Uchwała 103

w sprawie budżetu gminy na 2005 rok
GGSSS SGS

Uchwała Nr XXi/ 103 /05 Rady Gminy nowy dwÓr

  1. 4 marca 2005roku

    • w sprawie budżetu gminy na 2005 rok

              • Na podstawie art.18 ust.2 pkt.4 pkt.9 lit. e ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U z 2001r.Nr 142 poz.1591 z 2002r. Nr 23 poz. 220,Nr 62 poz. 558 Nr 113 poz. 984 ,Nr 153 poz. 1271 ,Nr 214 poz. 1806 i z 2003r Nr 80 poz 717 , Nr 162 poz. 1568 z 2004 r Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203 oraz art. 109, 116, 117, 122, 124, 128 ust. 2 i art. 134 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych(Dz. U. Nr 15 poz. 148, Nr45 poz. 391,Nr 65 poz. 594,Nr 166 poz 1611, Nr 189 poz 1851z 2004r Nr 19 poz. 177,Nr 93 poz. 890, Nr 121 poz. 1264, Nr 123 poz. 1291, Nr 210 poz. 2135 , Nr 273 poz. 2703) uchwala się:

              • Ustala się budżet gminy na 2005 rok

                      1. Dochody budżetu gminy w wysokości - 4 139 015 zł

                zgodnie z załącznikiem Nr 1

                      1. Wydatki budżetu gminy w wysokości - 4 014 115 zł

                zgodnie z załącznikiem Nr 2

                Z nadwyżki budżetu w kwocie - 124 900 zł oraz z wolnych środków - 20 000 zł przeznacza się na spłatę kredytu i pożyczki .

                      1. Dochody i wydatki budżetu gminy związane z realizacją zadań zleconych

                zgodnie z załącznikiem Nr 3

                    1. Ustala się rezerwę ogólną w kwocie - 10 000 zł

                    2. Ustala się wykaz zadań inwestycyjnych na 2004 rok

                zgodnie z załącznikiem Nr 4

                    1. Ustala się:

                      1. Plan przychodów zakładów budżetowych gminy w kwocie - 670 667 zł

                w tym dotacja budżetu gminy - 180 000 zł

                zgodnie z załącznikiem Nr 5

                      1. Plan dotacji dla gminnych instytucji kultury w kwocie - 130 000 zł

                zgodnie z załącznikiem Nr 6

                      1. Plan przychodów środków specjalnych w kwocie - 5 000 zł oraz wydatki w kwocie - 5 700 zł

                zgodnie z załącznikiem Nr 7

                    1. Przyjmuje się prognozę kwoty długu budżetu gminy

                zgodnie z załącznikiem Nr 8

                    1. Ustala się plan przychodów i rozchodów Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

                zgodnie z załącznikiem Nr 9

                    1. Dochody w kwocie - 13 645 zł pochodzące z wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznacz się w planie wydatków na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiazywania problemów alkoholowych.

                    2. Ustala się plan przychodów i rozchodów na 2005 rok

                zgodnie z załącznikiem Nr 10

                    1. Upoważnia się Wójta Gminy do:

                      1. Dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przenoszeniu wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działu.

                      2. Lokowania wolnych środków bieżących w innych bankach niż prowadzacy obsługę bankową gminy

                      3. Przekazania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków podległym jednostkom gminy

                    2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

                    3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiazującą od 1.01.2005roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

                Przewodniczący Rady

                Wiesław Hanczaruk

                PLAN BUDŻETU GMINY NA 2005 ROK

                Załącznik Nr 1

                Dochody

                Treść

                Dz

                Rozdz.

                §

                Projekt planu na 2005 rok

                1

                2

                3

                4

                5

                Rolnictwo

                010

                70 000

                Infrastruktura wodociągowa i sanitarna wsi

                01010

                70 000

                wpływy z różnych dochodów

                0970

                70 000

                Leśnictwo

                020

                1000

                Gospodarka leśna

                02001

                1000

                dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych

                0750

                1000

                Gospodarka mieszkaniowa

                700

                37 150

                Gospodarka gruntami i nieruchom.

                70005

                37 150

                wpływ z opłat za uż. wiecz. nieruch

                dochody z najmu dzierżawy

                doch. ze sprzed. wyr. i skł. majątkowych

                0470

                0750

                0840

                150

                34 000

                3 000

                Administracja publiczna

                750

                52 200

                Urzędy wojewódzkie

                75011

                52 000

                dot. cel. otrzymana z budżetu państwa

                na real. zad. bież. zlec.

                2010

                52 000

                Pozostała działalność

                75095

                200

                wpływy z opłaty adm. za czynności urz.

                0450

                200

                Urzędy nacz. org. wł państwowej kontr. i ochrony prawa oraz sądown

                751

                523

                Urzędy nacz. org. wł. państw. kontroli i ochrony prawa

                75101

                523 523523

                dot. cel. otrzym. z budzetu panstwa na realiz. zad. zlec. biez. gminy.

                2010

                523

                Dochody od osób pr. od osób fiz. i innych jedn. nie posiad. osobow. pr. oraz wydatki zw. z ich poborem

                756

                775 645

                Wpływy z podatku dochod. od osób fiz.

                75601

                900

                podatek od działalności gospod. osób fiz. opłacany w formie karty podatkowej

                0350

                900

                Wpływy z pod roln. ,leśnego,pod. do czyn. cyw -pr,pod i opł lok. od osób pr.

                75615

                205 500

                podatek od nieruchomości

                podatek rolny

                podatek leśny

                0310

                0320

                0330

                200 000

                3 000

                2 500

                Wpływy z podatku roln., leśnego pod. od czynn. cywilno-pr, pod. od spadków i darowizn oraz pod. i opłat lokalnych od osób fizycznych

                75616

                363 600

                podatek od nieruchomości

                podatek rolny

                podatek leśny

                podatek od środków transportowych

                podatek od spadków i darowizn

                podatek od posiadania psów

                wpływy z opłaty targowej

                opłaty lokalne

                podatek od czynności cywilno prawn.

                odsetki

                0310

                0320

                0330

                0340

                0360

                0370

                0430

                0490

                0500

                0910

                50 000

                272 000

                5 500

                6 500

                300

                300

                3 000

                14 000

                9 000

                3 000

                Wpł. z innych opłat stanow. doch jedn. samorz. terytorialnego na podst. ustaw

                75618

                28 645

                wpływy z opłaty skarbowej

                wpływy za zezw. na sprzedaż napojów alkoh.

                0410

                0480

                15 000

                13 645

                Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa

                75621

                177 000

                podatek od osób fizycznych

                podatek dochodowy od osób prawnych

                0010

                0020

                175 000

                2 000

                Różne rozliczenia

                758

                2 667 831

                Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu gminnego

                75801

                1 451 301

                subwencje ogólne z budżetu państwa

                2920

                1 451 301

                Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin

                75807

                1 216 530

                subwencje ogólne z budżetu państwa

                2920

                1 216 530

                Oświata i wychowanie

                801

                17 000

                Szkoły Podstawowe

                80101

                17 000

                wpływy z usług

                dotacja celowa otrzym. z budżetu państwa na reliz. zadan bież. własnych

                0830

                2030

                17 000

                0

                Pomoc społeczna

                852

                500 666

                Swiadczenia rodzinne oraz składki na ubezp. emert. i rentowe z ubezp. społeczn.

                85212

                325 000

                dot celowa otrzym z budż państwa na realiz. zad. bież. zleconych

                2010

                325 000

                Składki na ubezp zdr. opłacane za os. pobier. niektóre świadcz. z pom. społ.

                85213

                3 000

                dot celowa otrzym z budż państwa na realiz. zad. bież. zleconych

                2010

                3 000

                Zasiałki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie społeczne.

                85214

                97 000

                dotacja cel. otrzym. z budżetu państwa na realiz. zadań bieżących zleconych

                dot. cel. otrzym z budżetu państwa na realiz. zad. własnych bieżących gm.

                2010

                2030

                40 000

                57 000

                Ośrodki Pomocy Społecznej

                85219

                54 000

                dot. cel otrzym. z budżetu państwa na realiz. zadan własnych bież. gm.

                2030

                54 000

                Pozostała działalność

                85295

                21 666

                dot. cel. otrzym. z budżetu państwa na realiz. zad. bież własnych gm.

                2030

                21 666

                Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

                900

                17 000

                Pozostała działalność

                90095

                17 000

                wpływy z różnych dochow

                0970

                17 000

                4 139 015

                PLAN BUDŻETU GMINY NA 2005 r

                Załącznik Nr 2

                Wydatki

                Treść

                Dz

                Rozdz.

                §

                Projekt planu na 2005rok

                1

                2

                3

                4

                5

                Rolnictwo i łowiectwo

                010

                132 000

                Infrastruktura wodociągowa i sanitarna wsi

                01010

                120 000

                Wydatki inwestycyjne jedn. budżet.

                zakup usług pozostałych

                6050

                4300

                120 000

                Izby rolnicze

                01030

                7 000

                Wpłaty gmin na rzecz izb rolniczych

                2850

                7 000

                Pozostała działalność

                01095

                5 000

                zakup usług pozostałych

                4300

                5 000

                Transport i łączność

                600

                40 550

                Drogi publiczne powiatowe

                60014

                36 550

                dotacje przekaz. dla powiatu na inwestycje i zakupy inwest.

                6620

                36 550

                Drogi publiczne gminne

                60016

                4 000

                zakup usług pozostałych

                wydatki inwest. jedn. budzetowych

                4300

                6050

                4 000

                Gospodarka mieszkaniowa

                700

                5 800

                Gospod. gruntami i nieruchomości

                70005

                5 800

                zakup usług pozostałych

                zakup materiałów i wyposażenia

                zakup energii

                4300

                4210

                4260

                5 000

                400

                400

                Administracja publiczna

                750

                952 735

                Urzędy wojewódzkie

                75011

                97 480

                wynagrodzenie osobowe

                dodatkowe wynagrodzenie roczne

                składki na ubezpieczenie społeczne

                składki na fundusz pracy

                zakup materiałów i wyposażenia

                zakup usług pozostałych

                podróże służbowe krajowe

                odpis na fundusz świadczeń socjaln.

                nagrody i wydatki nie zal.do wynagr.

                różne opłaty i składki

                4010

                4040

                4110

                4120

                4210

                4300

                4410

                4440

                3020

                4430

                67 320

                5 355

                12 375

                1 760

                3 645

                4 000

                330

                2095

                300

                300

                Rady Gmin

                75022

                74 755

                nagrody i wyd. nie zal. do wynagr.

                zakup materiałów i wyposażenia

                zakup usług pozostałych

                3020

                4210

                4300

                67 000

                4 755

                3 000

                Urzędy Gmin

                75023

                763 500

                wynagrodzenie osobowe

                dodatkowe wynagrodzenia roczne

                składki na ubezpieczenie społeczne

                składki na fundusz pracy

                zakup materiałów

                zakup energii

                zakup usług pozostałych

                podróże służbowe

                różne opłaty i składki

                odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych

                nagrody i wyd. nie zal. do wynagr

                zakup usług remontowych

                4010

                4040

                4110

                4120

                4210

                4260

                4300

                4410

                4430

                4440

                3020

                4270

                449 600

                27 891

                83 216

                11 840

                54 109

                14 000

                66 844

                2 500

                2 000

                9 200

                2 300

                40 000

                Pozostała działalność

                75095

                17 000

                zakup usług pozostałych

                4300

                17 000

                Urzędy nacz. organ. władzy państwowej kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

                751

                523

                Urzędy nacz. org. władzy państw. kontroli i ochrony prawa

                75101

                523

                składki na ubezpieczenie społeczne

                składki na f-sz pracy

                zakupy usług pozostałych

                4110

                4120

                4300

                75

                11

                437

                Bezpieczeństwo Publiczne i Ochrona Przeciwpożarowa

                754

                48 600

                Ochotnicze Straże Pożarne

                75412

                48 600

                nagrody i wyd. nie zal. do wynagr wynagrodzenie osobowe

                dodatkowe wynagrodzenia roczne

                składki na ubezpieczenie społeczne

                składki na fundusz pracy

                zakup materiałów i wyposażenia

                zakup energii

                zakup usług pozostałych

                różne opłaty i składki

                odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych

                podróże służbowe

                3020

                4010

                4040

                4110

                4120

                4210

                4260

                4300

                4430

                4440

                4410

                3 579

                25 990

                1 521

                4 390

                645

                5 000

                1 000

                4 000

                1 300

                875

                300

                Dochody od osób prawnych od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadajacej osobowości prawnej oraz wydatki zw. z ich poborem

                756

                36 950

                Pobór podatków , opłat i niepodatkowych należności budżetowych

                75647

                36 950

                wynagrodzenie agencyjno-prowizyjne

                różne wydatki na rzecz osób fizyczn.

                zakup usług pozostałych

                4100

                3030

                4300

                22 950

                12 000

                2 000

                Obsługa Długu Publicznego

                757

                80 464

                Obsługa papierów wartościowych , kredytów i pożyczek samorz. terytor.

                75702

                76 000

                Odsetki i dysk. od krajowych pap. wart. oraz pożyczek i kredytów

                8070

                76 000

                Rozliczenie z tyt. poręczeń i gwar.udzielonych przez jedn. sam gm.

                75704

                4 464

                wypłaty z tyt. gwarancji i poręczeń

                8020

                4 464

                Różne rozliczenia

                758

                10 000

                rezerwy ogólne i celowe

                75818

                10 000

                rezerwy

                4810

                10 000

                Oświata i wychowanie

                801

                1 471 301

                Szkoły Podstawowe

                80101

                942 149

                nagrody i wyd. nie zal. do wynagr

                wynagrodzenie osobowe

                dodatkowe wynagrodzenia roczne

                składki na ubezpieczenie społeczne

                składki na fundusz pracy

                zakup materiałów i wyposażenia

                zakup pomocy naukowych

                zakup energii

                zakup usług pozostałych

                podróże służbowe

                różne opłaty i składki

                odpis na zakł f-sz św. socjalnych

                3020

                4010

                4040

                4110

                4120

                4210

                4240

                4260

                4300

                4410

                4430

                4440

                44 732

                594 788

                55 051

                113 544

                16 444

                35 000

                1 300

                10 000

                13 000

                970

                2 500

                54 820

                Przedszkola

                80104

                70 219

                nagrody i wyd. nie zal. do wynagr

                wynagrodzenie osobowe

                dodatkowe wynagrodzenia roczne

                składki na ubezpieczenie społeczne

                składki na fundusz pracy

                zakup materiałów i wyposażenia

                zakup pomocy naukowych

                zakup usług pozostałych

                podróże służbowe

                odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych

                3020

                4010

                4040

                4110

                4120

                4210

                42404300

                4410

                4440

                3 767

                48 041

                3 820

                9 026

                1 229

                500

                300

                0

                100

                3 436

                Gimnazja

                80110

                344 933

                nagrody i wyd. nie zal. do wynagr

                wynagrodzenie osobowe

                dodatkowe wynagrodzenia roczne

                składki na ubezpieczenie społeczne

                składki na fundusz pracy

                zakup materiałów i wyposażenia zaku

                zakup pomocy naukowych

                zakup energii

                zakup usług pozostałych

                podróże służbowe

                różne opłaty i składki

                odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych

                3020

                4010

                4040

                4110

                4120

                4210

                4240

                4260

                4300

                4410

                4430

                4440

                15 187

                223 619

                17 748

                47838

                6 515

                15 000

                800

                3 000

                2 000

                500

                700

                12 026

                Dowożenie uczniów do szkół

                80113

                110 000

                zakup usług pozostałych

                4300

                110 000

                Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli

                80146

                4 000

                zakup usług pozostałych

                4300

                4 000

                Ochrona zdrowia

                851

                13 645

                Przeciwdziałanie alkoholizmowi

                85154

                13 645

                wydatki na rzecz osób fizycznych

                zakup materiałów i wyposażenia

                zakup usług pozostałych

                3030

                4210

                4300

                5 500

                2 100

                6 045

                Pomoc społeczna

                852

                627 566

                Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezp. emeryt. i rentowe

                85212

                325 000

                Świadczenia społeczne

                Składki na ubezpieczenie społeczne

                3110

                4110

                323 000

                2 000

                Składki na ubezp. zdrowotne opł za osby pobierajace św. z pomocy społ.

                85213

                3 000

                składki na ubezp. zdrowotne

                4130

                3 000

                Zasiłki i pomoc w naturze

                85214

                107 000

                świadczenia społeczne

                składki na ubezpieczenie społeczne

                3110

                4110

                106 000

                1 000

                Dodatki mieszkaniowe

                85215

                65 000

                świadczenia społeczne

                3110

                65 000

                Ośrodki pomocy społecznej

                85219

                95 900

                nagrody i wyd. nie zal. do wynagr

                wynagrodzenie osobowe

                dodatkowe wynagrodzenia roczne

                składki na ubezpieczenie społeczne

                składki na fundusz pracy

                zakup materiałów i wyposażenia

                zakup usług pozostałych

                podróże służbowe

                różne opłaty i składki

                odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych

                3020

                4010

                4040

                4110

                4120

                4210

                4300

                4410

                4430

                4440

                500

                69 550

                5 250

                11 990

                1 700

                2 000

                1 915

                500

                400

                2095

                Pozostała działalność

                85295

                31 666

                świadczenia społeczne

                3110

                31 666

                Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

                900

                438 981

                Oświetlenie ulic

                90015

                58 680

                zakup energii

                zakup usług pozostałych

                4260

                4300

                44 000

                14 680

                Pozostała działalność

                90095

                197 101

                wydatki inwestycyjne jedn. budżet.

                6050

                197 101

                Oczyszczanie miast i wsi

                90003

                3 200

                zakup usług pozostałych

                4300

                3 200

                Zakłady Gospodarki Komunalnej

                90017

                180 000

                dot. przedm. z budż. otrzymana przez zakład budżetowy.

                2650

                180 000

                Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

                921

                130 000

                Biblioteki

                92116

                56 000

                dotacja podmiotowa dla inst. kultury

                2480

                56 000

                Domy i ośrodki kultury świetlice i kluby

                92109

                74 000

                dotacja podmiotowa dla inst. kultury

                2480

                74 000

                Kultura fizyczna i sport

                926

                25 000

                Pozostała działalność

                92695

                25 000

                zakup usług pozostałych

                wydatki inwest. jedn. budżetowych

                4300

                6050

                2 000

                23 000

                OGÓŁEM

                4 014 115

                Załącznik Nr 3

                PLAN

                dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań zleconych w 2005 roku

                Treść

                Dz.

                Rozdz.

                §

                Dochody

                Wydatki

                Administracja publiczna

                750

                52 000

                52 000

                Urzędy wojewódzkie

                75011

                52 000

                52 000

                dot. cel. otrzym. z budżet. państwa na realizację zadań bieżących zleconych gminie

                2010

                52 000

                -

                wynagrodzenia osobowe pracowników

                dodatkowe wynagrodzenie roczne

                składki na ubezpieczenie społeczne

                składki na fundusz pracy

                4010

                4040

                4110

                4120

                41 300

                4 500

                5 000

                1 200

                Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa

                751

                523

                523

                Urzędy naczelnych organów władzy państwowej

                75101

                523

                523

                dotacje celowe otrzym. z budżetu państwa na realiz. zadań bież. zleconych gminie.

                zakup usług pozostałych

                składki na ubzp. Społeczne

                składki na f-sz pracy

                2010

                4300

                4110

                4120

                523

                -

                437

                75

                11

                Pomoc społeczna

                852

                368 000

                368 000

                Świadczenia rodzinne oraz skł. na ubezp. społ i rentowe

                85212

                325 000

                325 000

                dotacja celowa otrzym. z bua ż. Państwa na realiz. zad.bieżących zlec.

                świadczenie społecze

                składki na ubesp. społeczne

                2010

                3110

                4110

                325 000

                -

                -

                -

                323 000

                2 000

                Zasiłki i pomoc w naturze

                85214

                40 000

                40 000

                dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zad. bież. zad. zlec.

                świadczenia społeczne

                składki na ubezpieczenie społeczne

                2010

                3110

                4110

                40 000

                -

                -

                -

                39 000

                1 000

                Składki na ubezpieczenie zdrowotne za osoby korzystające ze św. pomocy społecz.

                85213

                3 000

                3 000

                składki na ubezpieczenie zdrowotne

                dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zad. bież. zad. zlec.

                4130

                2010

                -

                3 000

                3 000

                -

                OGÓŁEM

                420 523

                420 523

                Dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zleconych jednostkom samorządu

                terytorialnego wynoszą - 9 000 zł. ( dz. 750 rozdz. 75011 § 2350 )


                Załącznik Nr 4

                WYKAZ ZADAŃ INWESTYCYJNYCH I ŚRODKÓW NA ICH REALIZACJĘ W 2005 ROKU

                Nazwa zadania

                Rok rozpocz. budowy

                Wartość

                inwestycji

                Dotychcz. poniesione

                nakłady.

                Środki wynik. z planów na 2004 rok

                w tym

                Nakłady do poniesie-nia po

                roku 2005

                środki własne z budżetu

                Wpłaty mieszkańców

                planowane środki do

                pozyskania

                Rok zakończenia

                1

                Budowa wodociągu weiejsliego Nowy Dwór - Kudrawka, Bieniowce-Synkowce

                2004

                860 073

                25 242

                120 000

                50 000

                70 000

                -

                714 831

                2006

                2

                Budowa boiska sportowego przy Zespole Szkół

                2004

                956 478

                285 405

                23 000

                23 000

                -

                100 000*

                548 073

                2006

                3

                Oczyszczalnia i kanalizacja w Nowym Dworze

                2000

                3.451 605

                3 254504

                197 101

                180 101

                17 000

                -

                -

                2005

                OGÓŁEM

                5 268 156

                3 565151

                340 101

                253 101

                87 000

                100 000

                1 262 904

                * Dotacja pozyskana będzie z Urzędu Marszałkowskiego


                Załącznik Nr 5

                Z E S T A W I E N I E

                PRZYCHODÓW I WYDATKÓW ZAKŁADU KOMUNALNEGO

                w 2005 roku.

                Lp

                Nazwa jednostki

                Stan obr.

                na pocz.roku

                Dochody

                własne

                Dotacje z

                budżetu

                Przychody

                Wydatki

                Stan śr.

                na kon.roku

                1.

                Zakład Komunalny

                61 667

                429 000

                180 000

                670 667

                660 000

                10 667

                OGÓŁEM

                61 667

                429 000

                180 000

                670 667

                660 000

                10 667

                Dotacja z budżetu przeznaczona jest na:

                • na dofinansowanie do utrzymania sprzętu oraz stacji paliw - 20 800 zł

                • na modernizację i utrzymanie dróg gminnych - 50 000 zł

                • na dofinansowanie utrzymania czystości na wysypiskach, ulicach, placach i parku oraz utrzymanie budynków będących na stanie mienia komunalnego - 85 500 zł

                • na dofinansowanie utrzymania oczyszczalni ścieków - 23 700 zł

                Załącznik Nr.6

                PLAN DOTACJI

                DLA GMINNYCH INSTYTUCJI KULTURY

                NA 2005 ROK

                Lp.

                Nazwa instytucji kultury

                Kwota dotacji z budżetu

                1.

                Biblioteki

                56 000

                2.

                Nowodworski Ośrodek Kultury

                74 000

                OGÓŁEM

                130 000

                Załącznik Nr 7

                Plan

                przychodów i wydatków środków specjalnych

                na 2005 rok

                Lp

                Rozdz.

                Nazwa jednostki i określenie śr. specjalnego

                Stan środków na poczatek roku

                Przychody

                Rozchody

                Stan środków na koniec roku

                1

                80101

                Szkoły podstawowe

                700

                5 000

                5 700

                0

                Suma

                700

                5 000

                5 700

                0

                Załącznik Nr 8

                PROGNOZA KWOTY DŁUGU

                GMINY NOWY DWÓR

                na 2005 rok

                Lp

                Wyszczególnienie

                Kwota

                I

                Stan długu na 31.12.2004r.

                1 259 700

                1.

                2.

                3.

                4.

                Emisja papierów wartościowych

                Zaciągnięte kredyty

                Zaciągnięte pożyczki

                Przyjęte depozyty w tym depozyty zbywalne

                -

                180 000

                1 079 700

                -

                II

                Planowane zwiększenie długu w 2005 r.

                -

                1

                2..

                3

                Kwota planowanego do zaciągnięcia kredytu długoterminowego

                Kwota planowanej do zaciągnięcia pożyczki

                Zobowiązania wymagalne na koniec roku

                -

                -

                -

                III

                Planowane zmniejszenie zadłużenia w 2005 roku

                144 900

                IV

                Ogółem dług na 31.12.2005 r.

                1 114 800

                V

                Planowane dochody gminy na 2005 rok

                4 139 015

                VI

                Wskaźnik - % ( IV:V )

                26,93

                Załącznik Nr 9

                Zestawienie przychodów i rozchodów

                Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska

                na 2005 rok.

                T R E Ś Ć

                Kwota

                1

                Stan środków na początek roku

                1 182

                2

                Przychody ogółem

                3 300

                w tym:

                - wpływy od Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska

                3 300

                3

                Wydatki ogółem

                4 300

                w tym:

                • urządzanie i utrzymanie terenów zieleni, zadrzewień oraz parków i inne cele służące ochronie środowiska w gminie

                • inne

                4 100

                200

                4

                Stan funduszu na koniec roku

                182

                Załącznik Nr 10

                Plan przychodów i rozchodów na 2005 rok

                Lp.

                Treść

                Kwota

                1

                Przychody ogółem

                20 000

                w tym:

                1.nadwyżka z lat ubiegłych

                2. wolne środki

                3. kredyty długoterminowe

                4. pożyczki (transza)

                5. spłaty udzielonych pożyczek

                6. wpłaty z prywatyzacji mienia

                7. sprzedaż papierów wartościowych

                -

                20 000

                -

                -

                -

                -

                -

                2

                Rozchody ogółem

                144 900

                w tym:

                1. spłaty kredytów długoterminowych

                2. spłaty pożyczek długoterminowych

                3. pożyczki udzielone

                4. wykup papierów wartościowych

                90 000

                54 900

                -

                -

                Dane uzupełniające:

                1. Nadwyżka dochodów - 124 900 zł oraz wolne środki - 20 000 zł na spłatę kredytu i pożyczki.

                CZĘŚĆ OPISOWA

                do budżetu gminy na 2005 rok

                Kwota budżetu na 2005 rok po stronie dochodów wynosi - 4 139 015 zł.

                Kwotę tą stanowią:

                • dotacje celowe na realizację zadań zleconych - 553 189 zł

                • subwencje - 2 667 831 zł

                • dochody własne - 917 995 zł

                Planowana kwota wydatków wynosi - 4 014 115 zł. Z dochodów kwotę - 124 900 zł oraz 20 000 zł z wolnych środków przeznacza się na spłatę zaciągniętego kredytu i pożyczki.

                Przedstawiam planowane źródła pozyskania dochodów własnych :

                Dz. 010 Rolnictwo i łowiectwo

                Dochody w tym dziale w kwocie - 70 000 zł planuje się pozyskać z wpłat mieszkańców na budowę linii wodociągowej w miejscowości Kudrawka - Synkowce -Bieniowce .

                Dz. 020. Leśnictwo

                Dochody w tym dziale będą to wpływy w wysokości 1 000 zł uzyskane za dzierżawę obwodów łowieckich na terenie naszej gminy.

                Dz.700. Gospodarka mieszkaniowa

                Dochody w tym dziale będą stanowiły wpływy z opłat za dzierżawę i sprzedaż mienia komunalnego na łączną kwotę - 37 150 zł.

                Dz. 750. Administracja publiczna

                Dochody w tym dziale będą stanowiły wpływy za czynności urzędowe w wysokości - 200 zł oraz dotację przekazywaną z budżetu wojewody na realizację zadań zleconych z zakresu administracji w kwocie - 52 000 zł. Do zadań zleconych w tym dziale należą:

                • prowadzenie spraw USC

                • ewidencji ludności

                • sprawy związane z obroną cywilną

                • sprawy wojskowe

                Dz.751. Urzędy naczelnych organów władzy państwowej kontroli i ochrony prawa.

                Na prowadzenie i aktualizację stałego spisu wyborców przyznano dotację w wysokości - 523 zł. Dotacja ta przekazywana będzie w ratach miesięcznych z Krajowego Biura Wyborczego Delegatury w Suwałkach

                Dz. 756 Dochody od osób prawnych od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej.

                Planowane dochody w tym dziale będą pochodziły z wpływów z podatków i opłat od osób fizycznych i osób prawnych tj. jednostek działających na terenie gminy.

                Planowane wpływy z tytułu podatków i opłat lokalnych stanowić będą kwotę - 775 645 zł. Wpłaty te będą pochodziły z podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i od osób fizycznych.

                Wpływy od osób prawnych czyli jednostek prowadzącą działalność na terenie gminy będą stanowiły kwotę - 205 500 zł będą towpływy:

                - podatku od nieruchomości - 200 000 zł

                • podatku rolnego na kwotę - 3 000 zł

                • podatku leśnego na kwotę - 2 500 zł

                Wpływy od osób fizycznych planuje się na kwotę - 363 600 zł będą one pochodziły z:

                - wpłat z podatku rolnego na kwotę- 272 000 zł

                • podatku od nieruchomości na kwotę - 50.000 zł

                • podatku leśnego - 5 500 zł

                • wpływy z opłaty targowej na kwotę - 3 000 zł

                • podatku od czynności cywilno-prawnych - 9 000 zł

                • wpłaty z odsetek na kwotę - 3 000 zł

                • podatek od posiadania psów - 300 zł

                • wpływy z opłat lokalnych - 14 000 zł

                • podatki od spadków i darowizn - 300 zł

                • podatek od środków transportowych - 6 500 zł

                Wpłaty za wydawane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w roku bieżącym planuje się na kwotę 13 645 zł. Środki te w całości będą przeznaczone na Gmina Komisję ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

                Wpływy z opłaty skarbowej szacuje się na kwotę -15 000 zł.

                Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych, opłacanych w formie karty podatkowej planuje się na - 900 zł.

                Udział naszej gminy we wpływach podatku dochodowego od osób fizycznych i prawnych szacuje się na kwotę - 177 000 zł. Podatki te przekazywane są przez Ministerstwo Finansów.

                Dz.758. Różne rozliczenia

                Przyznane subwencje naszej gminie ogółem wynoszą- 2 667 831 zł.

                z tego subwencja :

                • na oświatę - 1.451 301 zł

                • ogólna - 1 216 530 zł

                Dz.801. Oświata i wychowanie

                W tym dziale dochody będą stanowiły wpłaty za lokale mieszkalne zajmowane przez nauczycieli jest to kwota - 17 000 zł.

                Dz.853. Opieka społeczna

                Dochody w tym dziale to przyznane dotacje w wysokości - 500 666 zł na sfinansowanie zadań zleconych i własnych z zakresu pomocy społecznej. Powyższe dotacje przeznaczone będą na :

                - świadczenia rodzinne - 325 000 zł

                • zasiłki i pomoc w naturze- 97 000 zł

                • składki na ubezpieczenie zdrowotne za osoby korzystające ze świadczeń pomocy społ.- 3 000 zł

                • Terenowe Ośrodki Pomocy Społecznej - 54 000 zł

                • pozostałą działalność (żywienie dzieci w szkołach) - 21 666 zł

                Dotacje na wymienione cele przekazane będą z budżetu wojewody.

                Dz.900. Gospodarka komunalna i ochrona środowiska.

                W bieżącym roku na dofinansowanie kosztów inwestycji planuje się wpłaty mieszkańców którym dokonano podłączenia do kanalizacji w miejscowości Nowy Dwór w kwocie - 17 000 zł

                WYDATKI

                Do wysokości dochodów budżetowych planuje się wydatki budżetowe.

                Dz.010. Rolnictwo i łowiectwo

                Wydatki w tym dziale w kwocie - 132 000 zł planuje się na

                • opłatę 2% wpływów z podatku rolnego na Izby Rolnicze - 7 000 zł

                • na dofinansowanie budowy linii wodociągowej w miejscowościach Kudrawka, Synkowce, Bieniowce - 120 000 zł

                • na opłacenie za gotowość odbioru padłych sztuk zwierząt z terenu gminy.- 5000 zł

                Od miesiąca marca podpisana została umowa z Zakładem „STRUGA” S.A. z Rojewa woj. kujawsko pomorskie na usuwanie i unieszkodliwianie padłych sztuk zwierząt z terenu naszej gminy.

                Przewidywana wartość planowanego do realizacji całego zadania w zakresie wodociagowania wg kosztorysu wynosi - 860 073 zł. Do chwili obecnej zapłacono wykonawcy za sporządzenie podkładów geodezyjnych na potrzeby tej inwestycji - 25 242 zł

                W omawianym roku przeprowadzi się przetarg. Czynione będą starania w celu pozyskania środków ze źródeł pomocowych.

                Dz.600. Transport i łączność

                W roku bieżącym na drogownictwo w budżecie gminy planuje się kwotę w wysokości - 4 000 zł.

                Będzie ona przeznaczona na opracowanie dokumentacji na modernizację drogi dojazdowej do pól.

                Ponadto planuje się kwotę 36 550 zł na dofinansowanie opłacenia sporządzonej dokumentacji pod budowę drogi powiatowej planowanej do realizacji w roku bieżącym. Ponadto planuje się budowę drogi (obwodnicy) łączącą ul. Bobrzańską, Dąbrowską z ul. Sidrzańską (obok oczyszczalni).Budowa nastąpi z chwilą pozyskania środków finansowych na to zadanie. Środki planuje się pozyskać z Urzędu Marszałkowskiego z Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych .

                Dz.700. Gospodarka mieszkaniowa

                Na wydatki w tym dziale planuje się - 5 800 zł. Będą to koszta za wykonanie dokumentacji oraz wyceny mienia przeznaczonego do sprzedaży oraz drobne wydatki związane z jego utrzymaniem.

                Dz. 750. Administracja publiczna

                Na administrację ogółem planuje się wydatkować kwotę - 952 735 zł. Powyższa kwota przeznaczona będzie na:

                • rady gmin 74 755 zł

                • urzędy wojewódzkie - 97 480 zł

                • urzędy gmin - 763 500 zł

                • pozostałą działalność - 17 000 zł

                Na administrację ogółem planuje się - 860 980 zł. Kwota obejmuje koszta realizacji zadań zleconych i własnych wykonywanych przez pracowników tutejszego urzędu.

                Na wynagrodzenia i pochodne pracowników planuje się kwotę - 670 652 zł. Pozostała kwota - 190 328 zł przeznaczona będzie na wydatki rzeczowe związane z utrzymaniem budynku i działalność administracyjną. Do ważniejszych wydatków zaliczyć należy : zakup opału , zakup nowości wydawniczych ( dzienniki urzędowe ), materiałów biurowych, zakup programu LEX (

                program prawny)opłaty za telefony, przesyłki pocztowe, przeglądy kserokopiarki i komputerów, zakup prasy i paliwa do samochodu oraz opłata za ubezpieczenie sprzętu komputerowego, samochodu. W roku bieżącym planuje się remont budynku Gminy. Będzie on polegał na wymianie

                stolarki okiennej i remont dachu. Nadmienić należy , że powyższy remont planowany był w roku ubiegłym ale z uwagi na przeprowadzony remont budynku Zespołu Szkół w Nowym Dworze zmuszeni byliśmy dołożyć środki finansowe planowane na ten cel.

                Na Rady Gminy planuje się - 74 755 zł . Kwotę tą przeznaczy się na wypłatę diet radnym, członkom komisji za udział w posiedzeniach sesji, komisji oraz wypłatę ryczałtów za pełnienie funkcji Przewodniczącego i Z-cy Przewodniczącego.

                Na pozostałą działalność planuje się kwotę - 17 000 zł Wydatkuje się ją na pokrycie kosztów opłat składek za przynależność gminy do związków i stowarzyszeń oraz na opłaty ekologiczne.

                Dz.751. Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa .

                W dziale tym są zawarte wydatki na prowadzenie i aktualizację stałego rejestru wyborców. Na ten cel planuje się kwotę - 523 zł. Jest to dotacja celowa przekazywana ona będzie w ratach miesięcznych przez Krajowe Biuro Wyborcze.. Aktualizacja dokonywana jest przez pracowników USC.

                Dz.754. Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

                Na utrzymanie Straży Pożarnych planuje się kwotę - 48 600 zł . Kwota ta będzie przeznaczona na wynagrodzenie i pochodne kierowców oraz na wydatki rzeczowe .

                Wynagrodzenia i pochodne stanowić będą kwotę - .37 000 zł. Pozostałe środki w wysokości - 11 600 zł przeznaczone będą na zakup paliwa, części zamiennych, opłaty za ubezpieczenie samochodów , przeglądy, oraz wypłatę świadczeń strażakom za udział w akcjach gaśniczych oraz na ubezpieczenie drużyn strażackich

                Dz. 756 Dochody od osób prawnych , osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości pr. oraz wydatki związane z ich poborem.

                Na prowizję sołtysom za inkaso podatków i opłat planuje się - 22 950 zł , 12 000 zł na wypłatę diet sołtysom uczestniczących w posiedzeniach sesji oraz - 2 000 zł na opłaty egzekucyjne i komornicze pobierane przez Urząd Skarbowy , dział egzekucyjny za pozycje podatników skierowanych na drogę egzekucji.

                Dz.757. Obsługa długu publicznego

                W dziale tym zaplanowano kwotę - 76 000 zł na opłacenie odsetek od zaciągniętego kredytu.

                oraz odsetki od pożyczki zaciągniętej na budowę oczyszczalni i kanalizacji. W roku tym planujemy spłatę kredytu w kwocie 90 000 zł oraz pożyczki w wysokości - 54 900 zł

                Na poręczenie wekslowe dla Związku Komunalnego „Biebrza” w roku bieżącym zabezpiecza się kwotę - 4 464 zł. Jest to kwota zabezpieczająca weksel dotycząca spłaty pożyczki przypadająca na bieżący rok. Jeżeli Związek Komunalny „Biebrza” wywiąże się z w/w zobowiązania powyższe środki finansowe można przeznaczyć na inny cel.

                Dz.758. Różne rozliczenia

                W planie budżetu gminy planowana jest rezerwa budżetowa w wysokości - 10 000 zł.

                Powyższa kwota będzie przeznaczona na wydatki , które przy opracowywaniu budżetu gminy nie zostały uwzględnione.

                Dz. 801. Oświata i wychowanie

                W omawianym okresie na oświatę planuje się ogółem - 1.471 301 zł.

                z tego na :

                • szkoły podstawowe - 942 149 zł

                • gimnazjum - 344 933 zł

                • przedszkola przy szkołach podstawowych - 70 219 zł

                • na dowożenie uczniów do szkół - 110.000 zł

                • na dokształcanie nauczycieli - 4 000 zł

                Przyznana subwencja na rok bieżący która wynosi - 1 451 301 zł Jest ona niższa o - 98 295 zł w stosunku do subwencji roku ubiegłego. Usługi w zakresie dowozu uczniów do szkół świadczy Zakład Komunalny.

                Środki finansowe planowane na oświatę przeznaczone będą na wynagrodzenia i pochodne nauczycieli, obsługi oraz na wydatki rzeczowe związane z ich utrzymaniem tj. koszta energii elektrycznej, opłaty telefoniczne, za wodę prasę ,opłaty pocztowe, zakup opału, materiałów biurowych i wyposażenia .

                Dz.851. Ochrona zdrowia

                W tym dziale planuje się kwotę w wysokości - 13 645 zł na wydatki związane z działalnością Komisji do Spraw Rozwiązywania Problemów Alkoholowych..

                Będą to wypłacone diety członkom komisji i wydatki rzeczowe. Kwota ta będzie pozyskiwana z wpłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych. Kwota ta może ulec zmianie z uwagi na otrzymanie wyższych lub niższych wpływów które przeznacza się na to zadanie.

                Dz. 852. Pomoc społeczna

                Na pomoc społeczną ogółem przeznacza się - 627 566 zł w tym : - 500 666 zł to środki pochodzące z dotacji celowej na pokrycie zadań zleconych i własnych z tego zakresu.

                Powyższa kwota przeznaczona będzie na :

                - wypłatę świadczeń rodzinnych - 325 000 zł

                • zasiłki i pomoc w naturze - 107 000 zł

                • składki na ubezp. zdrowotne za osoby korzystające ze św. pomocy społecznej - 3 000 zł

                • Ośrodki Pomocy Społecznej - 95 900 zł

                • pozostałą działalność ( żywienie dzieci ) - 31 666 zł

                • dodatki mieszkaniowe - 65 000 zł

                Na wypłatę zasiłków celowych wypłacanych z funduszy własnych gminy planuje się - 10 000 zł.

                Na dodatki mieszkaniowe z budżetu gminy planuje się 65 000 zł. Jest to forma pomocy dofinansowująca do kosztów utrzymania mieszkań osobom spełniającym odpowiednie kryterium.

                W bieżącym roku nie będzie dotacji z budżetu państwa na ten cel. Całość środków na to zdanie ma obowiązek zabezpieczyć gmina.

                Na utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej ogółem planuje się 95 900 zł z tego 54 000 zł to środki z dotacji celowej a 41 900 zł to fundusze własne gminy.

                Na dożywianie uczniów w szkołach z budżetu gminy planuje się - 10 000 zł. Z dotacji celowej na ten cel przyznano - 21 666 zł

                Dz 900. Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

                W tym dziale planuje się wydatki związane z oświetleniem i konserwacją punktów świetlnych. Na ten cel przeznacza się - 58 680 zł Całość kosztów związanych z tym zadaniem ponosi gmina.

                W budżecie gminy planuje się wydatki w wysokości 3 200 zł, które poniesie się za wywóz śmieci z ustawionych kontenerów.

                Na Zakład Komunalny z budżetu gminy planuje się dotację w wysokości - 180.000 zł. Powyższa dotacja przeznaczona będzie na dofinansowanie realizowanych zadań przez tą jednostkę.

                Zakład będzie realizował zadania w zakresie :

                • dowozu uczniów do szkół

                • utrzymania wodociągów gminnych i oczyszczalni ścieków

                • modernizacji i remontów dróg

                • zimowego utrzymania dróg w stanie przejezdności

                • obsługa stacji paliw

                • porządkowanie wysypiska i żwirowni

                • utrzymywanie czystości w miejscach publicznych

                • świadczenia usług dla ludności i na rzecz gminy

                • utrzymanie kotłowni w Bobrze Wielkiej

                Zakład Komunalny zamierza osiągnąć dochody własne w wysokości - 429 000 zł.

                Będą to wpływy z :

                • wynajmu sprzętu i środków transportu - 35.000 zł

                • wpływy z dzierżawy za punkt skupu żywca i lokali - 45 000 zł

                • marży od sprzedanych towarów i paliw - 20 000 zł

                • wpłat za pobór wody - 100 000 zł

                • innych dochodów ( podłączenie wodociągowe ) -11 000 zł

                • za dowóz uczniów do szkół - 110.000 zł

                • sprzedaży kręgów, towarów i sprzętu - 4 000 zł

                • opłat pobieranych za ścieki - 20 000 zł

                • dochody z budowy dróg - 20 000 zł

                • dochody z wpłat za energię cieplną - 64 000 zł

                Po sumowaniu pozostałości z roku poprzedniego ,dotacji i dochodów własnych ogólny plan

                Zakładu Komunalnego wynosić będzie - 670 667 zł. Ogólna kwota przeznaczona na realizację zadań w Zakładzie wynosić będzie - 660 000 zł

                Kwota ta będzie przeznaczona na :

                - utrzymanie Zakładu Komunalnego jako jednostki organizacyjnej - 327 647 zł

                • utrzymanie wodociągów gminnych - 92 896 zł

                • utrzymanie grupy pracowników interwencyjnych - 20 000 zł

                • bieżące utrzymanie dróg - 95 669 zł

                • utrzymanie oczyszczalni i kanalizacji - 41 288 zł

                • utrzymanie kotłowni w Bobrze Wielkiej- 82 500 zł

                Wydatki związane z utrzymaniem Zakładu będą przeznaczone na utrzymanie pracowników administracji, stacji paliw oraz sprzętu. Na wynagrodzenie i pochodne pracowników planuje się - 211 610 zł. Pozostałą kwotę - 116 037 zł planuje się na wydatki rzeczowe. Na zakupy w Zakładzie w bieżącym roku planuje się - 72 537 zł tj. na zakup paliwa do dowożenia uczniów do szkół, na zawody sportowe, do prac porządkowych na terenie gminy i na wynajm sprzętu, zakup części zamiennych, wymiana ogumienia do posiadanych pojazdów i sprzętu, zakup środków BHP, materiałów biurowych, opału, odzieży ochronnej oraz materiałów budowlanych.

                Na usługi planuje się wydatkować - 35 500 zł.

                Będą to wydatki związane z :

                - wydatkami na odzież ochronną

                • naprawą pojazdów i sprzętu

                • ubezpieczeniem pojazdów i mienia

                • opłatami za rozmowy telefoniczne, obsługę bankową, przeglądy kasy fiskalnej , legalizację dystrybutorów, opłatę za dezynfekcję w punkcie skupu żywca, opłata za dozór techniczny, opłaty ekologiczne, opłaty za przeglądy technicze pojazdów oraz wydatki na podróże służbowe pracowników. Na opłacenie należności za energię elektryczna planuje się - 4 000 zł na opłacenie podatku VAT - 4 000 zł

                Na eksploatację i utrzymanie wodociągów gminnych planuje się - 92 896 zł.

                Kwota ta zostanie przeznaczona na wynagrodzenie i pochodne pracowników tj.- 51 596 zł Kwotę - 41 300 zł przeznaczy się na:

                - regenerację pomp,

                • opłat za badania wody,

                • opłaty ekologicze za pobór wód.

                • ubezpieczenie budynków hydroforni

                Na opłaty za energię elektryczną planuje się kwotę - 22 000 zł.

                W zakresie drogownictwa planuje się wydatkować kwotę - 95 669 zł, przeznaczona będzie na :

                - wynagrodzenie i pochodne operatorów maszyn

                • bieżące utrzymanie dróg

                • wynajm równarki do profilowania dróg

                • zakładanie przepustów

                • zimowe utrzymanie dróg

                W celu zapewnienia ciągłości prac remontowych i porządkowych na terenie gminy niezbędne jest zabezpieczenie środków na zakup sprzętu oraz na dofinansowanie do części nie refundowanych w całości wynagrodzeń i pochodnych pracowników interwencyjnych

                Na ten cel planuje się - 20 000 zł.

                Na utrzymanie oczyszczalni i kanalizacji na bieżący rok planuje się - 41 288 zł. Będą to koszta wynagrodzenia pracownika które to stanowią kwotę- 15 981 zł oraz wydatki rzeczowe związane z funkcjonowaniem tego obiektu.

                W ubiegłym roku została przejęta kotłownia w Bobrze Wielkiej, która ogrzewa 2,5 bloki. Wydatki z utrzymaniem będą polegały na zakupie oleju opałowego, opłat za energię elektryczną, ekologicznej i dozoru technicznego. Wstępnie szacuje się ,że koszta jej eksploatacji będą wynosiły 82 500 zł. Mieszkańcy wnoszą opłaty za dostarczane ciepło w ratach miesięcznych. Obecnie stawka za energię cieplną wynosi - 3,66 zł za m2 ogrzewanej powierzchni.

                Nie opłacono wszystkich należności za prace budowlane dla wykonawcy przy budowie oczyszczalni i kanalizacji. Do zapłacenia w omawianym okresie pozostało- 197 101 zł w tym :za roboty budowlane - 183 099 zł , za nadzór inwestorski - 14 002 zł

                Dz. 921. Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

                Na utrzymanie NOK z budżetu gminy przeznacza się dotację w wysokości - 130.000 zł.

                Dotacja przeznaczona będzie na dofinansowanie działalności tej jednostki.

                Na wynagrodzenia i pochodne wydatkuje się - 115 061 zł. Pozostała kwota - 14 939 zł przeznacza się na działalność kulturalną.

                Do ważniejszych wydatków w tej jednostce zaliczyć należy :

                • zakup księgozbioru

                • opłaty za abonamenty telewizorów

                • opłaty za energię elektryczną

                • opłaty za rozmowy telefoniczne

                • utrzymanie sprzętu

                • zakup środków czystości , prasy i materiałów biurowych.

                W powyższym ośrodku zatrudnione są 4 osoby i 4 pracowników świetlic w terenie .

                Dz.926.Kultura fizyczna i sport

                Na działalność w zakresie upowszechniania kultury fizycznej i sportu w gminie planuje się

                • 25 000 zł na wydatki związane z upowszechnianiem kultury fizycznej tj. organizowanie turnieji sportowych oraz na dofinansowanie budowy boiska sportowego.

                W roku bieżącym kontynuowana będzie budowa boiska sportowego przy Zespole Szkół w Nowym Dworze. Dotychczas poniesione koszta wynosiły ok. 285 405 zł. Wartość kosztorysowa tego zadania wynosi - 956 478 zł. W poprzednim okresie dokonano:

                • zdjęcie warstwy homusu i wywiezienie jej nadmiaru

                • sprofilowanie płyty boiska

                • zasianie trawy

                • wykonanie ogrodzenia

                • przygotowanie gruntu pod bieżnię wokół stadionu

                • wykonanie nasypu na miejsce widowni.

                Czynione będą starania w celu pozyskania środków finansowych z Urzędu Marszałkowskiego w Białymstoku.

                Podsumowując powyższe zagadnienia należy nadmienić, że potrzeby naszej gminy są dużo większe.

                Jednak realizacja tych potrzeb musi ograniczyć się do możliwości finansowych gminy

                2005-03-15 10:56

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Nowy Dwór

Wytwarzający/odpowiadający: Anna Dziedzicka

Wprowadzający: Anna Dziedzicka

Data modyfikacji: 2005-04-01

Opublikował: K S

Data publikacji: 2005-04-01