Statut Gminy Nowy Dwór

Untitled

:

STATUT URZĘDU GMINY NOWY DWÓR

ROZDZIAŁ I

Postanowienia ogólne

§ 1. Podstawę prawną działania Urzędu Gminy Nowy Dwór stanowią w szczególności :

  1. ustawa 7 dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 póz. 1591 z późn. zm.);

  2. ustawa z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, póz. 1593 z późn. zm.);

  3. ustawa z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, póz. 2104 z późn. zm.).

§ 2. Ilekroć w Statucie mowa o:

  1. Wójcie - należy przez to rozumieć Wójta Gminy Nowy Dwór.

  2. Radzie - należy przez to rozumieć Radę Gminy Nowy Dwór;

  3. Zastępcy - należy przez to rozumieć Zastępcę Wójta Gminy Nowy Dwór;

  4. Skarbniku - należy przez to rozumieć Skarbnika Gminy Nowy Dwór;Gminie - należy przez to rozumieć Gminę Nowy Dwór;

  5. Urzędzie - należy przez to rozumieć Urząd Gminy Nowy Dwór.

§ 3.

1. Urząd jest jednostką organizacyjną, która zapewnia wykonywanie zadań wynikających ze sprawowania przez Wójta funkcji organu wykonawczego Gminy.

2. Siedzibą Urzędu jest miejscowość Nowy Dwór.

3. Urząd używa pieczęci podłużnej z nazwą w pełnym brzmieniu i z pełnym adresem siedziby

ROZDZIAŁ II

Zakres działania.

§ 4. Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonania spoczywających na Gminie:

  1. zadań własnych, wynikających z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz innych ustaw o ile nie zostały powierzone do wykonania innym jednostkom organizacyjnym Gminy;

  2. zadań zleconych na mocy ustaw szczególnych;

  3. zadań powierzonych na podstawie porozumień zawartych z organami administracji rządowej lub samorządowej;

  4. zadań publicznych powierzonych Gminie w drodze porozumienia międzygminnego;

  5. zadań publicznych powierzonych Gminie w drodze porozumienia komunalnego zawartego z powiatem lub województwem, które nie zostały powierzone gminnym jednostkom, związkom komunalnym lub przekazane innym podmiotom na podstawie umów.

§ 5. Do zadań Urzędu należy kompleksowa obsługa organów Gminy umożliwiająca im wykonywanie zadań w ramach kompetencji, a w szczególności:

  1. przygotowanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania zarządzeń, decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy Gminy

  2. przygotowywanie projektów budżetu i sprawozdań z jego wykonania;

  3. wykonywanie na podstawie udzielonych upoważnień - czynności faktycznych wchodzących w zakres działania Gminy;

  4. zapewnienie organom Gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków;

  5. realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał i zarządzeń organów Gminy;

  6. zapewnienie warunków organizacyjnych i technicznych do odbywania sesji Rady. posiedzeń jej komisji oraz posiedzeń, narad i spotkań innych organów funkcjonujących w strukturze Gminy;

  7. prowadzenie zbioru aktów prawa miejscowego dostępnego do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu;

  8. wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności:

  1. przyjmowanie, rozdział, przekazywanie i wysyłanie korespondencji,

  2. prowadzenie wewnętrznego obiegu akt,

  3. przechowywanie akt.

  4. przekazywanie akt do archiwum.

  1. wykonywanie obowiązków i uprawnień przysługujących Urzędowi jako pracodawcy -zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy

ROZDZIAŁ III

Organizacja i zarządzanie jednostka

§ 6

  1. Kierownikiem Urzędu jest Wójt.

  2. Wójt kieruje Urzędem na zasadzie jednoosobowego kierownictwa i ponosi odpowiedzialność za wyniki jego działania, zapewnia warunki sprawnej organizacji pracy oraz praworządnego i efektywnego funkcjonowania,

§ 7. Wójt wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

§ 8. Wójt w drodze zarządzenia powołuje oraz odwołuje swojego Zastępcę.

§ 9. Wójt kieruje do Rady wniosek o powołanie lub odwołanie Sekretarza i Skarbnika.

§ 10. Organizację i szczegółowy zakres działania Urzędu określa Regulamin Organizacyjny, nadany przez Wójta w drodze zarządzenia.

§ 11. Prawa i obowiązki pracowników Urzędu określa regulamin pracy nadany przez Wójta w drodze zarządzenia oraz inne obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa.

ROZDZIAŁ IV

Gospodarka finansowa

§ 12.

    1. Urząd jest jednostką budżetową i prowadzi gospodarkę finansową zgodnie z wymogami ustawy o finansach publicznych.

    2. Podstawową działalnością Urzędu jest roczny plan finansowy zgodny z układem wykonawczym budżetu gminy.

    3. Urząd prowadzi rachunkowość oraz sporządza sprawozdania finansowe zgodnie zobowiązującymi przepisami.

    4. Procedury ustalania i zmian planu finansowego określają odrębne przepisy.

§ 13. Nadzór nad gospodarką finansową Urzędu sprawuje Skarbnik.

§ 14. Urząd posiada odrębny rachunek bankowy.

§ 15. Zmiana Statutu dokonuje się w trybie właściwym dla jego nadania.

§16. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Nowy Dwór.


Metryka strony

Udostępniający: Gmina Nowy Dwór

Wytwarzający/odpowiadający: Stanisław Hrynkiewicz

Wprowadzający: Stanisław Hrynkiewicz

Data modyfikacji: 2007-01-17

Opublikował: Stanisław Hrynkiewicz

Data publikacji: 2007-01-17