Uchwała 103
Uchwała Nr XXi/ 103 /05 Rady Gminy nowy dwÓr
4 marca 2005roku
w sprawie budżetu gminy na 2005 rok
Na podstawie art.18 ust.2 pkt.4 pkt.9 lit. e ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U z 2001r.Nr 142 poz.1591 z 2002r. Nr 23 poz. 220,Nr 62 poz. 558 Nr 113 poz. 984 ,Nr 153 poz. 1271 ,Nr 214 poz. 1806 i z 2003r Nr 80 poz 717 , Nr 162 poz. 1568 z 2004 r Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203 oraz art. 109, 116, 117, 122, 124, 128 ust. 2 i art. 134 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych(Dz. U. Nr 15 poz. 148, Nr45 poz. 391,Nr 65 poz. 594,Nr 166 poz 1611, Nr 189 poz 1851z 2004r Nr 19 poz. 177,Nr 93 poz. 890, Nr 121 poz. 1264, Nr 123 poz. 1291, Nr 210 poz. 2135 , Nr 273 poz. 2703) uchwala się:
Ustala się budżet gminy na 2005 rok
Dochody budżetu gminy w wysokości - 4 139 015 zł
Wydatki budżetu gminy w wysokości - 4 014 115 zł
Dochody i wydatki budżetu gminy związane z realizacją zadań zleconych
Ustala się rezerwę ogólną w kwocie - 10 000 zł
Ustala się wykaz zadań inwestycyjnych na 2004 rok
Ustala się:
Plan przychodów zakładów budżetowych gminy w kwocie - 670 667 zł
Plan dotacji dla gminnych instytucji kultury w kwocie - 130 000 zł
Plan przychodów środków specjalnych w kwocie - 5 000 zł oraz wydatki w kwocie - 5 700 zł
Przyjmuje się prognozę kwoty długu budżetu gminy
Ustala się plan przychodów i rozchodów Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Dochody w kwocie - 13 645 zł pochodzące z wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznacz się w planie wydatków na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiazywania problemów alkoholowych.
Ustala się plan przychodów i rozchodów na 2005 rok
Upoważnia się Wójta Gminy do:
Dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przenoszeniu wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działu.
Lokowania wolnych środków bieżących w innych bankach niż prowadzacy obsługę bankową gminy
Przekazania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków podległym jednostkom gminy
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiazującą od 1.01.2005roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
na dofinansowanie do utrzymania sprzętu oraz stacji paliw - 20 800 zł
na modernizację i utrzymanie dróg gminnych - 50 000 zł
na dofinansowanie utrzymania czystości na wysypiskach, ulicach, placach i parku oraz utrzymanie budynków będących na stanie mienia komunalnego - 85 500 zł
na dofinansowanie utrzymania oczyszczalni ścieków - 23 700 zł
urządzanie i utrzymanie terenów zieleni, zadrzewień oraz parków i inne cele służące ochronie środowiska w gminie
inne
spłaty kredytów długoterminowych
spłaty pożyczek długoterminowych
pożyczki udzielone
wykup papierów wartościowych
dotacje celowe na realizację zadań zleconych - 553 189 zł
subwencje - 2 667 831 zł
dochody własne - 917 995 zł
prowadzenie spraw USC
ewidencji ludności
sprawy związane z obroną cywilną
sprawy wojskowe
podatku rolnego na kwotę - 3 000 zł
podatku leśnego na kwotę - 2 500 zł
podatku od nieruchomości na kwotę - 50.000 zł
podatku leśnego - 5 500 zł
wpływy z opłaty targowej na kwotę - 3 000 zł
podatku od czynności cywilno-prawnych - 9 000 zł
wpłaty z odsetek na kwotę - 3 000 zł
podatek od posiadania psów - 300 zł
wpływy z opłat lokalnych - 14 000 zł
podatki od spadków i darowizn - 300 zł
podatek od środków transportowych - 6 500 zł
na oświatę - 1.451 301 zł
ogólna - 1 216 530 zł
zasiłki i pomoc w naturze- 97 000 zł
składki na ubezpieczenie zdrowotne za osoby korzystające ze świadczeń pomocy społ.- 3 000 zł
Terenowe Ośrodki Pomocy Społecznej - 54 000 zł
pozostałą działalność (żywienie dzieci w szkołach) - 21 666 zł
opłatę 2% wpływów z podatku rolnego na Izby Rolnicze - 7 000 zł
na dofinansowanie budowy linii wodociągowej w miejscowościach Kudrawka, Synkowce, Bieniowce - 120 000 zł
na opłacenie za gotowość odbioru padłych sztuk zwierząt z terenu gminy.- 5000 zł
rady gmin 74 755 zł
urzędy wojewódzkie - 97 480 zł
urzędy gmin - 763 500 zł
pozostałą działalność - 17 000 zł
szkoły podstawowe - 942 149 zł
gimnazjum - 344 933 zł
przedszkola przy szkołach podstawowych - 70 219 zł
na dowożenie uczniów do szkół - 110.000 zł
na dokształcanie nauczycieli - 4 000 zł
zasiłki i pomoc w naturze - 107 000 zł
składki na ubezp. zdrowotne za osoby korzystające ze św. pomocy społecznej - 3 000 zł
Ośrodki Pomocy Społecznej - 95 900 zł
pozostałą działalność ( żywienie dzieci ) - 31 666 zł
dodatki mieszkaniowe - 65 000 zł
dowozu uczniów do szkół
utrzymania wodociągów gminnych i oczyszczalni ścieków
modernizacji i remontów dróg
zimowego utrzymania dróg w stanie przejezdności
obsługa stacji paliw
porządkowanie wysypiska i żwirowni
utrzymywanie czystości w miejscach publicznych
świadczenia usług dla ludności i na rzecz gminy
utrzymanie kotłowni w Bobrze Wielkiej
wynajmu sprzętu i środków transportu - 35.000 zł
wpływy z dzierżawy za punkt skupu żywca i lokali - 45 000 zł
marży od sprzedanych towarów i paliw - 20 000 zł
wpłat za pobór wody - 100 000 zł
innych dochodów ( podłączenie wodociągowe ) -11 000 zł
za dowóz uczniów do szkół - 110.000 zł
sprzedaży kręgów, towarów i sprzętu - 4 000 zł
opłat pobieranych za ścieki - 20 000 zł
dochody z budowy dróg - 20 000 zł
dochody z wpłat za energię cieplną - 64 000 zł
utrzymanie wodociągów gminnych - 92 896 zł
utrzymanie grupy pracowników interwencyjnych - 20 000 zł
bieżące utrzymanie dróg - 95 669 zł
utrzymanie oczyszczalni i kanalizacji - 41 288 zł
utrzymanie kotłowni w Bobrze Wielkiej- 82 500 zł
naprawą pojazdów i sprzętu
ubezpieczeniem pojazdów i mienia
opłatami za rozmowy telefoniczne, obsługę bankową, przeglądy kasy fiskalnej , legalizację dystrybutorów, opłatę za dezynfekcję w punkcie skupu żywca, opłata za dozór techniczny, opłaty ekologiczne, opłaty za przeglądy technicze pojazdów oraz wydatki na podróże służbowe pracowników. Na opłacenie należności za energię elektryczna planuje się - 4 000 zł na opłacenie podatku VAT - 4 000 zł
opłat za badania wody,
opłaty ekologicze za pobór wód.
ubezpieczenie budynków hydroforni
bieżące utrzymanie dróg
wynajm równarki do profilowania dróg
zakładanie przepustów
zimowe utrzymanie dróg
zakup księgozbioru
opłaty za abonamenty telewizorów
opłaty za energię elektryczną
opłaty za rozmowy telefoniczne
utrzymanie sprzętu
zakup środków czystości , prasy i materiałów biurowych.
25 000 zł na wydatki związane z upowszechnianiem kultury fizycznej tj. organizowanie turnieji sportowych oraz na dofinansowanie budowy boiska sportowego.
zdjęcie warstwy homusu i wywiezienie jej nadmiaru
sprofilowanie płyty boiska
zasianie trawy
wykonanie ogrodzenia
przygotowanie gruntu pod bieżnię wokół stadionu
wykonanie nasypu na miejsce widowni.
zgodnie z załącznikiem Nr 1
zgodnie z załącznikiem Nr 2
Z nadwyżki budżetu w kwocie - 124 900 zł oraz z wolnych środków - 20 000 zł przeznacza się na spłatę kredytu i pożyczki .
zgodnie z załącznikiem Nr 3
zgodnie z załącznikiem Nr 4
w tym dotacja budżetu gminy - 180 000 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 5
zgodnie z załącznikiem Nr 6
zgodnie z załącznikiem Nr 7
zgodnie z załącznikiem Nr 8
zgodnie z załącznikiem Nr 9
zgodnie z załącznikiem Nr 10
Przewodniczący Rady
Wiesław Hanczaruk
PLAN BUDŻETU GMINY NA 2005 ROK
Załącznik Nr 1
Dochody
Treść |
Dz |
Rozdz. |
§ |
Projekt planu na 2005 rok |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Rolnictwo |
010 |
|
|
70 000 |
Infrastruktura wodociągowa i sanitarna wsi |
|
01010 |
|
70 000 |
wpływy z różnych dochodów |
|
|
0970 |
70 000 |
Leśnictwo
|
020 |
|
|
1000 |
Gospodarka leśna |
|
02001 |
|
1000 |
dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych |
|
|
0750 |
1000 |
Gospodarka mieszkaniowa
|
700 |
|
|
37 150 |
Gospodarka gruntami i nieruchom. |
|
70005 |
|
37 150 |
wpływ z opłat za uż. wiecz. nieruch dochody z najmu dzierżawy doch. ze sprzed. wyr. i skł. majątkowych
|
|
|
0470 0750 0840 |
150 34 000 3 000 |
Administracja publiczna
|
750 |
|
|
52 200 |
Urzędy wojewódzkie |
|
75011 |
|
52 000
|
dot. cel. otrzymana z budżetu państwa na real. zad. bież. zlec. |
|
|
2010 |
52 000 |
Pozostała działalność |
|
75095 |
|
200 |
wpływy z opłaty adm. za czynności urz.
|
|
|
0450
|
200 |
Urzędy nacz. org. wł państwowej kontr. i ochrony prawa oraz sądown |
751 |
|
|
523 |
Urzędy nacz. org. wł. państw. kontroli i ochrony prawa |
|
75101 |
|
523 523523 |
dot. cel. otrzym. z budzetu panstwa na realiz. zad. zlec. biez. gminy. |
|
|
2010 |
523 |
Dochody od osób pr. od osób fiz. i innych jedn. nie posiad. osobow. pr. oraz wydatki zw. z ich poborem |
756 |
|
|
775 645 |
Wpływy z podatku dochod. od osób fiz. |
|
75601 |
|
900 |
podatek od działalności gospod. osób fiz. opłacany w formie karty podatkowej
|
|
|
0350
|
900 |
Wpływy z pod roln. ,leśnego,pod. do czyn. cyw -pr,pod i opł lok. od osób pr.
|
|
75615 |
|
205 500 |
podatek od nieruchomości podatek rolny podatek leśny |
|
|
0310 0320 0330 |
200 000 3 000 2 500 |
Wpływy z podatku roln., leśnego pod. od czynn. cywilno-pr, pod. od spadków i darowizn oraz pod. i opłat lokalnych od osób fizycznych |
|
75616 |
|
363 600 |
podatek od nieruchomości podatek rolny podatek leśny podatek od środków transportowych podatek od spadków i darowizn podatek od posiadania psów wpływy z opłaty targowej opłaty lokalne podatek od czynności cywilno prawn. odsetki |
|
|
0310 0320 0330 0340 0360 0370 0430 0490 0500 0910
|
50 000 272 000 5 500 6 500 300 300 3 000 14 000 9 000 3 000
|
Wpł. z innych opłat stanow. doch jedn. samorz. terytorialnego na podst. ustaw |
|
75618 |
|
28 645 |
wpływy z opłaty skarbowej wpływy za zezw. na sprzedaż napojów alkoh. |
|
|
0410 0480 |
15 000 13 645 |
Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa
|
|
75621 |
|
177 000 |
podatek od osób fizycznych podatek dochodowy od osób prawnych
|
|
|
0010 0020 |
175 000 2 000 |
Różne rozliczenia
|
758 |
|
|
2 667 831 |
Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu gminnego |
|
75801 |
|
1 451 301 |
subwencje ogólne z budżetu państwa |
|
|
2920 |
1 451 301 |
Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin |
|
75807 |
|
1 216 530 |
subwencje ogólne z budżetu państwa |
|
|
2920 |
1 216 530 |
Oświata i wychowanie
|
801 |
|
|
17 000 |
Szkoły Podstawowe |
|
80101 |
|
17 000 |
wpływy z usług dotacja celowa otrzym. z budżetu państwa na reliz. zadan bież. własnych |
|
|
0830 2030
|
17 000 0 |
Pomoc społeczna |
852 |
|
|
500 666 |
Swiadczenia rodzinne oraz składki na ubezp. emert. i rentowe z ubezp. społeczn. |
|
85212 |
|
325 000 |
dot celowa otrzym z budż państwa na realiz. zad. bież. zleconych |
|
|
2010 |
325 000 |
Składki na ubezp zdr. opłacane za os. pobier. niektóre świadcz. z pom. społ. |
|
85213 |
|
3 000 |
dot celowa otrzym z budż państwa na realiz. zad. bież. zleconych |
|
|
2010 |
3 000 |
Zasiałki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie społeczne. |
|
85214 |
|
97 000 |
dotacja cel. otrzym. z budżetu państwa na realiz. zadań bieżących zleconych dot. cel. otrzym z budżetu państwa na realiz. zad. własnych bieżących gm. |
|
|
2010
2030
|
40 000
57 000 |
Ośrodki Pomocy Społecznej |
|
85219 |
|
54 000 |
dot. cel otrzym. z budżetu państwa na realiz. zadan własnych bież. gm. |
|
|
2030
|
54 000 |
Pozostała działalność
|
|
85295 |
|
21 666 |
dot. cel. otrzym. z budżetu państwa na realiz. zad. bież własnych gm.
|
|
|
2030 |
21 666
|
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
900 |
|
|
17 000 |
Pozostała działalność |
|
90095 |
|
17 000 |
wpływy z różnych dochow |
|
|
0970 |
17 000 |
|
|
|
|
4 139 015 |
PLAN BUDŻETU GMINY NA 2005 r
Załącznik Nr 2
Wydatki
Treść
|
Dz |
Rozdz. |
§ |
Projekt planu na 2005rok |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Rolnictwo i łowiectwo |
010 |
|
|
132 000 |
Infrastruktura wodociągowa i sanitarna wsi |
|
01010 |
|
120 000 |
Wydatki inwestycyjne jedn. budżet. zakup usług pozostałych |
|
|
6050 4300 |
120 000 |
Izby rolnicze |
|
01030 |
|
7 000 |
Wpłaty gmin na rzecz izb rolniczych |
|
|
2850 |
7 000 |
Pozostała działalność |
|
01095 |
|
5 000 |
zakup usług pozostałych |
|
|
4300 |
5 000 |
Transport i łączność
|
600 |
|
|
40 550 |
Drogi publiczne powiatowe |
|
60014 |
|
36 550 |
dotacje przekaz. dla powiatu na inwestycje i zakupy inwest. |
|
|
6620 |
36 550 |
Drogi publiczne gminne |
|
60016 |
|
4 000 |
zakup usług pozostałych wydatki inwest. jedn. budzetowych |
|
|
4300 6050 |
4 000 |
Gospodarka mieszkaniowa
|
700 |
|
|
5 800 |
Gospod. gruntami i nieruchomości |
|
70005 |
|
5 800 |
zakup usług pozostałych zakup materiałów i wyposażenia zakup energii |
|
|
4300 4210 4260 |
5 000 400 400 |
Administracja publiczna
|
750 |
|
|
952 735 |
Urzędy wojewódzkie |
|
75011 |
|
97 480 |
wynagrodzenie osobowe dodatkowe wynagrodzenie roczne składki na ubezpieczenie społeczne składki na fundusz pracy zakup materiałów i wyposażenia zakup usług pozostałych podróże służbowe krajowe odpis na fundusz świadczeń socjaln. nagrody i wydatki nie zal.do wynagr. różne opłaty i składki |
|
|
4010 4040 4110 4120 4210 4300 4410 4440 3020 4430 |
67 320 5 355 12 375 1 760 3 645 4 000 330 2095 300 300 |
Rady Gmin |
|
75022 |
|
74 755 |
nagrody i wyd. nie zal. do wynagr. zakup materiałów i wyposażenia zakup usług pozostałych |
|
|
3020 4210 4300 |
67 000 4 755 3 000
|
Urzędy Gmin |
|
75023 |
|
763 500 |
wynagrodzenie osobowe dodatkowe wynagrodzenia roczne składki na ubezpieczenie społeczne składki na fundusz pracy zakup materiałów zakup energii zakup usług pozostałych podróże służbowe różne opłaty i składki odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych nagrody i wyd. nie zal. do wynagr zakup usług remontowych |
|
|
4010 4040 4110 4120 4210 4260 4300 4410 4430 4440 3020 4270 |
449 600 27 891 83 216 11 840 54 109 14 000 66 844 2 500 2 000 9 200 2 300 40 000
|
Pozostała działalność |
|
75095 |
|
17 000 |
zakup usług pozostałych
|
|
|
4300 |
17 000 |
Urzędy nacz. organ. władzy państwowej kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa |
751 |
|
|
523 |
Urzędy nacz. org. władzy państw. kontroli i ochrony prawa |
|
75101 |
|
523 |
składki na ubezpieczenie społeczne składki na f-sz pracy zakupy usług pozostałych |
|
|
4110 4120 4300 |
75 11 437 |
Bezpieczeństwo Publiczne i Ochrona Przeciwpożarowa |
754 |
|
|
48 600 |
Ochotnicze Straże Pożarne
|
|
75412 |
|
48 600 |
nagrody i wyd. nie zal. do wynagr wynagrodzenie osobowe dodatkowe wynagrodzenia roczne składki na ubezpieczenie społeczne składki na fundusz pracy zakup materiałów i wyposażenia zakup energii zakup usług pozostałych różne opłaty i składki odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych podróże służbowe |
|
|
3020 4010 4040 4110 4120 4210 4260 4300 4430 4440 4410 |
3 579 25 990 1 521 4 390 645 5 000 1 000 4 000 1 300 875 300 |
Dochody od osób prawnych od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadajacej osobowości prawnej oraz wydatki zw. z ich poborem |
756 |
|
|
36 950
|
Pobór podatków , opłat i niepodatkowych należności budżetowych |
|
75647 |
|
36 950 |
wynagrodzenie agencyjno-prowizyjne różne wydatki na rzecz osób fizyczn. zakup usług pozostałych |
|
|
4100 3030 4300 |
22 950 12 000 2 000
|
Obsługa Długu Publicznego
|
757 |
|
|
80 464 |
Obsługa papierów wartościowych , kredytów i pożyczek samorz. terytor. |
|
75702 |
|
76 000 |
Odsetki i dysk. od krajowych pap. wart. oraz pożyczek i kredytów |
|
|
8070 |
76 000 |
Rozliczenie z tyt. poręczeń i gwar.udzielonych przez jedn. sam gm. |
|
75704 |
|
4 464 |
wypłaty z tyt. gwarancji i poręczeń |
|
|
8020 |
4 464 |
Różne rozliczenia |
758 |
|
|
10 000 |
rezerwy ogólne i celowe |
|
75818 |
|
10 000 |
rezerwy |
|
|
4810 |
10 000 |
Oświata i wychowanie
|
801 |
|
|
1 471 301 |
Szkoły Podstawowe |
|
80101 |
|
942 149 |
nagrody i wyd. nie zal. do wynagr wynagrodzenie osobowe dodatkowe wynagrodzenia roczne składki na ubezpieczenie społeczne składki na fundusz pracy zakup materiałów i wyposażenia zakup pomocy naukowych zakup energii zakup usług pozostałych podróże służbowe różne opłaty i składki odpis na zakł f-sz św. socjalnych |
|
|
3020 4010 4040 4110 4120 4210 4240 4260 4300 4410 4430 4440
|
44 732 594 788 55 051 113 544 16 444 35 000 1 300 10 000 13 000 970 2 500 54 820 |
Przedszkola |
|
80104 |
|
70 219 |
nagrody i wyd. nie zal. do wynagr wynagrodzenie osobowe dodatkowe wynagrodzenia roczne składki na ubezpieczenie społeczne składki na fundusz pracy zakup materiałów i wyposażenia zakup pomocy naukowych zakup usług pozostałych podróże służbowe odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych |
|
|
3020 4010 4040 4110 4120 4210 42404300 4410 4440 |
3 767 48 041 3 820 9 026 1 229 500 300 0 100 3 436
|
Gimnazja |
|
80110 |
|
344 933 |
nagrody i wyd. nie zal. do wynagr wynagrodzenie osobowe dodatkowe wynagrodzenia roczne składki na ubezpieczenie społeczne składki na fundusz pracy zakup materiałów i wyposażenia zaku zakup pomocy naukowych zakup energii zakup usług pozostałych podróże służbowe różne opłaty i składki odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych |
|
|
3020 4010 4040 4110 4120 4210 4240 4260 4300 4410 4430 4440 |
15 187 223 619 17 748 47838 6 515 15 000 800 3 000 2 000 500 700 12 026
|
Dowożenie uczniów do szkół
|
|
80113 |
|
110 000 |
zakup usług pozostałych
|
|
|
4300
|
110 000 |
Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli |
|
80146 |
|
4 000 |
zakup usług pozostałych |
|
|
4300 |
4 000 |
Ochrona zdrowia
|
851 |
|
|
13 645 |
Przeciwdziałanie alkoholizmowi
|
|
85154 |
|
13 645 |
wydatki na rzecz osób fizycznych zakup materiałów i wyposażenia zakup usług pozostałych
|
|
|
3030 4210 4300 |
5 500 2 100 6 045 |
Pomoc społeczna |
852 |
|
|
627 566 |
Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezp. emeryt. i rentowe |
|
85212 |
|
325 000 |
Świadczenia społeczne Składki na ubezpieczenie społeczne |
|
|
3110 4110 |
323 000 2 000
|
Składki na ubezp. zdrowotne opł za osby pobierajace św. z pomocy społ. |
|
85213 |
|
3 000 |
składki na ubezp. zdrowotne |
|
|
4130 |
3 000 |
Zasiłki i pomoc w naturze |
|
85214 |
|
107 000 |
świadczenia społeczne składki na ubezpieczenie społeczne |
|
|
3110 4110 |
106 000 1 000 |
Dodatki mieszkaniowe
|
|
85215 |
|
65 000 |
świadczenia społeczne |
|
|
3110 |
65 000 |
Ośrodki pomocy społecznej
|
|
85219 |
|
95 900 |
nagrody i wyd. nie zal. do wynagr wynagrodzenie osobowe dodatkowe wynagrodzenia roczne składki na ubezpieczenie społeczne składki na fundusz pracy zakup materiałów i wyposażenia zakup usług pozostałych podróże służbowe różne opłaty i składki odpis na zakład. f-sz. św. socjalnych
|
|
|
3020 4010 4040 4110 4120 4210 4300 4410 4430 4440 |
500 69 550 5 250 11 990 1 700 2 000 1 915 500 400 2095 |
Pozostała działalność
|
|
85295 |
|
31 666 |
świadczenia społeczne |
|
|
3110 |
31 666 |
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
900 |
|
|
438 981 |
Oświetlenie ulic
|
|
90015 |
|
58 680 |
zakup energii zakup usług pozostałych |
|
|
4260 4300
|
44 000 14 680 |
Pozostała działalność
|
|
90095 |
|
197 101 |
wydatki inwestycyjne jedn. budżet. |
|
|
6050 |
197 101 |
Oczyszczanie miast i wsi |
|
90003 |
|
3 200 |
zakup usług pozostałych |
|
|
4300 |
3 200 |
Zakłady Gospodarki Komunalnej |
|
90017 |
|
180 000 |
dot. przedm. z budż. otrzymana przez zakład budżetowy. |
|
|
2650 |
180 000 |
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
|
921 |
|
|
130 000 |
Biblioteki |
|
92116 |
|
56 000 |
dotacja podmiotowa dla inst. kultury |
|
|
2480 |
56 000 |
Domy i ośrodki kultury świetlice i kluby |
|
92109 |
|
74 000 |
dotacja podmiotowa dla inst. kultury |
|
|
2480 |
74 000 |
Kultura fizyczna i sport
|
926 |
|
|
25 000 |
Pozostała działalność
|
|
92695 |
|
25 000 |
zakup usług pozostałych wydatki inwest. jedn. budżetowych |
|
|
4300 6050 |
2 000 23 000 |
OGÓŁEM
|
|
|
|
4 014 115 |
Załącznik Nr 3
PLAN
dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań zleconych w 2005 roku
Treść
|
Dz. |
Rozdz. |
§ |
Dochody |
Wydatki |
Administracja publiczna
|
750 |
|
|
52 000 |
52 000 |
Urzędy wojewódzkie |
|
75011 |
|
52 000 |
52 000 |
dot. cel. otrzym. z budżet. państwa na realizację zadań bieżących zleconych gminie |
|
|
2010 |
52 000 |
- |
wynagrodzenia osobowe pracowników dodatkowe wynagrodzenie roczne składki na ubezpieczenie społeczne składki na fundusz pracy |
|
|
4010 4040 4110 4120 |
|
41 300 4 500 5 000 1 200 |
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa |
751 |
|
|
523 |
523 |
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej |
|
75101 |
|
523 |
523 |
dotacje celowe otrzym. z budżetu państwa na realiz. zadań bież. zleconych gminie. zakup usług pozostałych składki na ubzp. Społeczne składki na f-sz pracy
|
|
|
2010
4300 4110 4120 |
523 |
-
437 75 11 |
Pomoc społeczna |
852 |
|
|
368 000 |
368 000 |
Świadczenia rodzinne oraz skł. na ubezp. społ i rentowe |
|
85212 |
|
325 000 |
325 000 |
dotacja celowa otrzym. z bua ż. Państwa na realiz. zad.bieżących zlec. świadczenie społecze składki na ubesp. społeczne |
|
|
2010
3110 4110 |
325 000
- - |
-
323 000 2 000 |
Zasiłki i pomoc w naturze |
|
85214 |
|
40 000 |
40 000 |
dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zad. bież. zad. zlec. świadczenia społeczne składki na ubezpieczenie społeczne |
|
|
2010
3110 4110 |
40 000
- - |
-
39 000 1 000 |
Składki na ubezpieczenie zdrowotne za osoby korzystające ze św. pomocy społecz. |
|
85213 |
|
3 000 |
3 000 |
składki na ubezpieczenie zdrowotne dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zad. bież. zad. zlec. |
|
|
4130 2010 |
- 3 000 |
3 000 - |
OGÓŁEM
|
|
|
|
420 523 |
420 523 |
Dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zleconych jednostkom samorządu
terytorialnego wynoszą - 9 000 zł. ( dz. 750 rozdz. 75011 § 2350 )
Załącznik Nr 4
WYKAZ ZADAŃ INWESTYCYJNYCH I ŚRODKÓW NA ICH REALIZACJĘ W 2005 ROKU
|
Nazwa zadania |
Rok rozpocz. budowy |
Wartość inwestycji |
Dotychcz. poniesione nakłady. |
Środki wynik. z planów na 2004 rok |
w tym |
Nakłady do poniesie-nia po roku 2005 |
||
|
|
|
|
|
|
środki własne z budżetu |
Wpłaty mieszkańców |
planowane środki do pozyskania |
|
|
|
Rok zakończenia |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Budowa wodociągu weiejsliego Nowy Dwór - Kudrawka, Bieniowce-Synkowce |
2004 |
860 073 |
25 242 |
120 000 |
50 000 |
70 000 |
- |
714 831 |
|
|
2006 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Budowa boiska sportowego przy Zespole Szkół |
2004 |
956 478
|
285 405 |
23 000
|
23 000 |
- |
100 000* |
548 073 |
|
|
2006 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Oczyszczalnia i kanalizacja w Nowym Dworze
|
2000 |
3.451 605 |
3 254504 |
197 101 |
180 101 |
17 000
|
- |
- |
|
|
2005 |
|
|
|
|
|
|
|
OGÓŁEM
|
|
5 268 156 |
3 565151 |
340 101 |
253 101 |
87 000 |
100 000 |
1 262 904 |
* Dotacja pozyskana będzie z Urzędu Marszałkowskiego
Załącznik Nr 5
Z E S T A W I E N I E
PRZYCHODÓW I WYDATKÓW ZAKŁADU KOMUNALNEGO
w 2005 roku.
Lp |
Nazwa jednostki |
Stan obr. na pocz.roku |
Dochody własne |
Dotacje z budżetu |
Przychody |
Wydatki |
Stan śr. na kon.roku |
1. |
Zakład Komunalny
|
61 667 |
429 000 |
180 000 |
670 667 |
660 000 |
10 667 |
|
OGÓŁEM
|
61 667 |
429 000 |
180 000 |
670 667 |
660 000 |
10 667 |
Dotacja z budżetu przeznaczona jest na:
Załącznik Nr.6
PLAN DOTACJI
DLA GMINNYCH INSTYTUCJI KULTURY
NA 2005 ROK
Lp. |
Nazwa instytucji kultury |
Kwota dotacji z budżetu
|
1. |
Biblioteki
|
56 000 |
2. |
Nowodworski Ośrodek Kultury
|
74 000 |
|
OGÓŁEM |
130 000 |
Załącznik Nr 7
Plan
przychodów i wydatków środków specjalnych
na 2005 rok
Lp |
Rozdz. |
Nazwa jednostki i określenie śr. specjalnego |
Stan środków na poczatek roku |
Przychody |
Rozchody |
Stan środków na koniec roku |
1
|
80101
|
Szkoły podstawowe
|
700
|
5 000
|
5 700
|
0
|
|
|
Suma |
700 |
5 000
|
5 700 |
0 |
Załącznik Nr 8
PROGNOZA KWOTY DŁUGU
GMINY NOWY DWÓR
na 2005 rok
Lp |
Wyszczególnienie |
Kwota |
I |
Stan długu na 31.12.2004r. |
1 259 700 |
1. 2. 3. 4. |
Emisja papierów wartościowych Zaciągnięte kredyty Zaciągnięte pożyczki Przyjęte depozyty w tym depozyty zbywalne |
- 180 000 1 079 700 - |
II |
Planowane zwiększenie długu w 2005 r. |
- |
1
2..
3 |
Kwota planowanego do zaciągnięcia kredytu długoterminowego Kwota planowanej do zaciągnięcia pożyczki Zobowiązania wymagalne na koniec roku |
-
-
- |
III |
Planowane zmniejszenie zadłużenia w 2005 roku |
144 900 |
IV |
Ogółem dług na 31.12.2005 r. |
1 114 800 |
V |
Planowane dochody gminy na 2005 rok |
4 139 015 |
VI |
Wskaźnik - % ( IV:V ) |
26,93 |
Załącznik Nr 9
Zestawienie przychodów i rozchodów
Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska
na 2005 rok.
|
T R E Ś Ć
|
Kwota |
1 |
Stan środków na początek roku |
1 182 |
2 |
Przychody ogółem |
3 300 |
|
w tym: - wpływy od Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska |
3 300 |
3 |
Wydatki ogółem |
4 300
|
|
w tym: |
4 100
200 |
4 |
Stan funduszu na koniec roku
|
182 |
Załącznik Nr 10
Plan przychodów i rozchodów na 2005 rok
Lp. |
Treść |
Kwota
|
1 |
Przychody ogółem
|
20 000 |
|
w tym: 1.nadwyżka z lat ubiegłych 2. wolne środki 3. kredyty długoterminowe 4. pożyczki (transza) 5. spłaty udzielonych pożyczek 6. wpłaty z prywatyzacji mienia 7. sprzedaż papierów wartościowych
|
- 20 000 - - - - -
|
2 |
Rozchody ogółem |
144 900 |
|
w tym:
|
90 000 54 900 - - |
Dane uzupełniające:
1. Nadwyżka dochodów - 124 900 zł oraz wolne środki - 20 000 zł na spłatę kredytu i pożyczki.
CZĘŚĆ OPISOWA
do budżetu gminy na 2005 rok
Kwota budżetu na 2005 rok po stronie dochodów wynosi - 4 139 015 zł.
Kwotę tą stanowią:
Planowana kwota wydatków wynosi - 4 014 115 zł. Z dochodów kwotę - 124 900 zł oraz 20 000 zł z wolnych środków przeznacza się na spłatę zaciągniętego kredytu i pożyczki.
Przedstawiam planowane źródła pozyskania dochodów własnych :
Dz. 010 Rolnictwo i łowiectwo
Dochody w tym dziale w kwocie - 70 000 zł planuje się pozyskać z wpłat mieszkańców na budowę linii wodociągowej w miejscowości Kudrawka - Synkowce -Bieniowce .
Dz. 020. Leśnictwo
Dochody w tym dziale będą to wpływy w wysokości 1 000 zł uzyskane za dzierżawę obwodów łowieckich na terenie naszej gminy.
Dz.700. Gospodarka mieszkaniowa
Dochody w tym dziale będą stanowiły wpływy z opłat za dzierżawę i sprzedaż mienia komunalnego na łączną kwotę - 37 150 zł.
Dz. 750. Administracja publiczna
Dochody w tym dziale będą stanowiły wpływy za czynności urzędowe w wysokości - 200 zł oraz dotację przekazywaną z budżetu wojewody na realizację zadań zleconych z zakresu administracji w kwocie - 52 000 zł. Do zadań zleconych w tym dziale należą:
Dz.751. Urzędy naczelnych organów władzy państwowej kontroli i ochrony prawa.
Na prowadzenie i aktualizację stałego spisu wyborców przyznano dotację w wysokości - 523 zł. Dotacja ta przekazywana będzie w ratach miesięcznych z Krajowego Biura Wyborczego Delegatury w Suwałkach
Dz. 756 Dochody od osób prawnych od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej.
Planowane dochody w tym dziale będą pochodziły z wpływów z podatków i opłat od osób fizycznych i osób prawnych tj. jednostek działających na terenie gminy.
Planowane wpływy z tytułu podatków i opłat lokalnych stanowić będą kwotę - 775 645 zł. Wpłaty te będą pochodziły z podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i od osób fizycznych.
Wpływy od osób prawnych czyli jednostek prowadzącą działalność na terenie gminy będą stanowiły kwotę - 205 500 zł będą towpływy:
- podatku od nieruchomości - 200 000 zł
Wpływy od osób fizycznych planuje się na kwotę - 363 600 zł będą one pochodziły z:
- wpłat z podatku rolnego na kwotę- 272 000 zł
Wpłaty za wydawane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w roku bieżącym planuje się na kwotę 13 645 zł. Środki te w całości będą przeznaczone na Gmina Komisję ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Wpływy z opłaty skarbowej szacuje się na kwotę -15 000 zł.
Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych, opłacanych w formie karty podatkowej planuje się na - 900 zł.
Udział naszej gminy we wpływach podatku dochodowego od osób fizycznych i prawnych szacuje się na kwotę - 177 000 zł. Podatki te przekazywane są przez Ministerstwo Finansów.
Dz.758. Różne rozliczenia
Przyznane subwencje naszej gminie ogółem wynoszą- 2 667 831 zł.
z tego subwencja :
Dz.801. Oświata i wychowanie
W tym dziale dochody będą stanowiły wpłaty za lokale mieszkalne zajmowane przez nauczycieli jest to kwota - 17 000 zł.
Dz.853. Opieka społeczna
Dochody w tym dziale to przyznane dotacje w wysokości - 500 666 zł na sfinansowanie zadań zleconych i własnych z zakresu pomocy społecznej. Powyższe dotacje przeznaczone będą na :
- świadczenia rodzinne - 325 000 zł
Dotacje na wymienione cele przekazane będą z budżetu wojewody.
Dz.900. Gospodarka komunalna i ochrona środowiska.
W bieżącym roku na dofinansowanie kosztów inwestycji planuje się wpłaty mieszkańców którym dokonano podłączenia do kanalizacji w miejscowości Nowy Dwór w kwocie - 17 000 zł
WYDATKI
Do wysokości dochodów budżetowych planuje się wydatki budżetowe.
Dz.010. Rolnictwo i łowiectwo
Wydatki w tym dziale w kwocie - 132 000 zł planuje się na
Od miesiąca marca podpisana została umowa z Zakładem „STRUGA” S.A. z Rojewa woj. kujawsko pomorskie na usuwanie i unieszkodliwianie padłych sztuk zwierząt z terenu naszej gminy.
Przewidywana wartość planowanego do realizacji całego zadania w zakresie wodociagowania wg kosztorysu wynosi - 860 073 zł. Do chwili obecnej zapłacono wykonawcy za sporządzenie podkładów geodezyjnych na potrzeby tej inwestycji - 25 242 zł
W omawianym roku przeprowadzi się przetarg. Czynione będą starania w celu pozyskania środków ze źródeł pomocowych.
Dz.600. Transport i łączność
W roku bieżącym na drogownictwo w budżecie gminy planuje się kwotę w wysokości - 4 000 zł.
Będzie ona przeznaczona na opracowanie dokumentacji na modernizację drogi dojazdowej do pól.
Ponadto planuje się kwotę 36 550 zł na dofinansowanie opłacenia sporządzonej dokumentacji pod budowę drogi powiatowej planowanej do realizacji w roku bieżącym. Ponadto planuje się budowę drogi (obwodnicy) łączącą ul. Bobrzańską, Dąbrowską z ul. Sidrzańską (obok oczyszczalni).Budowa nastąpi z chwilą pozyskania środków finansowych na to zadanie. Środki planuje się pozyskać z Urzędu Marszałkowskiego z Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych .
Dz.700. Gospodarka mieszkaniowa
Na wydatki w tym dziale planuje się - 5 800 zł. Będą to koszta za wykonanie dokumentacji oraz wyceny mienia przeznaczonego do sprzedaży oraz drobne wydatki związane z jego utrzymaniem.
Dz. 750. Administracja publiczna
Na administrację ogółem planuje się wydatkować kwotę - 952 735 zł. Powyższa kwota przeznaczona będzie na:
Na administrację ogółem planuje się - 860 980 zł. Kwota obejmuje koszta realizacji zadań zleconych i własnych wykonywanych przez pracowników tutejszego urzędu.
Na wynagrodzenia i pochodne pracowników planuje się kwotę - 670 652 zł. Pozostała kwota - 190 328 zł przeznaczona będzie na wydatki rzeczowe związane z utrzymaniem budynku i działalność administracyjną. Do ważniejszych wydatków zaliczyć należy : zakup opału , zakup nowości wydawniczych ( dzienniki urzędowe ), materiałów biurowych, zakup programu LEX (
program prawny)opłaty za telefony, przesyłki pocztowe, przeglądy kserokopiarki i komputerów, zakup prasy i paliwa do samochodu oraz opłata za ubezpieczenie sprzętu komputerowego, samochodu. W roku bieżącym planuje się remont budynku Gminy. Będzie on polegał na wymianie
stolarki okiennej i remont dachu. Nadmienić należy , że powyższy remont planowany był w roku ubiegłym ale z uwagi na przeprowadzony remont budynku Zespołu Szkół w Nowym Dworze zmuszeni byliśmy dołożyć środki finansowe planowane na ten cel.
Na Rady Gminy planuje się - 74 755 zł . Kwotę tą przeznaczy się na wypłatę diet radnym, członkom komisji za udział w posiedzeniach sesji, komisji oraz wypłatę ryczałtów za pełnienie funkcji Przewodniczącego i Z-cy Przewodniczącego.
Na pozostałą działalność planuje się kwotę - 17 000 zł Wydatkuje się ją na pokrycie kosztów opłat składek za przynależność gminy do związków i stowarzyszeń oraz na opłaty ekologiczne.
Dz.751. Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa .
W dziale tym są zawarte wydatki na prowadzenie i aktualizację stałego rejestru wyborców. Na ten cel planuje się kwotę - 523 zł. Jest to dotacja celowa przekazywana ona będzie w ratach miesięcznych przez Krajowe Biuro Wyborcze.. Aktualizacja dokonywana jest przez pracowników USC.
Dz.754. Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
Na utrzymanie Straży Pożarnych planuje się kwotę - 48 600 zł . Kwota ta będzie przeznaczona na wynagrodzenie i pochodne kierowców oraz na wydatki rzeczowe .
Wynagrodzenia i pochodne stanowić będą kwotę - .37 000 zł. Pozostałe środki w wysokości - 11 600 zł przeznaczone będą na zakup paliwa, części zamiennych, opłaty za ubezpieczenie samochodów , przeglądy, oraz wypłatę świadczeń strażakom za udział w akcjach gaśniczych oraz na ubezpieczenie drużyn strażackich
Dz. 756 Dochody od osób prawnych , osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości pr. oraz wydatki związane z ich poborem.
Na prowizję sołtysom za inkaso podatków i opłat planuje się - 22 950 zł , 12 000 zł na wypłatę diet sołtysom uczestniczących w posiedzeniach sesji oraz - 2 000 zł na opłaty egzekucyjne i komornicze pobierane przez Urząd Skarbowy , dział egzekucyjny za pozycje podatników skierowanych na drogę egzekucji.
Dz.757. Obsługa długu publicznego
W dziale tym zaplanowano kwotę - 76 000 zł na opłacenie odsetek od zaciągniętego kredytu.
oraz odsetki od pożyczki zaciągniętej na budowę oczyszczalni i kanalizacji. W roku tym planujemy spłatę kredytu w kwocie 90 000 zł oraz pożyczki w wysokości - 54 900 zł
Na poręczenie wekslowe dla Związku Komunalnego „Biebrza” w roku bieżącym zabezpiecza się kwotę - 4 464 zł. Jest to kwota zabezpieczająca weksel dotycząca spłaty pożyczki przypadająca na bieżący rok. Jeżeli Związek Komunalny „Biebrza” wywiąże się z w/w zobowiązania powyższe środki finansowe można przeznaczyć na inny cel.
Dz.758. Różne rozliczenia
W planie budżetu gminy planowana jest rezerwa budżetowa w wysokości - 10 000 zł.
Powyższa kwota będzie przeznaczona na wydatki , które przy opracowywaniu budżetu gminy nie zostały uwzględnione.
Dz. 801. Oświata i wychowanie
W omawianym okresie na oświatę planuje się ogółem - 1.471 301 zł.
z tego na :
Przyznana subwencja na rok bieżący która wynosi - 1 451 301 zł Jest ona niższa o - 98 295 zł w stosunku do subwencji roku ubiegłego. Usługi w zakresie dowozu uczniów do szkół świadczy Zakład Komunalny.
Środki finansowe planowane na oświatę przeznaczone będą na wynagrodzenia i pochodne nauczycieli, obsługi oraz na wydatki rzeczowe związane z ich utrzymaniem tj. koszta energii elektrycznej, opłaty telefoniczne, za wodę prasę ,opłaty pocztowe, zakup opału, materiałów biurowych i wyposażenia .
Dz.851. Ochrona zdrowia
W tym dziale planuje się kwotę w wysokości - 13 645 zł na wydatki związane z działalnością Komisji do Spraw Rozwiązywania Problemów Alkoholowych..
Będą to wypłacone diety członkom komisji i wydatki rzeczowe. Kwota ta będzie pozyskiwana z wpłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych. Kwota ta może ulec zmianie z uwagi na otrzymanie wyższych lub niższych wpływów które przeznacza się na to zadanie.
Dz. 852. Pomoc społeczna
Na pomoc społeczną ogółem przeznacza się - 627 566 zł w tym : - 500 666 zł to środki pochodzące z dotacji celowej na pokrycie zadań zleconych i własnych z tego zakresu.
Powyższa kwota przeznaczona będzie na :
- wypłatę świadczeń rodzinnych - 325 000 zł
Na wypłatę zasiłków celowych wypłacanych z funduszy własnych gminy planuje się - 10 000 zł.
Na dodatki mieszkaniowe z budżetu gminy planuje się 65 000 zł. Jest to forma pomocy dofinansowująca do kosztów utrzymania mieszkań osobom spełniającym odpowiednie kryterium.
W bieżącym roku nie będzie dotacji z budżetu państwa na ten cel. Całość środków na to zdanie ma obowiązek zabezpieczyć gmina.
Na utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej ogółem planuje się 95 900 zł z tego 54 000 zł to środki z dotacji celowej a 41 900 zł to fundusze własne gminy.
Na dożywianie uczniów w szkołach z budżetu gminy planuje się - 10 000 zł. Z dotacji celowej na ten cel przyznano - 21 666 zł
Dz 900. Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
W tym dziale planuje się wydatki związane z oświetleniem i konserwacją punktów świetlnych. Na ten cel przeznacza się - 58 680 zł Całość kosztów związanych z tym zadaniem ponosi gmina.
W budżecie gminy planuje się wydatki w wysokości 3 200 zł, które poniesie się za wywóz śmieci z ustawionych kontenerów.
Na Zakład Komunalny z budżetu gminy planuje się dotację w wysokości - 180.000 zł. Powyższa dotacja przeznaczona będzie na dofinansowanie realizowanych zadań przez tą jednostkę.
Zakład będzie realizował zadania w zakresie :
Zakład Komunalny zamierza osiągnąć dochody własne w wysokości - 429 000 zł.
Będą to wpływy z :
Po sumowaniu pozostałości z roku poprzedniego ,dotacji i dochodów własnych ogólny plan
Zakładu Komunalnego wynosić będzie - 670 667 zł. Ogólna kwota przeznaczona na realizację zadań w Zakładzie wynosić będzie - 660 000 zł
Kwota ta będzie przeznaczona na :
- utrzymanie Zakładu Komunalnego jako jednostki organizacyjnej - 327 647 zł
Wydatki związane z utrzymaniem Zakładu będą przeznaczone na utrzymanie pracowników administracji, stacji paliw oraz sprzętu. Na wynagrodzenie i pochodne pracowników planuje się - 211 610 zł. Pozostałą kwotę - 116 037 zł planuje się na wydatki rzeczowe. Na zakupy w Zakładzie w bieżącym roku planuje się - 72 537 zł tj. na zakup paliwa do dowożenia uczniów do szkół, na zawody sportowe, do prac porządkowych na terenie gminy i na wynajm sprzętu, zakup części zamiennych, wymiana ogumienia do posiadanych pojazdów i sprzętu, zakup środków BHP, materiałów biurowych, opału, odzieży ochronnej oraz materiałów budowlanych.
Na usługi planuje się wydatkować - 35 500 zł.
Będą to wydatki związane z :
- wydatkami na odzież ochronną
Na eksploatację i utrzymanie wodociągów gminnych planuje się - 92 896 zł.
Kwota ta zostanie przeznaczona na wynagrodzenie i pochodne pracowników tj.- 51 596 zł Kwotę - 41 300 zł przeznaczy się na:
- regenerację pomp,
Na opłaty za energię elektryczną planuje się kwotę - 22 000 zł.
W zakresie drogownictwa planuje się wydatkować kwotę - 95 669 zł, przeznaczona będzie na :
- wynagrodzenie i pochodne operatorów maszyn
W celu zapewnienia ciągłości prac remontowych i porządkowych na terenie gminy niezbędne jest zabezpieczenie środków na zakup sprzętu oraz na dofinansowanie do części nie refundowanych w całości wynagrodzeń i pochodnych pracowników interwencyjnych
Na ten cel planuje się - 20 000 zł.
Na utrzymanie oczyszczalni i kanalizacji na bieżący rok planuje się - 41 288 zł. Będą to koszta wynagrodzenia pracownika które to stanowią kwotę- 15 981 zł oraz wydatki rzeczowe związane z funkcjonowaniem tego obiektu.
W ubiegłym roku została przejęta kotłownia w Bobrze Wielkiej, która ogrzewa 2,5 bloki. Wydatki z utrzymaniem będą polegały na zakupie oleju opałowego, opłat za energię elektryczną, ekologicznej i dozoru technicznego. Wstępnie szacuje się ,że koszta jej eksploatacji będą wynosiły 82 500 zł. Mieszkańcy wnoszą opłaty za dostarczane ciepło w ratach miesięcznych. Obecnie stawka za energię cieplną wynosi - 3,66 zł za m2 ogrzewanej powierzchni.
Nie opłacono wszystkich należności za prace budowlane dla wykonawcy przy budowie oczyszczalni i kanalizacji. Do zapłacenia w omawianym okresie pozostało- 197 101 zł w tym :za roboty budowlane - 183 099 zł , za nadzór inwestorski - 14 002 zł
Dz. 921. Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
Na utrzymanie NOK z budżetu gminy przeznacza się dotację w wysokości - 130.000 zł.
Dotacja przeznaczona będzie na dofinansowanie działalności tej jednostki.
Na wynagrodzenia i pochodne wydatkuje się - 115 061 zł. Pozostała kwota - 14 939 zł przeznacza się na działalność kulturalną.
Do ważniejszych wydatków w tej jednostce zaliczyć należy :
W powyższym ośrodku zatrudnione są 4 osoby i 4 pracowników świetlic w terenie .
Dz.926.Kultura fizyczna i sport
Na działalność w zakresie upowszechniania kultury fizycznej i sportu w gminie planuje się
W roku bieżącym kontynuowana będzie budowa boiska sportowego przy Zespole Szkół w Nowym Dworze. Dotychczas poniesione koszta wynosiły ok. 285 405 zł. Wartość kosztorysowa tego zadania wynosi - 956 478 zł. W poprzednim okresie dokonano:
Czynione będą starania w celu pozyskania środków finansowych z Urzędu Marszałkowskiego w Białymstoku.
Podsumowując powyższe zagadnienia należy nadmienić, że potrzeby naszej gminy są dużo większe.
Jednak realizacja tych potrzeb musi ograniczyć się do możliwości finansowych gminy
2005-03-15 10:56
Metryka strony