kwotę - 100 000 zł.
Na dowożenie uczniów w szkołach planuje się kwotę - 110.000 zł. Usługi w tym zakresie świadczy Zakład Komunalny
Środki finansowe planowane na oświatę przeznaczone będą na wynagrodzenia i pochodne nauczycieli, obsługi oraz na wydatki rzeczowe związane z ich utrzymaniem tj. koszta energii elektrycznej, opłaty telefoniczne, za wodę prasę ,opłaty pocztowe, zakup opału, materiałów biurowych wyposażenia .W tym roku planuje się dokonanie termoizolacji budynku Szkoły Podstawowej i na ten cel planuje się środki własne w wysokości - 30 000 zł Przewidywana wartość tych prac szacuje się na ok. 100 000 zł Kwotę 70 000 zł planuje się pozyskać z Urzędu Marszałkowskiego i Ministerstwa Edukacji .
Dz.851. Ochrona zdrowia
W tym dziale planuje się kwotę w wysokości - 17 000 zł na wydatki związane z działalnością Komisji do Spraw Przeciwdziałania Alkoholizmowi.
Będą to wypłacone diety członkom komisji i wydatki rzeczowe. Kwota ta będzie pozyskiwana z wpłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
Dz. 852. Pomoc społeczna
Na pomoc społeczną ogółem przeznacza się - 296 000 zł w tym : - 170 000 zł to środki pochodzące z dotacji na pokrycie zadań zleconych i własnych z tego zakresu.
Powyższa kwota przeznaczona będzie na :
Na wypłatę zasiłków i opłacenie składek na ubezpieczenie społeczne planuje się kwotę - 116 000 zł.
Z tego 110.000 zł to środki pochodzące z dotacji celowej będą one wydatkowane na wypłatę zasiłków stałych, zasiłków okresowych, rent socjalnych, zasiłków z tytułu ochrony macierzyństwa.
Natomiast na wypłatę zasiłków celowych planuje się kwotę - 6 000 zł. Będą to środki z funduszy własnych gminy.
Na dodatki mieszkaniowe z budżetu gminy planuje się 75 000 zł. Jest to forma pomocy dofinansowująca do kosztów utrzymania mieszkań osobom spełniającym odpowiednie kryterium.
W bieżącym roku nie będzie dotacji z budżetu państwa na ten cel. Całość środków na to zdanie ma obowiązek zabezpieczyć gmina.
Na zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne przeznacza się 4 000 zł.
W chwili obecnej wypłacanych jest zasiłek rodzinny i pielęgnacyjny.
Na utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej ogółem planuje się 88 000 zł z tego 53 000 zł to środki z dotacji celowej a 35 000 zł to fundusze własne gminy.
Na dożywianie uczniów w szkołach z budżetu gminy planuje się - 10 000 zł. W ciągu roku na ten cel planuje się pozyskać dotacje z budżetu wojewody.
Dz 900. Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
W tym dziale planuje się wydatki związane z oświetleniem i konserwacją punktów świetlnych. Na ten cel przeznacza się - 57 600 zł z tego - 50 000 zł to środki na opłacenie należności za oświetlenie i konserwację punktów świetlnych. a - 7 600 zł na wykonanie oświetlenia w miejscowości Nowy Dwór przy ul. Łąkowej. W planowanym okresie nie będzie dotacji celowej na sfinansowanie kosztów oświetlenia przy drogach gdzie gmina nie jest zarządcą. Całość kosztów ponosi gmina.
W budżecie gminy planuje się wydatki w wysokości 3 000 zł, które poniesie się za wywóz śmieci z ustawionych kontenerów.
Na Zakład Komunalny z budżetu gminy planuje się dotację w wysokości - 180.000 zł. Powyższa dotacja przeznaczona będzie na dofinansowanie realizowanych zadań przez tą jednostkę.
Zakład będzie realizował zadania w zakresie :
Zakład Komunalny zamierza osiągnąć dochody własne w wysokości - 373 500 zł.
Będą to wpływy z :
Po sumowaniu pozostałości z roku poprzedniego ,dotacji i dochodów własnych ogólny plan
Zakładu Komunalnego wynosić będzie - 625 340 zł. Ogólna kwota przeznaczona na realizację zadań w Zakładzie wynosić będzie - 610 000 zł
Kwota ta będzie przeznaczona na :
- utrzymanie Zakładu Komunalnego jako jednostki organizacyjnej - 341 928 zł
Wydatki związane z utrzymaniem Zakładu będą przeznaczone na utrzymanie pracowników administracji, stacji paliw oraz sprzętu. Na wynagrodzenie i pochodne pracowników planuje się - 205 226 zł. Pozostałą kwotę - 136 702 zł planuje się na wydatki rzeczowe. Na zakupy w Zakładzie w bieżącym roku planuje się - 88 000 zł tj. na zakup paliwa do dowożenia uczniów do szkół, na zawody sportowe, do prac porządkowych na terenie gminy i na wynajm sprzętu, zakup części zamiennych, wymiana ogumienia do posiadanych pojazdów i sprzętu, zakup środków BHP, materiałów biurowych, opału, odzieży ochronnej oraz materiałów budowlanych.
Na usługi planuje się wydatkować - 28 702 zł.
Będą to wydatki związane z :
- wydatkami na odzież ochronną
Na eksploatację i utrzymanie wodociągów gminnych planuje się -101 742 zł.
Kwota ta zostanie przeznaczona na wynagrodzenie i pochodne pracowników tj.- 38 742 zł Kwotę - 32 000 zł przeznaczy się na:
- regenerację pomp,
Na opłaty za energię elektryczną planuje się kwotę - 31.000 zł.
W zakresie drogownictwa planuje się wydatkować kwotę - 100 077 zł, przeznaczona będzie na :
- wynagrodzenie i pochodne operatorów maszyn
W celu zapewnienia ciągłości prac remontowych i porządkowych na terenie gminy niezbędne jest zabezpieczenie środków na zakup sprzętu oraz na dofinansowanie do części nie refundowanych w całości wynagrodzeń i pochodnych pracowników interwencyjnych
Na ten cel planuje się - 17 144 zł.
Na utrzymanie oczyszczalni i kanalizacji na bieżący rok planuje się - 49 109 zł. Będą to koszta wynagrodzenia pracownika które to stanowią kwotę- 15 109 zł oraz wydatki rzeczowe związane z funkcjonowaniem tego obiektu.
W roku ubiegłym oddano do użytku realizowane zadanie inwestycyjne tj. Oczyszczalnię i linię kanalizacyjną w miejscowości Nowy Dwór . Nie opłacono wszystkich należności za prace budowlane dla wykonawcy. Do zapłacenia pozostało- 481 902 zł Jednak w bieżącym okresie nie wywiążemy się z opłaceniem należności za w/w obiekt. W roku bireżącym na ten cel planuje się 292 000 zł Czynione będą starania w celu pozyskania środków finansowych na ten cel.
Dz. 921. Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
Na utrzymanie NOK z budżetu gminy przeznacza się dotację w wysokości - 128.000 zł.
Dotacja przeznaczona będzie na dofinansowanie działalności tej jednostki.
Na wynagrodzenia i pochodne wydatkuje się - 113 697 zł. Pozostała kwota - 14 303 zł przeznacza się na działalność kulturalną.
Do ważniejszych wydatków w tej jednostce zaliczyć należy :
Dochody w tej placówce są bardzo małe pochodzą one z wpłat za wynajm sali.
W powyższym ośrodku zatrudnione są 4 osoby i 5 pracowników świetlic w terenie .
Dz.926.Kultura fizyczna i sport
Na działalność w zakresie upowszechniania kultury fizycznej i sportu w gminie planuje się
Podsumowując powyższe zagadnienia należy nadmienić, że potrzeby naszej gminy są dużo większe.
Jednak realizacja tych potrzeb musi ograniczyć się do możliwości finansowych gminy.
Załącznik Nr 4
WYKAZ ZADAŃ INWESTYCYJNYCH I ŚRODKÓW NA ICH REALIZACJĘ W 2004 ROKU
|
Nazwa zadania |
Rok rozpocz. budowy |
Wartość inwestycji |
Dotychcz. poniesione nakłady. |
Środki wynik. z planów na 2004 rok |
w tym |
Nakłady do poniesie-nia po roku 2004 |
||
|
|
|
|
|
|
środki własne z budżetu |
Wpłaty mieszkańców |
planowane środki do pozyskania |
|
|
|
Rok zakończenia |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Budowa wodociągu weiejsliego Nowy Dwór - Kudrawka, Bieniowce-Synkowce |
2004 |
400 000 |
- |
100 000 |
30 000 |
70 000 |
- |
300 000 |
|
|
2005 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Rozbudowa wodociągu Nowy Dwór- Chworościany - dokończenie |
2001 |
731 157 |
722 757 |
8 400 |
8 400
|
- |
- |
- |
|
|
2004 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Termoizolacja budynku Zespołu Szkół w Nowym Dworze |
2004 |
100 000 |
- |
100 000 |
30 000 |
- |
70 000* |
- |
4 |
Wymiana okien i remont dachu w budynku Urzędu Gminy |
2004 |
26 000 |
- |
26 000 |
26 000 |
- |
- |
- |
5 |
Modernizacja drogi dojazdowej do pól w Pebanowcach |
2004 |
30 000 |
- |
30 000 |
5 000 |
- |
25 000** |
- |
6 |
Oczyszczalnia i kanalizacja w Nowym Dworze
|
2000 |
3.451 544 |
2 969 642 |
292 000 |
206 750 |
85 250
|
- |
189 902 |
|
|
2005 |
|
|
|
|
|
|
|
OGÓŁEM
|
|
4 738 701 |
3 692 399 |
556 400 |
306 150 |
155 250
|
95 000 |
489 902 |
* Dotacja pozyskana będzie z Urzędu Marszałkowskiego i Ministerstwa Edukacji Narodowej.
** Dotacja pozyskana będzie z Rerenowego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych - Urząd Marszałkowski
04-03-02 15:09
Metryka strony